EGR afsluiten/wegschrijven

Antera

Donateur
een skoda dealer kan het niet en zal het ook nooit doen . informeer eens bij beek autoracing zou ik zeggen
 
Ben op zoek naar een bedrijf die de EGR kan wegschrijven uit de software in de omgeving van Zuid-Holland.
Navraag gedaan bij Beek Auto Racing maar die kunnen dit niet.
Bij JD Engineering
Dealers vragen ze € 125,-
Heb geïnformeerd bij ATM Chiptuning hier rekenen ze € 100,- maar moet dan naar Eemnes toe.

Wellicht iemand nog andere suggesties?
 

lawewing

Forumguru
Ik was op zoek naar informatie over het afdoppen en/of wegschrijven van de EGR-klep in mijn 1.9TDI Octavia van 2007. Daarbij kwam ik dit topic tegen. Nu het me nog niet geheel duidelijk is, stel ik hier even mijn vraag.

Als ik het goed heb kun je bij diesels tot 2004 de klep fysiek afdichten met een plaatje en that's it. Bij nieuwere diesels (zoals die van mij) moet je de EGR klep laten wegschrijven (door een tuner). Nu is mijn auto eerder al getuned, maar ze hebben toen niet de klep weggeschreven. Ik kan dit alsnog laten doen voor 50 euro. Het volgende is me echter nog niet helemaal duidelijk. Moet ik dan óók nog de klep fysiek afdichten? Of is dat door het wegschrijven niet meer nodig?
 

Octavia32

Forumguru
Ik denk dat je beter kunt bellen heb je sneller resultaat.
JB autoservice in Dieverbrug ik kan niet precies zeggen wat het kost want Jos heeft bij mij ook getuned met JD chip en nieuwe turbo geplaatst
 

VEEJAY

Forumguru
Mijn garage heeft naast het EGR softwaretruukje onlangs ook maar meteen de hele EGR koeler verwijderd terwijl ze bezig waren... Volgens mij kan dit op termijn een mogelijke koelvloeistof lekkage probleem veroorzaken.
 
goede middag
interessant onder werp. ik denk dat die klep bij mij al is vervangen (als daar koelwater gelekt kan worden).
weet niet precies wat ze hadden vervangen viel nog binnen mijn garantie, het zat iig achter bij het spruitstuk.
nu is mijn vraag kan die egr klep ook preventief schoon worden gemaakt en helpt dat?. er lekt nog steeds een heel klein beetje koelvloeistof (pomp is al vervangen).?
greets
 

aiva tco adoks

Forumguru
Rij nu al 80000 km met tuning en afsluiting van de egr.klep. De egr is sofware matig weggeschreven en een plaatje geplaatst,ook is meteen een warme start correctie toegepast met de nieuwe software.
Alles laten doen bij JB. voor een redelijke prijs(vind ik). Nooit geen problemen met starten en geen rook.
 

aiva tco adoks

Forumguru
De lunch was perfect voor elkaar(kan menig lunchroom nog wat van leren:D)
Waarschijnlijk binnenkort weer heen...Mijn turbo begint steeds meer lawaai te maken.
 
Bovenaan Onderaan