Eerste rij-indruk van de O2 1.6 tdi dsg

Wasmachineman

Forumguru
DSG had ik al 10 jaar terug moeten hebben! Een gewone automaat zal iets minder zijn misschien, heb ik niet echt een oordeel over. Maar de DSG is echt het beste wat ik ooit heb mogen ervaren in autoland!! Met rotonde's, snelweg op en af, dagelijks in dorpjes rijden, snel inhalen op een 80km weg.....het gaat veel makkelijker! Mijn volgende auto's zullen ook DSG moeten hebben, je kunt nu niet meer terug. Simpel!!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Mijn idee WMM, mijn ervaring is exact hetzelfde. Nooit automaat gereden en altijd toch stiekem een beetje gedacht dat het een beetje suf was, iets voor oude mensen. Maar wij dachten ook al na enkele dagen, dit willen we nooit meer missen!
 

Constant

Erelid
Wasman kwam vandaag nog even langs bij me en mijn complimenten voor de lederen bekleding. En wat is dat lekker zo'n lederen bekleding in het portier. Mijn stoffen bekleding is daar veels te dun en bij zeer lange vakantieritten wordt mijn elleboog helemaal beurs :icon_smile_dead:.
 

bobby45

Actief lid
mooi frank

tuning niet echt nodig met zo,n dsg denk ik.

Kijk ik heb en 6 bak en rij alleen naar mijn werk dus kan het met en 4 bak af.

gaat vaak 1 2 4 6 dus de 3en 5 in de aanbieding:1884:

prima auto dus.

goed in raggen en ff op je olie nivo letten.

vr gr Bob
 

Wasmachineman

Forumguru
Bedankt Bobby, tuning kan ook niet want de DSG-7 kan niet meer dan 250nm aan koppel aan en dat heeft hij nu al. En inderdaad, hij is al snel genoeg nu voor mij. Ik rijd heerlijk comfortabel!!
 

EdK

Forumguru
Je kan natuurlijk wel ECO tuning laten doen WMM, maar ja voor jou natuurlijk minder interresant met een lease bak
Maar zelf zit ik er wel aan te denken om het na het inrijden van de Yeti uit te laten voeren.
 

EdK

Forumguru
ohhh dacht kantine.
Wat ik snel heb kunnen lezen hierover van de week , zou het inhouden dat ze zo tunen dat je op het meest gunstige brandstofverbruik komt tov het aantal PK's
Dus gaat er niet om dat je meer PK's en Koppel krijgt maar dat ze zo tunen dat je verbruik het belangrijkst is.

Dat is wat ik eruit begreep, hou me tegoede als ik het fout heb begrepen.
 

Wasmachineman

Forumguru
Nu heb ik er 8000 km op zitten en ik heb eigenlijk geen opmerkingen!
Auto is ingereden en verbruik is nog hetzelfde volgens mij.
Nog even stil qua motor.
Ik heb de Columbus goed leren kennen en weet genoeg om er snel door heen te scrollen.
Het schuifdak staat elke dag in kantelstand.
Vandaag ben ik de wasstraat ingeweest en hij is nu weer erg mooi. De kleur zie je nu wel iets meer, op straat of hier op het forum.

Binnenin de auto is het nog steeds erg netjes, geen rotzooi etc. Dat komt gewoon door het leer, daar laat je gewoon niets op liggen denk ik.
En het ruikt nog lekker, vanmiddag even met een sopje schoongemaakt.
Ik zal eens een leermiddel kopen om af en toe in te smeren.

De kinderen zijn nog steeds helemaal hyper wanneer ze de auto in mogen! En helemaal als er vriendjes meemogen. De Sonnyboys doen hun werk erg goed. De zon komt er maar flauwtjes door heen.

Mijn vrouw is ook al helemaal gewend aan deze O2, eigenlijk alleen de dsg moest ze aan wennen en dat ging volgens haar erg makkelijk. Ik was er niet bij...:1884:
 

EdK

Forumguru
en hoe staat het nu met die kleine antenne bij je wagen ?
Heppie em nou of nie ?
 

Wasmachineman

Forumguru
Weet ik niet. Zwart en in 3 hoogtes verstelbaar.
Geef morgen maar je emailadres dan zal ik een foto mailen!
Prijs was 6,95 en zoveel smaken waren er ook niet. Het is geen V W Polo antenne, die vind ik iets mooier maar kwam er te laat achter dat dat ook kan.
 
Bovenaan Onderaan