Eerste rij-indruk van de O2 1.6 tdi dsg

Wasmachineman

Forumguru
Eindelijk mijn nieuwe leaseauto opgehaald bij Skodadealer Broekhuis te Emmen.
Verkoopadviseur Rijk Bouman heeft de auto perfect afgeleverd. Geen foutje in de aflevering dus precies zoals gewenst en gehoopt.

Ik heb vandaag een klein stukje gereden (200 kilometer) met de nieuwe O2. Erg fijne auto, zeker in vergelijk met de voorganger, de zwarte O2 1.9 tdi. Deze zwarte was een erg fijne auto die me bijna foutloos overal naar toe bracht. 180.000 kilometers in 3 jaar is niet niets natuurlijk.

Maar nu heb ik toch weer een beter gevoel. De motor is veel stiller, dit was natuurlijk allang bekend maar nu ervaar ik het zelf ik dus ook. Minder krachtig/explosief misschien. Ook draait hij minder toeren vanwege de 7-bak die ik nu heb. En dan het DSG verhaal. Heerlijk om dat eens mee te maken. Ik rijd veel op de snelweg dus schakelen deed ik nooit echt veel vond ik. Maar toch wel gekozen omdat er toch nog wel eens geschakeld moet worden. En nu dus nooit meer terugschakelen bij rotondes, op- en afritten etc. Schokjes voel ik niet echt. Ik heb het te druk met om me heen kijken, haha.

Het interieur is veel beter. Mooiere dashboard verlichting, wit nu in plaats van groen toen. Een lichter interieur (geen ivory maar onyx met beige leer) heb ik nu ook gekozen met zilveren accenten rond het dashboard. Mijn oude O2 was toch wel erg zwart met zwart met onderbreking van een donkergijze strip door de auto. Zakelijk was het in de zwarte O2 maar nu is het erg fris. De buitenkleur is Rosso Brunello. Mooie onderscheidende kleur vind ik en een wereld van verschil met het Black Magic van mijn vorige O2. Deze lijkt wel een lijkwagen nu ik zo de auto bekijk. Ook het leer ruikt lekker en ziet er verschrikkelijk mooi uit. Stoelverwarming doet het ook en het schuifdak is ook leuk om mee te spelen. Erg veel lichtinval is er zeker! Ook heb ik een mf stuurwiel, heel fijn en makkelijk. Veilig ook als je alles op de tast kan vinden.

Ook heb ik bewust geen Combi gekozen maar een Hatchback. Waarom? Ik gebruikte de extra ruimte echt nooit. Ook niet tijdens vakanties want altijd moest alles onder het afdekzeil.
Maar het afdekzeil is echt geweldig van de Combi. Daar ontbreekt het bij veel merken aan, een mooi systeem voor het bagage-afdekscherm. Nu heb ik een hoedenplank en mis dus ook wel dat opbergvak. Pech. Altijd makkelijk dat de kinderen zoiets uit hun vak konden pakken. Maar goed, verleden tijd dus voor mij. Kofferbak is ook nog steeds ruim genoeg met 560 liter. Ik had 580 liter in de Combi, helemaal top.

Weggedrag lijkt mij wel hetzelfde dus gewoon goed. Nu heb ik 17" en niet verlaagd sinds vandaag. De vorige O2 had 16" en was daarbij wel 3 cm verlaagd. Op vakanties hoorde ik hem wel schuren af en toe. Ben ik ook mooi vanaf.

Navigatie is ook anders. Ik had de Cruise navi die werkte met een CD. Nu de Columbus waar iedereen al veel over heeft gehoord. In elk geval is deze Columbus erg snel met berekenen en waar je ook nog mooi muziek op kunt zetten. Ideaal voor de kinderen en ook voor mij als ik niets naar Veronica of 538 luister!

Bluetooth doet het ook heel goed. Duidelijk te verstaan maar ik moet nog heel veel truukjes leren!!
Maxidot is nog beter want je kunt zelfs de olie temperatuur aflezen. Rond de 110 graden is zeker wel normaal? Nu ga ik weer even een stukje rijden en genieten van de auto. Ik lijk wel weer een klein kind. Ben ik nog helemaal de dvd spelers met spelcomputer vergeten die in de hoofdsteunen zitten. Nou, ze doen het en ik laat het aan mijn zoontjes over om daar een oordeel over te geven. Plaats ik later nog wel eens....
 

bobby45

Actief lid
van harte

Mooi dat hij beval:529:

O ja waar om emmen? das niet in Noord-Holland toch?

ach met zo,n reis gedraag maakt het niet uit.

:koffie:proost.

vr gr bob
 

Roel

Lid
Hoi Frank.
Goed om te lezen dat ie bevalt.
Veel plezier met je Rossi (Brunello) :-)
En 110 graden is normaal (tussen 95 - 113).
 

EdK

Forumguru
Gefeliciteerd, en nu lijkt het lange wachten toch nog kort ?
Enne heb je je op de terugweg nog een beetje gedragen daar op die afsluitdijk ?

En hoeveel meters moet je in dit rijdende kantoor doorbrengen voor je de volgende keuze mag maken ?

Wel veel rijplezier en geniet nog even van de nieuwe geur, want die is er gauw vanaf vind ik altijd.
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik ben weer thuis! Mooi verlicht van binnen, dashboard in het wit. Weer eens wat anders.
Met deze mag ik 3 jaar rijden of 180.000 kilometers.
Deze ruikt echt anders dan andere nieuwe auto's. Leer heeft toch een aparte toevoegende geur en hopelijk blijft dat zo.

Enne Ed, ik ging iets te hard op de Afsluitdijk want 2 x brug open, ik wilde snel naar huis natuurlijk!
Edit: op de Afsluitdijk staat ook een blauwe F2 GL sinds deze week. De RR is hierop ingeruild door de eigenaar van de souvenirshop van het "Monument"!
 

Wimus

Actief lid
Gefeliciteerd met je nieuwe auto.
Nu eindelijk de gebruikerservaring ipv de berichtjes over het wachten ;)
Heel veel veilige km toegewenst
 

Falcon

Donateur
Gefeliciteerd met de nieuwe Occie Frank!.. Ik heb vandaag even een proefritje gehad in de 1.6TDI (zoon naar de peutergym en pa kon mooi even naar de dealer :D).

Ik moet zeggen, van een totaal geen diesel rijder naar deze motor was niet onplezierige ervaring. Wel vele malen laten afslaan, doordat hij de koppel al gelijk vanaf grond pakte en ik gewend om flink gas bij te geven.. (hilarisch! Een diesel laten afslaan ;)).

In deze auto geen DSG wel is waar, maar goed om mee te nemen in de berekeningen.

Zou ik je trouwens mogen uitnodigen voor de koffie van de week? Ik wil graag even kijken naar je schuifdakje en ... als het mag.. een kort ritje maken met de DSG? PM maar even en anders bellen mag ook ;)
 

corsaar

Senior Member
Hoi frank ik lees nu pas je verslag, heb ik 2 dagen geleden gemist ?
Waarom weet ik niet in ieder geval goed duidelijk omschreven hoe en waarom
deze keuze en uitbvoering. Succes.
P.S je schrijft ik lijk wel een klein kind.
Nou dat zijn we allemaal op ze tijd, alleen weten we dat vaak te verbergen.
 

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Chiel, je hebt 2 dagen gemist inderdaad. Er is teveel te doen hier op het forum vandaar dat je soms iets mist. Voor mijn gevoel mis ik ook wel eens wat, kan niet alles bijhouden hoor. Ik check meestal mijn eigen berichten. De auto bevalt in elk geval erg goed. Net terug van een ritje uit Den Helder en hij rijdt super. DSG is het mooiste wat ik ooit heb gehad en ik wil dus nooit meer zonder. Fijn weekend.
 

Wasmachineman

Forumguru
Heel even op de dag dat de auto voor de deur stond hier. Morgen gaan we naar Scheveningen en dan kunnen ze even een uurtje hun gang gaan op de achterbank. Kleine stukjes hier in de buurt blijft alles dicht natuurlijk. Maar zodra we een stuk gaan rijden zoals morgen dan moeten ze gebruikt worden. Ze zitten er niet voor niets.
Die Sonnyboys doen ook uitstekend hun werk. Je kunt er mooi door heen kijken als ik achteruit rijd bijvoorbeeld maar van buiten naar binnen is toch moeilijker. En ze zijn makkelijk te verwijderen. Maar ik laat ze lekker zitten!
 

EdK

Forumguru
Ja die sunnyboys blijven de meest ideale schermen.
Die halfords dingetjes kunnen daar echt niet tegenop.
En zoals WM al zegt je kijkt makkelijk naar buiten en niet naar binnen.
Wel dat was toendertijd de hoofdreden dat ik ze aanschafte, want met die RR heb je zo'n groot gat zitten tussen de stoelen en hoedenplank.

Hoe is dat trouwens met de nieuwe RR het geval ? Is dat hetzelfde gebleven dat grote gat of krijg je nu standaard die afdekhoes erbij die je monteerd met klitjesband ?
 

Constant

Erelid
Wasman, gefeliciteerd met je mooie nieuwe auto. Ik zie je wel een keer verschijnen of anders kom ik weer eens naar jou toe.
 
Bovenaan Onderaan