Eerste kleine beurt Citigo

Noord26

Forumguru
€129,- voor een kleine beurt van een Citigo. Zo jagen ze wel klanten weg toch?

Ik bedoel voor een O2 betaal je voor een kleine beurt zelfs minder: €119,-. En daar gaat toch wel meer olie in bijvoorbeeld?
 
Laatst bewerkt:
Vind het ook veel geld , zeker als je kijkt dat we maar 6000 km gereden hebben . Vraag me echt af wat ze doen en of ze überhaupt wel wat doen .?
 

cvegreen

Forumguru
Zou diefstal zijn he als ze jou voor een kleine beurt laten betalen en er eigenlijk niets aan gedaan hebben. Denk nu niet dat een beetje goede dealer dit zou durven riskeren.
 

Desperado

Forumguru
Zoals al aangegeven; olie, oliefilter en een handvol controles en eventueel een interieurfilter.
Stelt weinig voor eigenlijk.
 

cvegreen

Forumguru
klein onderhoud heeft nog nooit veel voorgesteld toch? Ik vond het wel leuk dat er wat controles uitgevoerd werden ook tergelijke tijd. Heb het ook een tijdlang zelf gedaan tot ik geen blijf meer wist met de vuile olie. Nu hebben we een recente auto en gaat hij voor alles naar de garage.
 
Zou diefstal zijn he als ze jou voor een kleine beurt laten betalen en er eigenlijk niets aan gedaan hebben. Denk nu niet dat een beetje goede dealer dit zou durven riskeren.<br/>

Dat snap ik , en zal ook niet gebeuren . Vraag het me gewoon af . Dit lijkt me iig een makkie voor de monteurs ;)
 

Noord26

Forumguru
Ik was voor de longlife beurt van de 6 pitter 254,- kwijt, dat is per jaar 127,- en dus goedkoper als een Citigo beurt :)

Het is wel sterk aan te raden om elk jaar versie olie en filters te wisselen bij een getuned blokje is mij op het hart gedrukt. En op langere termijn om dicht slibben van kanaaltjes (en uiteindelijk grotere kosten) te voorkomen.

Zit er persoonlijk aan te denken om de beurtjes straks bij VAGtechniek te laten doen.

;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Noord26 bij een turbo geblazen blok is dat wel een issue inderdaad, dan doe je er wel goed aan de intervallen te verkorten, in mijn geval is dat minder relevant naar het schijnt.
 
Vandaag de kleine beurt gehad , inderdaad 129 euro. Vind het een hoop geld voor alleen olie wissel.
En dan nog de schijfremblokken op dikte controleren, denk dat dat na 6500km nog wel snor zit.
Ik weet het nog niet zeker , maar ik denk dat ik na de garantie periode van garage wissel, dan maar geen mobilitijds garantie:pieker:. Straks in het nieuwe huis word er wel iets meer mee gereden maar denk niet dat we over de 10k per jaar gaan.

edit: Wat zijn jullie ervaringen met Ames eigenlijk?? Zomaar een vraagje:D
 

Bolkm00d

Senior Member
De 2de citigo binnen de familie heeft 2 weken geleden de eerste beurt gehad, wederom 99 euro bij de skoda dealer... Hoe vreemd!?
 
Het wordt steeds vreemder..... De folders van januari 2013 boden verschillende pakketten met verschillende prijzen aan. Door uitwisselingen van ervaringen van forumleden zijn wij erachter gekomen.
Nu worden er verschillende prijzen gehanteerd voor en kleine beurt voor de citigo. Wederom ontdekt door het uitwisselingen van ervaringen
Ik hoop niet dat dit gewoonte gaat worden...altijd goede ervaringen met Skoda gehad....dit maakt mij toch wel kriegel.
 

CDK

Forumguru
@internetboarder, Mijn ervaring met Ames Dordrecht is niet de beste, ben er 4 x geweest...., 1e x voor een offerte, voelde me niet serieus genomen, geen deal gemaakt, 2e x was voor een 60k beurt, resultaat een TE hoge rekening door o.a. dingen in rekening brengen die niet uitgevoerd waren (koelvloeistof en ruitensop) 3e x een APK waar ik bij bleef, alleen dat wist de monteur niet, deze reed veel te hard weg naar mijn zin, dus klacht ingediend en excuus aangeboden gekregen, 4e x offerte voor m'n huidige auto aangevraagd met inruil van m'n 'oude' S2..., een belachelijk inruil bod was het resultaat 6k verschil met andere dealers, ook de korting op de nieuwe was niet je van het, later teruggebeld door een Pipo die toegaf dat ze de plank misgeslagen hadden, maar dat ik voor onderhoud altijd welkom bleef omdat dat voor mij dichterbij was en makkelijker zou zijn.... :nono: dacht het niet!!!
 
Da's minder corne , had al meer signalen van zulke activiteit en gehoord . Ben ook niet echt super tevreden , vind het daar vooral druk en chaotisch.
Kijk het nog 2 jaartjes / beurten aan en ga dan wel naar me eigen garage waar de O2 geen gaat ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan