Eerste ervaringen met de Fabia Scout 1.2 TSI

Fabia

† In Memoriam
Grappig, ik heb juist mij Fabia Hatchback ingeruild op een RR vanwege o.a. de bagageruimte. Geen gedoe meer met omklappen van de achterbank en dan de hoofdsteunen die weer in de weg zitten. Dan is een RR toch echt een ideale auto.

Ron467

Actief lid
maar om nu te zeggen dat die heel veel meer bagageruimte had? Het viel me ontzettend mee hoeveel bagageruimte de hatchback had. Er kunnen met gemak een laptop, een kofffer, twee grote tassen en nog wat kleine tasjes in, dus wat dat betreft heb ik totaal geen klagen..
Mooi bakkie Silver!!! :cheer:
De kofferruimte van de combi kan makkelijker grote koffers bergen omdat je daar minder last van de wielkasten hebt, maar de HB kan idd ook veel kwijt.
Op mijn vorige fabia (de 1.6 sport HB) wilde ik ook graag dakdragers, op de (huidige) combi absoluut niet. Zie nu op jouw foto´s dat ik er nog steeds zo over denk; de eerste fabia waar het mooi op staat.
Veel plezier met je stoplicht sprinter!:24:

Ik vind de combi nog steeds het mooist. Ondertussen rijden we er nu ruim 2 weken in en ik vind het een waar feest.
Hij rijdt lekker pittig en het gemak van de DSG is super. We zijn ook bijzonder tevreden over de kleur. Dat moet je toch maar afwachten, we hadden geen echt voorbeeld tijdens de aankoop.
Verder vind ik het eigenlijk een compleet andere auto dan mijn vorige fabia combi (bwjr 2005), ondertussen is er qua techniek toch een kleine revolutie geweest.
Wat me trouwens ook opviel: de auto is breder.

Moest overigens nog wel lachen, ik heb een redelijk jaloerse buurman en die moest natuurlijk ook een nieuwe auto (het werd een mazda 6) Laat die nu optrekken van 1-100 in 11,7 sec en de scout in 10,2 sec. :laugh::laugh: De fabia is trouwens ook veel zuiniger dan de mazda 6 én meneer vond parkeersensoren niet nodig (was volgens zichzelf iemand die op 5cm nauwkeurig kon parkeren) maar heeft dus al wel een paaltje geraakt :uitlachen::uitlachen:

Ik heb de combi scout ook gezien en vond die ook wel erg mooi hoor, maar beide in cappuchino beige terwijl op de site sinds kort de exclusieve safari kleur staat, en ik eigenlijk blij bent dat het die kleur niet geworden is, vind het iets te donker "brons"

Blijft lastig, die buurmannen. Maar ach, dat vind de buurman zelf over zijn buurman met zijn nieuwe Skoda natuurlijk ook. Lekker belangrijk :bye:

Ben net even gaan kijken naar die Safari-kleur, maar ik ben het met je eens; ik vind m ook te donker brons. Maar in het echt ben ik wel benieuwd hoe dat eruit ziet, toch altijd anders dan op een pc.
Wij zijn uiterst tevreden over capuccino-beige, goede keuze.

Prachtige wagen, ik vind het nog elke dag een feest om in te mogen stappen. De lange levertijd (op 1 week na 5 maanden!) ben ik nu toch wel vergeten, het was het wachten wel waard.

Het leuke is dat voorbijgangers wel naar ons "scoutje" kijken en waarschijnlijk ook vanwege de tour maar niet naar zijn mazda (wat ik persoonlijk een "grafbak" vind donkerzwart) Nee laat mij maar lekker in de scout rijden en zoals je zegt het is elke dag een plezier om in te stappen :winkie: En goed opgemerkt van Ron ik ben één van de weinige vrouwen op het forum geloof ik :winkie:

Bovenaan Onderaan