Eerste close-up beelden ŠKODA KODIAQ: opvallend design

B.Stuurder

Forumguru
Ik ben bij de premiere van de Ateca geweest, het is een mooie auto, van binnen ook nog vrij ruim en goed uitgerust in de duurste uitvoering, maar de kofferbak is vrij klein en alles is verder vergelijkbaar met de Leon van binnen. En goed aangekleed en gemotoriseerd kost hij in Nederland zo'n €41.000. Ik gok dat je dan ook een heel end komt met de veel grotere Kodiaq.
 

Frank C

Forumguru
Ik ben bij de premiere van de Ateca geweest, het is een mooie auto, van binnen ook nog vrij ruim en goed uitgerust in de duurste uitvoering, maar de kofferbak is vrij klein en alles is verder vergelijkbaar met de Leon van binnen. En goed aangekleed en gemotoriseerd kost hij in Nederland zo'n €41.000. Ik gok dat je dan ook een heel end komt met de veel grotere Kodiaq.

Heb ook naar de Ateca gekeken maar vanwege koffer ruimte en betere prijs/uitrusting voor een volgende O3 gekozen.
 

Cordoba

Forumguru
Het is moeilijk om het uiterlijk van de Kodiaq goed te beoordelen op basis van deze ingezoomde beelden. Ik krijg nu de indruk dat de neuspartij niet in balans is, maar het kan goed zijn dat ik dat bij moet stellen als de auto voor m'n neus staat.
 

B.Stuurder

Forumguru
Het is moeilijk om het uiterlijk van de Kodiaq goed te beoordelen op basis van deze ingezoomde beelden. Ik krijg nu de indruk dat de neuspartij niet in balans is, maar het kan goed zijn dat ik dat bij moet stellen als de auto voor m'n neus staat.
Hoezo? Te kort?
 

Cordoba

Forumguru
@B.Stuurder Ik krijg de indruk dat de koplampen naar verhouding erg klein ogen, de grill bijv. vreemd gevormd, en buitenproportioneel groot. Het wekt bij mij de indruk alsof je via een lachspiegel naar een fraai gevormde auto kijkt (en via een lachspiegel krijg je dus ook die scheve verhoudingen).
 

B.Stuurder

Forumguru
Ah zo. Tja de Volvo XC90 heeft dat feitelijk ook. Wellicht een nieuwe design feature? In tegenstelling tot vroeger is Skoda naar mijn mening enorm bezig met het estetische in het ontwerp en daarom worden het steeds meer begeerde auto's.
 

SuperBeeb

Forumguru
Kojak ;) wordt 4.70 lang. Nieuwe Touareg gaat richting 5 meter. Tiguan lang wordt ook zoiets. AMuS heeft net met Kodak gereden.
 

hemi24

Forumguru
Sterker nog: Seat heeft al een SUV de Ateca. Nu al te bestellen in NL

Sterker nog: De Seat Ateca wordt in Tsjechie in elkaar geschroeft in de Skoda fabriek in Kvasiny, waar voorheen de Roomster werd geproduceerd.
Eigenlijk is de Ateca weinig anders dan de korte uitvoering van de Kodiaq.
De Ateca met front en kont van de Kodiaq zal waarschijnlijk ook de nog te introduceren nieuw Yeti worden...
 

Joske

Forumguru
Wanneer de ŠKODA KODIAQ begin 2017 op de markt komt, zal er keuze zijn uit vijf motoren: twee TDI's en drie TSI's.

Met de stroomlijning van een getrommelde klinker zal dat nog een aardig leuk verbruik hebben:tegek:

Maar in 6e vitesse tegen 50 km per uur zal "m vast wel zuinig zijn :jaja:

Ik vind 'm wel leuk maar is te groot voor in mijn garage, dus dat wordt niet de volgende skoda op de oprit :D
 

leon-cupra

Forumguru
Vind hem in zijdelings profiel nogal redelijk "plat geslagen" vanachter. Raar op die foto. Mss in het echt beter.
 
Bovenaan Onderaan