Eerste close-up beelden ŠKODA KODIAQ: opvallend design

EdK

Forumguru
Dan moet ik (wij) nog maar even geduld hebben.
Tsja dan kan ik wel even wachten tot er een 10 jarige 2e handsje met weinig Km in de showroom komt....
Want tsja als ik lees dat sommige het wel vinden meevallen de prijzen , dan ben ik bang dat dit toch de leaserijders zijn die dan spreken.
Als Privé rijder is dit voor mij een tikkeltje te dure wagen buiten het feit of ik hem wel of niet kan bekostigen...
 

oco1979

Forumguru
Leasing of inbrengen als bijdrijfswagen is inderdaad anders als dat je deze privé zou kopen.
Nu als je het kan,waarom niet.
 

EdK

Forumguru
Nu als je het kan,waarom niet.
Waarom wel ?
Er bestaat bij meer in het leven dan een auto en waar ik geld in wil steken.
Zit er zelfs sterk over te denken om de Yeti weg te doen omdat de redenen van aankoop toendertijd zijn weggevallen.
En wat het gaat worden ?
Wel geen Yeti meer, geen Kodiaq en de afweging zit nu tussen een Fab3station en de RapidSpaceback....
Kijken of de bijl in januari scherp zat is om de knoop door te hakken....
 
Meevallen is natuurlijk in verhouding @EdK
Als je bedenkt dat bij een 150pk diesel style een bescheiden bijdrage van 42% van de aanschafwaarde direct overgemaakt dient te worden naar het Binnenhof dan vind ik het knap geprijsd.

Dat het een enorme sloot geld is om even over te maken voor een auto blijft natuurlijk. Hoewel dat ook in verhouding is nadat ik op 31 dec die €30 miljoen heb getoucheerd :deuk:
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Tsja dan kan ik wel even wachten tot er een 10 jarige 2e handsje met weinig Km in de showroom komt....
Want tsja als ik lees dat sommige het wel vinden meevallen de prijzen , dan ben ik bang dat dit toch de leaserijders zijn die dan spreken.
Als Privé rijder is dit voor mij een tikkeltje te dure wagen buiten het feit of ik hem wel of niet kan bekostigen...

Prive en/of te duur is voor iedereen anders. Sommigen kunnen het relatief gemakkelijk betalen of hechten meer waarde aan wat er op de oprit staat.

Wij kochten de S2 toen hij nog geen 2 jaar oud was. Scheelde wel vrijwel de helft tov nieuw (na stevig onderhandelen). Dus we kijken over anderhalf jaar wel eens wat er op de 2e hands markt verschijnt.
 

philippe bakker

Forumguru
Prive en/of te duur is voor iedereen anders. Sommigen kunnen het relatief gemakkelijk betalen of hechten meer waarde aan wat er op de oprit staat.

Wij kochten de S2 toen hij nog geen 2 jaar oud was. Scheelde wel vrijwel de helft tov nieuw (na stevig onderhandelen). Dus we kijken over anderhalf jaar wel eens wat er op de 2e hands markt verschijnt.
En de Belgen hier zijn voorlopig ook nog bevoordeeld tov de Nederlanders
 

B.Stuurder

Forumguru
Tsja dan kan ik wel even wachten tot er een 10 jarige 2e handsje met weinig Km in de showroom komt....
Want tsja als ik lees dat sommige het wel vinden meevallen de prijzen , dan ben ik bang dat dit toch de leaserijders zijn die dan spreken.
Als Privé rijder is dit voor mij een tikkeltje te dure wagen buiten het feit of ik hem wel of niet kan bekostigen...
Ja de leaserijders, want als ik een auto particulier ga kopen dan waarschijnlijk niet nieuw maar met de kop eraf en dan heb je heel wat leukere auto's voor €45K dan een Kodiaq met een 1.4 motor.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik kijk er naar vanuit een leaserijders perspectief waarbij ik voor mezelf een grens heb gesteld dat een auto niet meer dan 300 euro netto in de maand mag kosten. Je komt dan uit op een auto met een catalogusprijs van rond de 40k. Dat is het me waard en meer ook niet. Voor dat geld zou ik dus in een Kodiaq kunnen rijden. Wat voor mij altijd een afweging is, is of meer motorvermogen, of meer opties en tot nu toe is de voorkeur nog altijd uitgegaan naar meer opties. Maar dat is ook weer vanuit het standpunt dat ik perse diesel moest rijden (of LPG). Bij mijn huidige werkgever is ook benzine toegestaan, dus over 2 jaar is er meer keuze .. Maar wellicht dat dan een Tesla model 3 ook tot de mogelijkheden behoort ...

Nou ja, de kodiaq is even betaalbaar als een Superb / Passat en ik verwacht dan ook de nodige kodiaqs op de weg volgend jaar en wat mij betreft wordt het straatbeeld er niet slechter op!
 

philippe bakker

Forumguru
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit geteld hoeveel mijn Skoda mij maandelijks kost. Ik heb door een Skoda te kopen mij dan ook niet financieel pijn gedaan. Wat ik wel es rap heb uitgerekend is wat deze benzine Skoda mij meer kost aan benzine alleen tov een diesel met de kilometers die ik jaarlijks rijd en dat was 1450 euro meer per jaar.
 
Bovenaan Onderaan