Eenmalig klak-klak geluid DSG7 1.5 - geen foutherkenning

scenictouring

Nieuw lid
Gezien mijn vorige Karoq 1.6 Diesel met DSG in de prak is gereden heb ik mij opnieuw een Karoq gekocht, ditmaal uit stock, had hem dringend nodig. De 1.6 diesel was niet meer te verkrijgen en vermits ik nu ook een pak minder kilometers maak ( vroeger 30.000 km / jaar, nu circa 10.000 km) besloten om te gaan voor de 1.5 benzine. De eerste dag dat ik hem had (vorige week dinsdag) meteen een toertje gaan rijden. Maar ... bij het starten nadat het licht op groen gesprongen was, versnelt hij normaal, maar hoor (en voel) ik een duidelijk klak-klak geluid. Nadien alles normaal. Op het schermpje lees ik een foutmelding af. Storing: versnellingsbak. Doorrijden mogelijk. Die foutmelding blijf ik bekomen bij het opstarten en stil leggen van de auto. Vandaag de fout gaan laten uitlezen, maar de garage zegt dat er geen fout in het geheugen staat. Ze hebben de foutmelding gewist en een kleine testrit gedaan, maar alles was normaal.

Nu mijn vraag: zijn er nog mensen die deze fout herkennen met hun auto, en wat was de uitkomst ervan. Mijn auto is van dit bouwjaar en was een stockwagen (met 25% korting gekocht ;) )

foutmelding-karoq.png

gehaktbal

Forumguru
Vandaag de fout gaan laten uitlezen, maar de garage zegt dat er geen fout in het geheugen staat. Ze hebben de foutmelding gewist en een kleine testrit gedaan, maar alles was normaal
Hier krijg ik kippenvel van.
Hebben ze nou geen fout gevonden of wel gevonden, maar niet willen delen en gewist?

Aangezien jouw auto nieuw is, zou ik het zeer goed in de gaten houden en bij minste en geringste euvel met de versnellingsbak aanspraak maken op garantie.

scenictouring

Nieuw lid
Ze hebben de OBD uitgelezen en ze zeiden dat er geen fout opgeslagen was, dat dit wel vaker voorkomt. De foutmelding daarentegen (zie foto) hebben ze gewist. Ja, ben er ook niet blij mee.

Antera

Donateur
Ze hadden dus wel een foutmelding anders kan je hem niet wissen. Je kan niet een storing wissen die er niet is en de tekst in de aid staat er omdat er een storing is. Ze lijken zich snel ervanaf te hebben willen maken door te zeggen dat er geen in stond. Ik zou kijken als deze weer terug komt mee te kijken met uitlezen of iemand hem van te voren laten uit lezen voor naar hun te gaan.

Ik denk dat ze vrezen voor een kostenpost te komen staan om dit op te lossen. Ik mag het niet zeggen maar aan 1 kant hoop ik dat als dit terug komt binnen de garantie termijn. Mocht je de storing terug krijgen meld dit dan ook per mail aan hun incl foto,s van de storing je hebt het dan een goed verhaal

ps wil je niet bang maken maar vind het een vaag verhaal daarom mijn bovenstaande advies

Laatst bewerkt:

Okki

Forumguru
Mijn band is leeg maar de bandenspanning controle geeft niet aan.
Dan is er niets aan de hand meneer.....

Echt onbegrijpelijk zo'n reactie.

Jogie

Nieuw lid
Ga terug naar de garage gezien dit een serieus probleem is. Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe Skoda Karoq 1.5 tsi DSG. De auto opgehaald op 11 mei j.l. en kreeg na exact een week rijden (800km) ook deze foutmelding. Auto staat nu al meer dan 3 weken bij de garage.

Van de garage mag je niet meer doorrijden om problemen te voorkomen. Eerst kreeg ik te horen dat de mechatronic vervangen moest worden => bestelling was aangevraagd bij de fabriek. Vandaag kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk met een software-update opgelost kan worden volgens fabriek. Er komt een software update over 2 weken die hopelijk het probleem gaat oplossen. Ben niet blij om een nieuwe auto na 1 week rijden weer in te moeten leveren...

Ga terug naar de garage en laat het er niet bij zitten. Dit moet opgelost worden want de storing gaat geheid terug komen. Zag links & rechts ook hetzelfde probleem bij Volkswagen T-Rocs. Heeft dus met een specifieke productie-serie van DSG te maken. Ben benieuwd naar de afloop van uw klacht. Zal zelf laten weten als de softwareupdate over een goede 2 weken is uitgevoerd en ik hopelijk mijn auto weer terug heb.

scenictouring

Nieuw lid
Morgen gaat hij terug binnen, om uitgelezen te worden. Fouten blijven zich herhalen. Heb op het Duitse Skoda forum ook gelezen dat er een software update aan zou komen tegen week 26 (eind juni). In Duitsland worden er momenteel ook geen Karoq's 1.5 DSG aan klanten uitgeleverd heeft men mij verteld...

scenictouring

Nieuw lid
Afgelopen dinsdag de auto binnengebracht voor een software update. Vermelding van werkplaats is "Actie 37CM uitgevoerd". Sindsdien geen foutmeldingen meer gehad. Oef. Zag wel dat die ruim een uur in vrijloop heeft gebold, zal zo moeten zekers voor de update uit te kunnen voeren?

Bovenaan Onderaan