Een Octavia of een Jetta?

FWE

Nieuw lid
Daar ik overal een beetje aan het rondneuzen ben voor een nieuwe auto met diesel ben ik er voor 90% uit dat dit(weer) een VAG auto gaat worden. Nadat ik (jammer genoeg) erachter ben gekomen dat een Passat niet haalbaar is kwam ik de Jetta tegen op de site en de nieuwsartikelen. Ik moet zeggen dat ik het een mooie auto vind! De maten zijn vrijwel gelijk aan de Octavia. Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen, weer voor (mijn vierde) Skoda of de Jetta?
Ik wil (een beetje afhankelijk van de inruil) ca. 36 a 37K uitgeven. Eigenlijk 1000 minder, want een chip van 1000 Euro komt er zeker op. Ik ga dus voor een 2.0TDI uitvoering.

Brand maar los!!!

Bijlagen

• 6284-Jetta.JPG
    6284-Jetta.JPG
    10,7 KB · Weergaven: 17

Octaviarijder

Actief lid
Als ik puur op model af moet gaan zou ik voor de Octavia gaan, maar dat is puur persoonlijk. Daarnaast heb ik niks met VW, dus dat maakt voor mij de keus vrij makkelijk. De Octavia is trouwens een hatchback en dat heeft ook zijn voordelen.

Dutch4x4

Senior Member
Ik vind de Jetta net zo lelijk als de Passat en voor VW blijf je een meerprijs betalen. Voor mij niet moeilijk.

Logic

Actief lid
Met alle respect voor alle Jetta-fans in den lande: Wat een lelijke auto /forum/images/graemlins/shocked.gif
Maar ja, een wijs man zei ooit: Over smaak valt niet te twisten. Toch zou ik zonder twijfel voor een Octavia gaan.
Ik wens je succes en wijsheid toe, haha

sorry maar ik vind de jetta ook geen mooie auto. Het is gewoon een uitgerekte golf5. De passat heeft tenminste een andere voorkant. De jetta is net de voorkant van de golf met chroom accenten. /forum/images/graemlins/frown.gif Ni9et echt een mooie auto. Vind mijn octavia toch mooier.

AMBIO2

Actief lid
Mag ik mij aansluiten bij mijn voorgangers.
Bij ons in de straat staat een nieuwe Passat, heb hem nou een paar keer goed bekeken maar ik kan hem niet mooi vinden.
Als ik de foto zo bekijk dan is dit een verkleinde versie van de Passat dus niet mijn smaak. Wat mij betrefd kies voor de Octavia, daarbij genomen het financieel aspect dan is de keuze toch niet zo moeilijk. /forum/images/graemlins/wink.gif

sbm

Lid
Tja, de VW Jetta is voor de Passat als wat de Skoda Fabia voor de Octavia is: het kleinere broertje.

FWE

Nieuw lid
Sorry dat ik uit de toon val, maar behalve dat ik de achterkant minder geslaagd vind, vind ik de Passat wel mooi. Wat ik het allermooiste vind is het interieur. Ga er maar eens in zitten. De klasse straalt er vanaf. Ik moet zeggen, dat de foto van de Jetta die ik bijgevoegd heb de auto niet helemaal mooi uit laat komen. Met alle respect voor Skoda (en de Skodarijders) het nieuwe is er voor mij een beetje vanaf. Ik vind de Octavia Wagon het grote broertje geworden van de Fabia Wagon met z'n schuine achterkant. De oude Combi vond ik wat mooier. Neemt niet weg dat ik nog steeds de Octavia niet uit mijn hoofd heb gezet hoor. Het financiele plaatje en gebruiksgemak spelen natuurlijk ook mee.

[Off Topic] Passat vind ik niet lelijk, het is echter mijn smaak ook niet. [/off topic]

Ik denk dat als je de Octavia en de Bora (of Jetta?) even mooi vind dat je dan even de prijzen naast elkaar moet leggen. Kwaliteit zal wel het zelfde zijn, tenminste, als het dashboard van het zelfde plastic gemaakt is als bij de GolfV vraag ik me dat af.

Ik durf alleen de wedden dat de Jetta duurder zal uitkomen dan de Octavia voor de zelfde opties. Keuze lijkt me dan gemakkelijk gemaakt.

FWE

Nieuw lid
Dat de Jetta duurder is is een ding dat zeker is. Ik denk alleen, naar wat ik met mijn laatste 3 Skoda's ervaren heb, dat de inruil over een tijdje van een VW wat makkelijker is zodat je de meerprijs ook weer (voor een gedeelte) terugkrijgt

Hetzer

Forumguru
Ik vind de Jetta wel een geslaagde auto , maar de nieuwe Octavia idem.
Het zijn (technisch) dezelfe auto's

Wat mij keuze dan zou zijn tja,

Waarom zou je voor dezelde auto meer gaan uitgeven dan nodig is , op de 2 liter tdi van Skoda zit meer luxe voor minder Euri''s dan de volkswagen...

Nee ik zou slim zijn en gaan voor de nieuw Octavia en dan lekker voor de Combi uitvoering!!!!!!!! /forum/images/graemlins/grin.gif

Octaviarijder

Actief lid
De vorige Passat was op het einde geen gelievde auto om in te ruilen bij de dealers. Er waren er dergelijk veel dat ze geen snars meer waard waren, ik denk dat de Octavia een heel goeie zo niet betere inruilprijs zal hebben dan de nieuwe Jetta.

Ik vind de nieuwe Jetta wel degelijk mooi, een hele verbetering t.o.v. de huidige Bora! Maar goed, niets zo persoonlijk als smaak (ik vind nl. de Passat ook zeer geslaagd, zeker de Variant). Als je de Octavia ook mooi vind, zou ik beide auto's goed met elkaar vergelijken en kijken waar je het meeste auto voor je geld krijgt. Evt. rekenen met iets hardere afschrijving op Octavia, maar gevoelsmatig zal dat niet veel lager liggen dan bij de Jetta, maar dat blijft koffiedik kijken he /forum/images/graemlins/wink.gif

Overigens, volgens mij groeien qua prijs en uitrusting VW en Skoda veel meer naar elkaar toe en is het verschil lang niet meer zo groot als dat voorheen was....

FWE

Nieuw lid
Hallo Joost,

Ik denk dat jij met jouw verhaal de spijker op zijn kop slaat. (je praat in ieder geval in mijn straatje) Ik ben het in ieder geval eens met het feit dat de auto's naar elkaar toe groeien qua prijs en uitrusting. M.a.w. de Skoda's worden duurder. Het scheelt nog wel wat, maar niet zoveel als vroeger.

Joeri

Actief lid
Ik zou de nieuwe Jetta 'ns een keer in real life moeten zien, maar de Passat vind ik heel erg mooi. Vind niemand rondom me die me hierin bijstaat!

Maar zou toch naar Octavia gaan. Praktische koffer, toch een sedan-uiterlijk, en de algemene lijn vind ik mooier dan de Jetta.

Begrijp je ook wel als je zegt FWE dat je misschien iets anders wilt. Maar vind de nieuwe Octavia qua rijden een héle verandering in vgl met de Superb of Octavia I. Dat maakt hem wel leuk. Duurder kom je uiteraard uit en je krijgt er ook wel meer voor terug dan Octavia, maar vergeet niet dat een "Golf-met-kont" het in de verkoop toch altijd minder heeft gedaan.

sunnyboy

Senior Member
Ik denk dat voor wat betreft de inruil je goed kan kijken naar de leasebedragen.
Hoe hoger de restwaarde, hoe lager het leasebedrag.
Maar er komt altijd meer bij kijken dan alleen het financieele plaatje.
Hoewel ik na 13 jaar BMW gereden te hebben uiteindelijk wel naar mijn portemonnee gekeken heb! /forum/images/graemlins/wink.gif

FWE

Nieuw lid
Hallo Jongens,

Ik ben eruit,

Ik ga jullie verlaten. Ik heb een Honda aangeschaft. Het is een FR-V met 2.2 Cdti dieselmotor (140 pk) daarnaast wordt ie gechipt naar ca 170pk , skirtpakket, verlaagd en nog wat andere leukigheden. De auto zelf (een beetje Mercedes B klasse imitatie, alhoewel deze er eerder was) vind ik heel erg mooi, de ruimte (met z'n drieen voorin, nee hij lijkt helemaaaaaaal niet op de Multipla) 3 jaar garantie en een superinruilprijs hebben het hem gedaan.

Tijd om afscheid te nemen dus, ik hoop dat ik hier welkom blijf. Groetjes allemaal en tot ziens.

Frank

Hetzer

Forumguru
tja een fr-v , persoonlijk vind ik dit een draak van een auto ,nou ja je hebt inderdaad wel een zee van ruimte

Dutch4x4

Senior Member
Gefeliciteerd, Frank!

Wonderlijke overstap, ook gezien (de vorm van) de andere kandidaten Jetta of Octavia, maar Honda maakt erg goede auto's. Ik kom een beetje uit een Honda-familie, zelf ook drie gehad, dus ik kan erover meepraten.

Bij welke Honda-dealer heb je zaken gedaan?

FWE

Nieuw lid
Ik ben in Almere geweest.

Stomtoevallig omdat ik van de Skoda dealer afkwam (die zit ernaast) en mijn zoon daar nog even wilde kijken. In eerste instantie zat ik nog even naar de Accord Tourer kijken totdat ik de FR-V zag. Voor een MPV een sportief model en toch veel ruimte. In het kort, ik was verkocht. Ik vind het een mooie, luxe auto met een goede (en te chippen) diesel. Ik begrijp dat je het een beetje verwonderlijk vindt, maar ik vind dit een goed alternatief. Zeker gezien het feit dat ik zat te twijfelen tussen een sedan en een station. In dit geval zitten de drie kinderen ook nietsteeds krap met vakanties, we nemen de kleinste van 5 nu gewoon tussen ons in. Ik heb in mijn ogen ook een zeer goede deal gedaan daar. Voor zover je een goede deal kan doen met een auto van twee jaar oud dan.

Bovenaan Onderaan