Een Octavia of een Jetta?

Logic

Actief lid
Ik kan je alleen maar veel wijsheid en geluk toewensen in de rest van je leven /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Karstieman

Forumguru
Ik heb tijdens de autorai nog in de FRV gezeten.
Best grappig dat je met 3 personen voorin kan zitten.
Verder een aardige auto met een fraaie motor.

Ikzelf was toch voor de Octavia gegaan... /forum/images/graemlins/smile.gif
 

FWE

Nieuw lid
Hahaha,
Grappig die reclame.

@Karstieman... Ik begrijp wat je bedoelt, de Octavia is (en blijft) een heel mooie auto, zeker als je hem uitbreidt met veel opties. Wat ook een van de dingen is die mij tegenstaat is dat er nu best veel octavia's rondrijden. Dat is heel leuk om te zien, maar ik wil het liefst (voor zover dat nog mogelijk is) een auto die je niet zoveel ziet. Na drie Skoda's wil ik weer eens wat anders gaan proberen.

Ik ga nu afsluiten. Ik vertrek over een uurtje voor drie weken naar Italie. Misschien log ik nog wel in vanuit een internetcafe (als het regent)


Groetjes allemaal
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Hahaha,
Grappig die reclame.


[/ QUOTE ]

In ieder geval beter dan www.echtemannen.nl waar ik eerst terechtkwam met een halve herinnering aan die introductiereclame. /forum/images/graemlins/grin.gif

Let op: link is NSFW, klikken op eigen risico!

Fijne vakantie, maar dat zal in Italië wel lukken.
 

FWE

Nieuw lid
Nou voorlopig zit ik nu te internetten bij een 1 of andere info balie omdat het al drie dagen noodweer is hier (regio Venetie) gelukkig nog anderhalve week te gaan.
 

Henny

Actief lid
Leuke discussie dit. Ik vind de keuze makkelijk, omdat ik de Jetta/Bora/Jetta nooit mooi heb gevonden. De naam Bora was helemaal belachelijk.
Waarom zou het mooier zijn als een auto er als sedan uit ziet? Vind ik dus ook niet. Maar ik vind een 3e/5e deur juist mooi.
Waarom is er niet naar de oude Passat gekeken, maar dan de ruimere versie, de Superb? Mooier dan de nieuwe vind ik.
Bij VAG denken ze geloof ik dat je alles MOET veranderen, en of dat dan ten goede is ... Zie die verschrikkelijk vrachtwagengrilles van Audi. Waarom zou je het elegant houden?
 

Henny

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
"Bora" klinkt een beetje als "Boring", maar dan in het Latijn ofzo... /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]
Ja buiten dat, maar VW dacht omdat zij Maserati hadden overgenomen, dat ze dan ook maar even die naam konden gebruiken! Een naam van een prachtauto (1971-1979) voor een enorm suffe auto gebruiken, belachelijk! Dadelijk halen ze het in hun hoofd om een Audi een oude Lambo-naam te gaan geven!
 

Wiseguy

Actief lid
Dan denk je een schitterende auto te kopen.... is het toch nog maar een VW..... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Vorige week zag ik een Jetta rijden met veeeel te kleine wielen (ik schat wel 16") maar het zag er totaal niet uit. Verhoudingen klopte voor geen meter. Doe maar minimaal 17" zou ik zeggen.
 

Mariusz

Nieuw lid
De zwarte jetta comfortline die twee weken terug in de autoweek stond, met 17" velgen en beige interieur: een schitterende wagen. Ben al bij de dealer geweest en de kwaliteit is erg goed. AW: vergelijkbaar met Merc C-klasse, BMW 3-serie. Over smaak valt niet te twisten, maar zeker in het echt is hij erg mooi (ik vind hem mooier dan een O2 /forum/images/graemlins/tongue.gif
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
/forum/images/graemlins/crazy.gifVerbannen deze Mariusz /forum/images/graemlins/tongue.gif
Nee ik denk dat hij wel iets degelijker is dan een Skoda maar dat hij zijn meerprijs niet waard is t.o.v. een Octavia 2



Marcel
 

Mariusz

Nieuw lid
Je weet: over smaak valt... juist /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/disc.gif /forum/images/graemlins/bye.gif
 

Henny

Actief lid
Waar is dat degelijk nou aan te zien of te merken? Ik vond de OI ook al heel erg degelijk.
VW had al jaren een naam van degelijkheid, ook bij de eerste (mooiste) Golfs, maar die roestten echt als een gek, niks degelijks aan te merken. Ik had eens een lekke band en ging de auto opkrikken, maar de krik ging omhoog en er gebeurde helemaal niks, dwars door het "stevigste" punt heen! Een paar weken later aan de andere kant hetzelfde!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Waar is dat degelijk nou aan te zien of te merken? Ik vond de OI ook al heel erg degelijk.
VW had al jaren een naam van degelijkheid, ook bij de eerste (mooiste) Golfs, maar die roestten echt als een gek, niks degelijks aan te merken. Ik had eens een lekke band en ging de auto opkrikken, maar de krik ging omhoog en er gebeurde helemaal niks, dwars door het "stevigste" punt heen! Een paar weken later aan de andere kant hetzelfde!

[/ QUOTE ]

Heb je hem toen maar gewoon opgetild?? /forum/images/graemlins/yeah.gif
 

Henny

Actief lid
Ja zoiets: plank ertussen en toen ging het wel, mar heel gauw daarna maar naar de sloop ....
Prettig als , wat het sterkste deel zou moeten zijn (steunpunt voor de krik), zo slap (rot) blijkt te zijn.
Het plaatwerk was ook zo degelijk: ongeveer 1/10e van de dikte van de kever schat ik... Als je ernaar wees, zat er een deuk in!
 

EricG

Nieuw lid
Met alle respect, maar wat een gelul
Nog 1 keer dan:

Een VW heeft meer restwaarde
Maar een VW kost meer (te veel)
Dus weg winst restwaarde en gewoon teveel betaald
bovendien heeft VW nu toch eindelijk ook last van allerlei kinderziektes

aan de andere kant, gezien je budget is het een luxe-probleem
 
Ik vind persoonlijk zowel de Passat als de nieuwe Jetta best mooi. Voordat ik uiteindelijk een keuze maakte heb ik ook speciaal op de introductie van je Jetta gewacht (de Passat vond ik te duur) en daarin proefgereden.
Ik vond de vering erg stug (maar ja, ik ben dan ook mijn C5 gewend) en het zicht naar achter heel belabberd. Daarnaast is de kofferopening erg krap en verder vond ik hem van binnen saai en strak (past niet bij de buitenkant).
Al met al heb ik toch voor de Octavia !
 
Bovenaan Onderaan