Een "nieuwe" auto en een "nieuw" forum.

Canon-Eye

Forumguru
Voor Bluetooth, RTFM :) of wel, even je instructieboekje lezen.
Dat helpt lang niet altijd - in mijn geval deed het ding gewoon niet wat hem door 'TFM' was voorgeschreven.

Dus toen ik me er eenmaal genoeg aan had geërgerd (half jaar, 15000 km) heb ik er afscheid van genomen.

En waarom dan precies:
2a) De fabrieks-bluetooth telefoonaansluiting (icm met stuurwielbediening) leek me ideaal, maar blijkt een absolute ramp. De volumeregeling werkt voor de radio met hetzelfde rolletje als voor de telefoon. Helaas is de telefoon alleen te verstaan bij volume 22 of hoger (terwijl het op de telefoon zelf op maximum staat). Als ik soms vergeet om het telefoonvolume binnen 2 seconden na beëindiging van een gesprek terug te draaien tot 12 of 13, dan merk je dat niet. Maar na de volgende keer starten merk je dit terdege: de gongslag welke meldt dat de telefoon is aangesloten, is dan goed voor een gehoorbeschadiging en kortdurende hartritmestoornis. Dit geluidsvolumeprobleem is tot dusverre onoplosbaar gebleken.
2b) als ik wil bellen moet ik aan de slag met 2 knoppen: starten met het rolletje op het stuur, bladeren met het knopje op de rechter stengel, en dan nog alleen uit de "last calls" kunnen kiezen, weer drukken op het rolletje. "Phonebook": geeftie wel aan, maar waar ik ook op druk, hij opent het nooit.
2c) Na afloop gesprek moet ik weer handmatig terugschakelen naar de normale stand van de Maxidot (ik zie graag het verbruik in beeld) door lang op het onderste stengelknopje te drukken. Dat hoort hij toch automatisch te doen? Of anders toch nadat ik "Cancel" heb gekozen en dan op het rolletje druk? Niet dus.
2d) als m'n vrouw de auto start en ik toevallig binnen het bereik sta, meldt mijn telefoon zich uiteraard aan bij de carkit (en dat ziet ze dan kortdurend in de Maxidot). Als ze vervolgens wegrijdt (en ik niet mee ga!) valt na verloop van tijd de BT-connectie weg. En dat BLIJFT dan zichtbaar in de Maxidot, inplaats van dat hij 't even meldt en dan weer vanzelf terugvalt op de ingestelde display. Alleen op te lossen door te stoppen, contact uit en opnieuw starten...
Kortom: IK WIL MIJN PARROT TERUG! Een groene knop voor opnemen, een rooie voor opleggen en één draai/drukknopje voor alle andere functies (mét geluidsondersteuning, zodat je je ogen op de weg kunt houden). Zit alleen een beetje tegen de kosten aan te kijken. Maar zo'n fabrieksding: nooit meer (zeker niet zonder eerst uitgebreid te proberen!)
Dit citaat is van 24 november 2011. Met de Parrot nooit meer problemen gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Gazole

Lid
Zo, vandaag dat Jip&Janneke toetertje vervangen door een tweetonige claxon. Goed te doen als je het linker binnen scherm er even uithaalt. Nu klinkt ie tenminste volwassen...
Instaplijsten zijn besteld en ik denk dat er ook een beschermstrip op de achterbumper komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan