Een "nieuwe" auto en een "nieuw" forum.

Gazole

Lid
Hallo beste forumleden. Bij deze wil ik mij en mijn auto even voorstellen.
Ik ben Paul, 50 jaar en woonachtig in ZuidHolland. Ik heb mij zojuist aangemeld op dit forum omdat we vanmiddag een Skoda hebben gekocht. Ik ben gewend mij te begeven op merk gerichte fora: ik ben al jaren lid van het BMWK forum (motorfietsen) en van de C5 club (Citroen, de auto die ik vanmiddag heb ingeruild). Zoals mijn forum naam al doet vermoeden, is de "nieuwe" een diesel: een Fabia Combi greenline uit 2010. Zwart metallic, en de eerste eigenaar was kennelijk nogal gek op opties, want er zit een aardige lijst op. Wat mij bijzonder aansprak was het amundsen systeem met navigatie, bluetooth e.d. Ook het instrumentenpaneel met maxidot en het multifunctionele lederen stuurwiel vind ik prachtig. Verder nog leuke extra's als PDC, armsteun, zilveren dakrailing, afneembare trekhaak en hulpveren. Over twee weken wordt hij geleverd, precies aan het begin van onze vakantie!
Op de andere fora heb ik regelmatig wat kunnen bijdragen en hoop dat ook hier weer te kunnen doen. Wellicht tot ziens!

Groet, Gazole.
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Welkom Paul op dit forum, dat zal nogal een verandering zijn van een C5 naar een Fabia...is het een C5 met pneumatische vering of...ik hoop dat de Fabia je goed bevalt al heeft het natuurlijk een heel ander rijkarakter dan een C5
 

Gazole

Lid
Dat klopt Dennis, ik verwachtte ook niet dat de Fabia zou veren als de hydropneumatische C5. Ook verwachtte ik behoorlijk wat kofferruimte in te moeten leveren tov van de C5 break, maar in beide gevallen viel het mee. Dat ik comfort moet inleveren is logisch, maar ik hoop er zuinigheid en betrouwbaarheid voor terug te krijgen, iets wat de C5 iig niet bracht!
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Paul. Er zitten inderdaad leuke opties bij, en ook zaken die je niet zo veel ziet. De zilverkleurige dakrails op een zwarte auto lijken me echt fraai. We zijn hier gek op plaatjes, dus als je wat foto's van de Faab kunt plaatsen, maak me weer wat mensen blij.:jaja:
 

ertromp

Forumguru
Welkom hier!
Hopelijk houd je ons straks op de hoogte van je rijervaringen.
Succes nog met wachten :)
 

CDK

Forumguru
Van harte welkom Paul, veel plezier hier op het forum en met je Fabia!

Greetz Corné


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2
 

Gazole

Lid
Hij is er!! Vanochtend gehaald, en een lekker stukkie gereden. Er is maar 1 ding wat tegen valt... wat een Jip&Janneke toetertje zit er op zeg! Dat wordt het eerste klusje. Verder had ik al instaplijsten besteld, maar die zijn nog niet binnen. Verder rijdt het heerlijk, en ben ik aan het worstelen met de telefoon. Bluetooth verbinding heb ik, maar het telefoonboek krijg ik niet geladen. Iemand ervaring mee?
2013-08-10 12.08.33.jpg
2013-08-10 12.08.48.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Bluetooth verbinding heb ik, maar het telefoonboek krijg ik niet geladen. Iemand ervaring mee?
Helaas wel...
Ik kwam ook niet verder dan het lijstje van de laatst-gevoerde gesprekken, en nog wat kleinigheden m.b.t. het niet terugkomen van de normale maxidot-functies na beëindiging van een gesprek.
Na een maand of 6 ergernis heb ik de fabrieks-BT eruit laten halen en vervangen door een gewone Parrot; die doet het tenminste. Kon daarbij een vrij redelijke deal maken met de dealer, dat dan weer wel.
 

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd! Veel plezier er mee!
Voor Bluetooth, RTFM :) of wel, even je instructieboekje lezen.

Greetz Corné
 

Cordoba

Forumguru
Claxon hoor ik al een paar jaar klachten over binnen de VAG-groep. Het makkelijkste is waarschijnlijk een claxon scoren op de sloop van een oudere auto. (eventueel kun je die parallel schakelen met de originele toeter)
 
Bovenaan Onderaan