Een 1.6 TDI DSG of 2.0 TDI Handgeschakeld

Bovenstaande oneliners vind ik altijd zo jammer en typisch Nederlands. Vervolgens volgepakt als een slak de Alpen over of geen inhaalmanoeuvre kunnen maken door gebrek aan vermogen... De tendens is dat iedereen tegenwoordig zwakkere motoren heeft en maar achter elkaar aan sukkelt, maar wel dikke velgen willen en er sportief uitzien...:fool:[/QUOTE]

Ha, ik weet niet of het typisch nederlands is. Iedereen heeft gewoon zijn voorkeuren. En voor wat betreft die alpen. Dat is een rit per jaar en dan ws ook nog alleen de laatste 50 km ofzo. 99 pct van de tijd rijd eeb gemiddelde lease rijder op de snelweg en dan voldoet 120pk imho prima. 150 cruisen is echt geen probleem. En dat vlotte inhalen is vaak ook nog een kwestie van het verkeer goed inschatten. Voor mijn 55k per jaar is een automaat een uitkomst!
 

B.Stuurder

Forumguru
Bovenstaande oneliners vind ik altijd zo jammer en typisch Nederlands. Vervolgens volgepakt als een slak de Alpen over of geen inhaalmanoeuvre kunnen maken door gebrek aan vermogen... De tendens is dat iedereen tegenwoordig zwakkere motoren heeft en maar achter elkaar aan sukkelt, maar wel dikke velgen willen en er sportief uitzien...:fool:

Ha, ik weet niet of het typisch nederlands is. Iedereen heeft gewoon zijn voorkeuren. En voor wat betreft die alpen. Dat is een rit per jaar en dan ws ook nog alleen de laatste 50 km ofzo. 99 pct van de tijd rijd eeb gemiddelde lease rijder op de snelweg en dan voldoet 120pk imho prima. 150 cruisen is echt geen probleem. En dat vlotte inhalen is vaak ook nog een kwestie van het verkeer goed inschatten. Voor mijn 55k per jaar is een automaat een uitkomst![/QUOTE]

Zeker als het geld scheelt en dat kan aanzienlijk zijn voor een leasewagen. En dat is dan wel weer erg Nederlands.....
 

Skoda79

Senior Member
Zeker als het geld scheelt en dat kan aanzienlijk zijn voor een leasewagen. En dat is dan wel weer erg Nederlands.....

De eco modellen worden door een hand vol sufkutten gereden, verder is het voor 99% van de leaserijders welke keuze idd baseren op kosten (of de werkgever maakt die keus voor ze, zoals bij mij helaas het geval is).
 

octavia-gek

Actief lid
Widojo

auto wordt op 18 inch afgeleverd maar als reservewiel komt er een 17 Inch volwaardig reservewiel in (zij noemen dat dan een thuiskomer)
 
Heb een 16 tdi handbal 5 versnellingen, nu in Zuid Frankrijk, ja ik mis me 2.0 tdi als op een helling iemand voor je schiet. Maar aan de pomp ,veel binnendoor gereden en op snelweg Max snelheid gereden, vol bepakt met dakkoffer en 4 volwassen, gemiddeld 1:16,5 mooie score. Lange hellingen blijft hij mooi op snelheid.
Misschien tunen?
Nu hij achter wat lager ligt steeds meer idee om auto iets te verlagen, wil echter op comfort niet inboeten.
Kreeg wel onderweg melding bandenspanning verlies even schrikken, meer rijders meegemaakt want er was niks.
Door Thule drager 551 en alu profiel en n door dakkoffer die dieper ligt dan waar de oplegging is gaat dak niet meer geheel open.maar geen windgeruis!
 

Marcosikkens

Nieuw lid
Ik heb in het verleden bij Ford wel eens gehad dat ik een stukje staaldraad van zo'n dikke kabel in de band had zitten. Duswel terecht maar bijna onmerkbaar. Ik had toen ook wel eens 'valse' meldingen maar dat kwam (volgens de dealer) omdat ik hem naar de bandwissel (zomer/winter) niet opnieuw gekalibreerd had.
 
tis wel een beetje off topic. maar het zijn gewoon sensortjes die de bandenspanning controleren. die gaan wel eens kapot. met name na een bandenwissel heb ik dat wel eens meegemaakt.
 

Bakkertje

Forumguru
@lexmeister01 nog meer off-topoic, het zijn geen losse sensors maar de ABS sensoren die hiervoor gebruikt worden.. Door het aantal omwentelingen te meten kunnen afwijkingen gedetecteerd worden..
 

octavia-gek

Actief lid
met een banden wissel sloopt jij je abs sensor niet hoor, een TPMS sensor die kan je wel slopen met een banden wissel, want die zit namelijk in je velg en is tevens je ventiel en daar werkt Skoda niet mee of nog niet mee vanaf 2017 is elke auto verplicht dit te hebben
 
Die bandenspanning komt geregeld voor, bij mij toch...

Hi, had ik ook geregeld last van... maar nu ze met Stikstof gevuld zijn heb ik geen last meer gehad van de sensoren....
In mei dit jaar in Italië een lekke band (spijker) gehad, daar hadden ze hem gevuld met lucht en de sensoren gingen onderweg naar huis en thuis kreeg ik weer meldingen. In juli weer gevuld met Stikstof en sindsdien geen melding meer gehad.

Wellicht helpt het.
 
Misschien was mijn verhaal mbt die kapotte sensoren ook wel met mijn auto daarvoor. Excuus als ik verwarring heb veroorzaakt.
 
Bovenaan Onderaan