Echte RS of PHEV RS

Antera

Donateur
@barretje dit omdat deze jaren de meeste problemen waren/zijn en die daarna allemaal op nieuwe software draaien en geen tot amper problemen hebben. Veel auto’s van de eerste gen zijn niet allemaal ge-update enz en daarom grotere kans op problemen ermee. Je kan e wel een kopen maar laat het dan duidelijk in de aankoopvoorwaarden zetten.
 

barretje

Senior Member
Begrijp ik dan goed dat als je het laat updaten naar 1941 versie dat het dan goed moet komen. Of kan ik beter de latere versies laten staan en echt naar een 2022 model zoeken? Is een 2021 model met versie 1941 net zo goed als een model 2022 met versie 1941?
 
@Berghuis ja ik denk t wel. De reguliere PHEV, dus de business uitvoering oid, heeft wel die 150pk 1.4L en de 100pk elektromotor maar het totale systeemvermogen is begrensd op 204 pk, daar waar het dus bij de RS iV 245 pk is.
 

Toby

Nieuw lid
hallo,allemaal hier ben ik terug allemaal bedankt voor de reacties ik weet dat dat het lang stil is geweest maar ondertussen ben ik mijn vader onverwacht verloren en met een dementerende moeder was er even geen tijd voor auto’s.
Toch 2-tal weken terug kwam er een mooie Octavia op mijn pad eentje zoals ik voor ogen had en heb ik direct toegehapt het is een PHEV rs geworden rij er nu 4 dagen in rond en bevalt prima.
IMG_3161.jpeg



Toch nog een vraagje er is maar 1 laadkabel bij die voor thuis te laden maar niet voor langs de weg aan een laadpaal .
weet iemand of er standaard 2 kabels bij zijn of is het alleen die voor thuis alvast bedankt .
 
Gecondoleerd Toby.

Volgens mij is juist de 220v een optie, de zogenaamde Granny lader, dus mooi dat je die er wel bij hebt.
Maar de reguliere type-2 laadkabel hoort er gewoon bij te zitten.

Dus die heeft wellicht de vorige eigenaar achterover gedrukt? (origineel VW zijn duur heh!.. volgens mij 200 euro..)
Die kabel heeft best lengte, ik denk wel een meter of 5? Kan me voorstellen dat als je bij een andere phev of EV een korte krijgt van een paar meter dat je die graag wilt houden.. maar goed.. dat is gokken.

Neem even contact op met de verkoper, hij hoort er gewoon bij voor zover ik weet.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Gecondoleerd met je verlies.

De PHEV staat normaal wat hoger op zijn wielen dan de “echte” RS. Deze lijkt wat lager te staan. Is hij inderdaad verlaagd? Hoe (welke componenten)? Heb je de software van de navigatie nog laten updaten?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Gecondoleerd en sterkte!

Maar ook gefeliciteerd met je mooie VRS! Welk type kabel heb je er nu bij dan? Een kabel/lader met een normale 230V stekker er aan? Ik heb bij mijn PHEV ook maar 1 kabel (Mennekes Type-2 laadkabel) . Hiermee kun je je auto laden bij de normale (thuis)laders en ook in bijvoorbeeld je wijk of stad. Maar ik kan niet laden via een normaal 230V stopcontact.
Bedenk dat je je PHEV niet kan laden bij de laders langs de snelweg (FastNed etc.). Maar hier heb je ook geen kabel nodig. Je prikt (als dat mogelijk is) de kabel van de snellader in jouw auto. Maar dat is vrijwel nooit mogelijk met een PHEV (enkele dure nagelaten).
 

Bakkertje

Forumguru
@Toby gecondoleerd en gefeliciteerd tegelijk.

Mooie vrs en heel veel fijne en veilige kilometers gewenst, tegelijkertijd heel veel sterkte gewenst met het verwerken van het verlies van je vader.

De kabel is een standaard type 2 kabel en hoort zoals geschreven bij de auto, wellicht even navragen bij de partij waar je de auto gekocht hebt?
 
Laatst bewerkt:

Berghuis

Donateur
@Toby Gecondoleerd en gefeliciteerd!

Ik heb bij het leveren van de auto beide kabels erbij gekregen.
Mooie RS heb je gekozen :thumbsup:
 

Toby

Nieuw lid
Hé,bedankt mannen voor het condoleren en ik ga het nog is navragen bij de vorige eigenaar en anders zal ik er zelf eentje moeten aanschaffen.
@Rallye de Skoda is verlaagd met een setje eibach veren en de software staat op hardware H 56. Software 1941 tot nu toe alles ok.
 
Laatst bewerkt:

robzie

Senior Member
hallo,allemaal hier ben ik terug allemaal bedankt voor de reacties ik weet dat dat het lang stil is geweest maar ondertussen ben ik mijn vader onverwacht verloren en met een dementerende moeder was er even geen tijd voor auto’s.
Toch 2-tal weken terug kwam er een mooie Octavia op mijn pad eentje zoals ik voor ogen had en heb ik direct toegehapt het is een PHEV rs geworden rij er nu 4 dagen in rond en bevalt prima.
Bekijk bijlage 109891



Toch nog een vraagje er is maar 1 laadkabel bij die voor thuis te laden maar niet voor langs de weg aan een laadpaal .
weet iemand of er standaard 2 kabels bij zijn of is het alleen die voor thuis alvast bedankt .
Ik heb exact dezelfde, maar wel met 2 kabels erbij ;) Veel rijplezier ervan!!
 

Alpha

Donateur
Gecondoleerd @Toby .

Mooie auto heb je gekocht. Ik heb mijn auto in 2022 uitgeleverd gekregen. Toen zat er maar standaard 1 kabel bij, die voor publiek te laden. De 230v kabel heb ik er zelf bij moeten bestellen.
 

Toby

Nieuw lid
Hé, bedankt Alpha ja het is blijkbaar een raar gegeven sommigen krijgen er alleen de 230 V kabel anderen de publieke en nog anderen dan weer allebij.
zal er vanaf hangen hoe vrijgevig ŠKODA op het moment is zeker.;)
 
De standaard laadkabel staat gewoon in prijslijst vermeld van die tijd;

UITRUSTING NIEUWE OCTAVIA BUSINESS PER 1 JANUARI 2021:
DE BUSINESS EDITION 1.4 TSI iV (PHEV) BESCHIKT BOVENDIEN OVER:
Oplaadkabel mode 3 type 2 voor 16A (voor wallbox of publiek laden)
 
Bovenaan Onderaan