Dynamische bochtenverlichting werkt niet bij ingeschakelde mist lampen?

Dnet

Senior Member
Zojuist een stuk door dichte mist moeten rijden, na een tijdje met de mistlampen aan gereden te hebben viel me op dat de bochten verlichting niet meer werkte.... Terwijl dat juist zo handig is . Zodra ik het mistlicht deactiveerde begon het weer te werken. Als ik de handleiding mag geloven zou het gewoon moeten werken? Meer mensen hier last van?

Modus mist

De lichtbundel vóór de wagen is zo aangepast, dat de bestuurder niet door het reflecteren van de lichtbundel door mist voor de wagen wordt verblind.

Deze modus is bij snelheden van 15-70 km/h geactiveerd en als het mistachterlicht langer dan 10 seconden is ingeschakeld. De modus wordt gedeactiveerd als het mistachterlicht langer dan 5 seconden is uitgeschakeld.

Dynamische bochtenverlichting

De lichtbundel vóór de wagen wordt na een stuuruitslag zo aangepast, dat de rijbaan in een bocht wordt verlicht. Deze functie is bij alle snelheden boven 10 km/h en in alle AFS-modi actief.
 

Dnet

Senior Member
Gewoon op auto, zoals eigenlijk altijd... Misschien dat het aanzetten van de mistlampen de auto modus de-activeert?
 

Joske

Forumguru
Mss toch een functie die we nog niet ontdekt hebben... dat bij mist de bochtenverlichting niet zou werken (gekoppeld aan het werken van de mistlampen). Moet makkelijk uit te testen zijn! Zullen we volgende keer int donker eens testen met mistlampen aan. ;)
 

Monteurtje

Forumguru
Maar had je de lichtschakelaar wel 2 standen uitgetrokken. Want mistachterlicht gaat niet aan als je alleen mistlampen voor aan hebt.
 

AndreM

Forumguru
Misschien mis ik een paar bladzijde?
Maar als het over de corner lights gaat, hoe kunnen die dan aangaan als de mistlampen al branden?
Of hebben jullie iets wat ik niet heb......:arghh:
 

guitar_billy

Senior Member
zoals @AndreM al schreef, wordt de bochten verlichting functie niet gewoon door de mist lampen verzorgt ?
Dus als die permanent branden om als mist lamp te fungeren dan heb je geen bochten verlichting.

Correctie, als de mistlampen permanent branden om als mist lamp te fungeren dan heb je voor alle bochten de bochtverliching al aan. :)


edit : het gaat hier waarschijnlijk over AFS van de koplampen en niet over cornering lights.
 

Dnet

Senior Member
Sorry, ik bedoelde inderdaad de AFS... Ik heb eerst een stuk snelweg met mist voor en achter gereden, daarna met alleen voor aan.... De Afs begon pas weer te werken met alle mist lampen uit...
 

Canon-Eye

Forumguru
Is niet helemaal onlogisch, want de breedstralers c.q. mistlampen geven waarschijnlijk een (veel?) breder lichtbeeld dan de meedraaiende koplampen zouden kunnen bieden. Dus lijkt me die functie overbodig zolang de mistpitten meedoen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dnet

Dnet

Senior Member
Daar zit dan natuurlijk ook wel weer wat in... Al matches dat dan weer niet echt net wat de handleiding zegt
 
Bovenaan Onderaan