Dynamic-pakket niet mogelijk i.c.m. Funciepakket Combi

Nelissuh

Actief lid
Het vervelende van een dealer is dat hij onderaan de chain staat en direct klantencontact heeft. Ja er zijn dealers die beter op de hoogte zijn dan andere door actiever bezig te zijn met het produkt.

Feit is (naar mijn mening) dat de dealer vaak naar eer en geweten zal adviseren/verkopen. Door de rest van de keten achteraf beperkingen opgelegd krijgt en maar moet zien hoe hij zijn klantrelatie op de hoogte stelt, goed houdt en moet oplossen. Zoals Gullit ooit zei: ze zijn niet te benijden hierin.

Je zal als dealer maar in een goed gesprek de optie pakketten verkocht hebben, kleuren hebben verkocht en conservatieve levertijden hebben aangegeven en hier meermalen op terug moeten komen....of je wilt of niet, het straalt toch op jou als dealer af (zonder echte invloed)


Ja? Daarom zijn ze toch dealer? En vangen ze de marge? Ze hebben er toch zelf voor gekozen dealer te worden?

Als hun kennis overbodig was en alle auto's probleemloos geleverd werden konden ze allemaal samen ook vervangen worden door een webshop.

Algemeen (ik heb het niet over mijn huidige Skoda dealer, die ken ik nog niet goed genoeg):
Ik merk door de huidige grote dealerschappen te vaak dat verkopers arrogant zijn. Een auto is een emotieproduct. Kopers kiezen voor een bepaald model/merk, en als je dat wil rijden ben je gebonden aan de dealer, want vaak zijn de de enige in de regio. Zeker als je in geïsoleerd gebied woont, bijv. (zoals ik) Zuid Limburg. Aangrenzende dealers liggen in België en Duitsland, en dat is ook niet handig.

Ik verwacht dat een verkoper slaapt met de nieuwste documentatie op zijn nachtkastje, en ieder verloren kwartiertje rondkijkt op de forums die verbonden zijn aan ZIJN merk. Waarom? Zodat hij minimaal net zo goed op de hoogte is als de klant die morgen komt binnenlopen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik weet niet hoe lang je bent - anders kun je er met een beetje rekken misschien toch net bij vanaf achter?
Mij lukte dat in elk geval wel bij mijn vorige auto (O2C).
 

jelleg

Lid
@ Nelissuh,
Mocht je nog antwoord krijgen van de dealer op je vraag wat de 230v aansluiting los zou kosten hoor ik dat graag. Blijf het een vreemd verhaal vinden namelijk. Ik zal het deze week vast ook te horen krijgen wanneer ik mijn bestelling doorgeef...

Ik heb hem via mijn dealer besteld: 299 euries. Wordt achteraf ergens onder bijrijdersstoel geplaatst.
 

Nelissuh

Actief lid
Ik weet niet hoe lang je bent - anders kun je er met een beetje rekken misschien toch net bij vanaf achter?
Mij lukte dat in elk geval wel bij mijn vorige auto (O2C).

:D

Helaas, met mijn 1.78 (en krimpend) gaat dat echt niet lukken. Ook bij mijn huidige auto ben ik te kort. Handeltje lukt net, maar omduwen helaas niet. En die kofferruimte is korter dan van O3.
 

Sharpener

Nieuw lid
Voor wat het waard is: Het lijkt erop dat je bij de RS versie wel de achterbank vanuit de kofferbak kan neerklappen. Volgens mij verschilt die achterbank niet veel van het Dynamic pakket.

w648.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
:D

Helaas, met mijn 1.78 (en krimpend) gaat dat echt niet lukken. Ook bij mijn huidige auto ben ik te kort. Handeltje lukt net, maar omduwen helaas niet.
Dan wordt het inderdaad omlopen, dus. Troost: op de leeftijd dat het krimpen merkbaar wordt, is wat extra beweging juist wel goed...
:-)
 

D_R1978

Senior Member
Zojuist ook door mijn leasemij gebeld, hadden gisteren van PON gehoord dat het dynamic pakket en het functie pakket niet goed samen gaan...

Positief is wel dat hij bevestigde nog altijd te verwachten dat ik in week 40 mijn auto kan verwachten, dus geen verdere vertraging (voor nu).
 
Bovenaan Onderaan