Dynamic-pakket niet mogelijk i.c.m. Funciepakket Combi

Nelissuh

Actief lid
Ergernis

2 Weken geleden O3C besteld, krijg ik vandaag een telefoontje van de dealer. De hadden een e-mail gekregen van PON en het Funciepakket Combi (vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagage nettenset en 230V socket) is niet mogelijk i.c.m. Dynamic-pakket (sportstoelen, 3 spaaks stuurwiel, instap sierlijsten en spoiler op achterklep). :banghead:

Of ik effe wil doorgeven welke ik niet wil? Ik wil beide, dat was toch duidelijk.

Waarom? Volgens PON kan Dynamic-bekleding niet samen met achterbak-neerklapbare achterbank.

Is de achterbank van het dynamic pakket anders dan de standaard achterbank waardoor deze niet gecombineerd kan worden? Ik ging er vanuit dat alleen de voorstoelen anders waren.
 

Nelissuh

Actief lid
Ik ook, alleen de bediening zal niet bij de achterklep zitten maar gewoon boven op de rugleuning.
 

D_R1978

Senior Member
Heb begin juni wel die combi (op een combi ;) )besteld, zonder dat ik daar enig commentaar op heb gekregen van de leasemij.....
 
Ik heb 31 mei een combi EB besteld en kreeg vandaag ook een telefoon dat het functiepakket en dynamic pakket niet samen gaan. Alleen mijn dealer wist niet waarom alleen dat hij een mail had gekregen van Pon en dat ik een keuze moet maken tussen de twee....
 

Nelissuh

Actief lid
Ik heb 31 mei een combi EB besteld en kreeg vandaag ook een telefoon dat het functiepakket en dynamic pakket niet samen gaan. Alleen mijn dealer wist niet waarom alleen dat hij een mail had gekregen van Pon en dat ik een keuze moet maken tussen de twee....


Ik vermoed dat de e-mail van jou dealer en die van mij redelijk dezelfde inhoud hadden...

Dit is de tekst:


Goedemorgen ....,

Momenteel hebben jullie de Octavia met komnr. .... in bestelling staan, deze bevat een Dynamic pakket en een Functie pakket. We zijn er helaas achter gekomen dat deze combinatie niet mogelijk is i.v.m. de dynamicbekleding i.c.m. de neerklapbare achterbank.
Ik hoor graag welke van deze 2 opties er mag vervallen om de order goed in het systeem te krijgen.
Excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groet,

......./...../.....
Supply Chain Medewerkers ŠKODA

Redelijk vaag... 'dynamicbekleding"
 
Inderdaad vaag want de bank kun je toch ook met dynamic pakket nog steeds neerklappen. Zie zelf geen link met bekleding...
 

Nelissuh

Actief lid
Daarnaast, ik heb leer besteld, dus de bekleding maakt me niet uit, wordt achteraf toch overtrokken.
 

Rallye

Forumguru
Bij de RS is wel een functiepakket mogelijk; de bediening van de achterbank vanuit de kofferruimte is bij de RS standaard. Je zou zeggen dat de het Dynamic-pakket overeenkomsten heeft met de RS-inrichting........
 

Joske

Forumguru
Of het is een logistiek "truukje" om aan de leveringstermijnen te kunnen voldoen? (PON die druk legt op Skoda-fabriek om eventuele schade-claims te vermijden?)
 

Sharpener

Nieuw lid
Als ik op een foto van de Dynamic achterbank kijk dan zie ik de bediening gewoon op de rugleuning zitten. Als de achterbank niet neergeklapt kan worden mogen ze die optie van mijn order afhalen anders worden de grote vrachten bouwmarkt/Ikea o.i.d wel erg bemoeilijkt.
 
@Sharpener, de bank kan icm dynamic pakket wel nog neergeklapt worden maar dan nog op de oude manier. Volgens mijn dealer heeft het iets te maken met bekleding. In ieder geval naar mijn oordeel een apart verhaal.
 

Nelissuh

Actief lid
Vandaag met dealer gemaild. Dynamic achterbank is wel neerklapbaar, maar blijkbaar niet leverbaar met bediening vanuit kofferruimte.

Ik gevraagd wat 230V aansluiting los kost, maar dit is nog niet duidelijk. Hij was bang dat losse 230V socket duurder is dan gehele functie pakket (€ 250,-). Ik moet nu leasemaatschappij doorgeven wat ik veranderd wil hebben, en dan bestellen zij het.

Ik vind het al met al nogal erg knullig van Skoda/PON/Dealer.

1) Ze bieden iets aan wat niet leverbaar is
2) Ze komen niet met een goed alternatief als ze hier achteraf achter komen.
 

Pablos

Senior Member
Het vervelende van een dealer is dat hij onderaan de chain staat en direct klantencontact heeft. Ja er zijn dealers die beter op de hoogte zijn dan andere door actiever bezig te zijn met het produkt.

Feit is (naar mijn mening) dat de dealer vaak naar eer en geweten zal adviseren/verkopen. Door de rest van de keten achteraf beperkingen opgelegd krijgt en maar moet zien hoe hij zijn klantrelatie op de hoogte stelt, goed houdt en moet oplossen. Zoals Gullit ooit zei: ze zijn niet te benijden hierin.

Je zal als dealer maar in een goed gesprek de optie pakketten verkocht hebben, kleuren hebben verkocht en conservatieve levertijden hebben aangegeven en hier meermalen op terug moeten komen....of je wilt of niet, het straalt toch op jou als dealer af (zonder echte invloed)
 

Tonyballboa

Nieuw lid
@ Nelissuh,
Mocht je nog antwoord krijgen van de dealer op je vraag wat de 230v aansluiting los zou kosten hoor ik dat graag. Blijf het een vreemd verhaal vinden namelijk. Ik zal het deze week vast ook te horen krijgen wanneer ik mijn bestelling doorgeef...
 

Fean

Forumguru
Het vervelende van een dealer is dat hij onderaan de chain staat en direct klantencontact heeft. Ja er zijn dealers die beter op de hoogte zijn dan andere door actiever bezig te zijn met het produkt.

Feit is (naar mijn mening) dat de dealer vaak naar eer en geweten zal adviseren/verkopen. Door de rest van de keten achteraf beperkingen opgelegd krijgt en maar moet zien hoe hij zijn klantrelatie op de hoogte stelt, goed houdt en moet oplossen. Zoals Gullit ooit zei: ze zijn niet te benijden hierin.

Je zal als dealer maar in een goed gesprek de optie pakketten verkocht hebben, kleuren hebben verkocht en conservatieve levertijden hebben aangegeven en hier meermalen op terug moeten komen....of je wilt of niet, het straalt toch op jou als dealer af (zonder echte invloed)

Inderdaad, leuk ondernemerschap met die afhankelijkheid:(. Wetend dat de dealers ook nog eens achteraf worden beoordeeld. Bij Audi krijg je na iedere beurt een vragenlijst opgestuurd of alles naar wens is behandeld, zelfs een cijfer 8 of 9 (van de 10) is niet voldoende en daarvoor worden ze nog bestraft ook. Het riekt zelfs naar NSB-achtige praktijken. Ik vraag mij af of Pon zelf ook wordt beoordeeld?


Trekhaakperikelen, 14% combi en nu dit, ik zou toch diep gaan zuchten. Als verkoper lijkt mij dit geen fijne job..
 

richie29

Nieuw lid
Hoi mensen,

Nieuw op het forum en aangemeld omdat hier schatten aan info te vinden is :D

Ik heb ook gebeld met de dealer en ook hier uiteraard dezelfde bevestiging van die combi van dynamic pakket met functiepakket niet mogelijk is.
Zowel de functie van het neerklappen van de achterbank als de 230V socket zijn op dit moment niet achteraf mogelijk. De dealer was wel aan het kijken of hij zelf nog een optie kon vinden voor het achteraf inbouwen van die 230V socket, maar die had hij tot op heden nog niet gevonden.

Tja...wel erg matig, want dit was ook voor mij een graag geziene combinatie van pakketten!
Ik laat uiteraard dan liever het dynamic pakket zitten, maar vooral die 230V socket vind ik zo jammer!

Maar écht duidelijk waarom het nou niet kan, bij de bediening vanuit de kofferruimte zou het niet kunnen omdat de achterbank anders geplaatst of opgebouwd zou zijn bij het dynamic pakket (maar eigenlijk geloof ik daar geen snars van :pieker:)
 

D_R1978

Senior Member
Ik heb tot op heden nog niks gehoord van mijn leasemij, maar wellicht dat mijn contactpersoon daar momenteel met vakantie is.... (of zit te slapen ;) )
 

Nelissuh

Actief lid
Ik heb vandaag te horen gekregen via leasemaatschappij dat 230V aansluiting wel gemonteerd wordt. Dit zou volgens dealer (incl. een beschermfolie op de achterbumper) duurder zijn dan de € 250,- van het functiepakket, maar de meerprijs wordt niet doorberekend aan de leasemaatschapij.

Uiteraard had ik liever gewoon het functiepakket gehad wat ik origineel besteld had, maar al met al ben ik tevreden hoe het opgelost is.

Ik ben wel bang dat ik de komende 4 jaar elke keer als ik eerst naar links en dan naar rechts moet omlopen en de 2 achterportieren moet openmaken om de achterbank neer te klappen zal denken... het had ook vanuit de achterklep gekund....
 
Bovenaan Onderaan