Hallo!
Ik ben nieuw hier en heb even een account aangemaakt omdat ik dit graag even wil vragen.
Op dit moment rijd ik nog een lease BMW en vanaf februari volgend jaar ga ik Skoda rijden. Vandaag heb ik proefrit gehad in de Superb Combi en de Kodiaq. Wij vonden de Kodiaq wat fijner rijden, vooral omdat het wat lichter stuurde. De Superb is absoluut ook een prima auto maar stuurde wel wat zwaarder. Ze zijn beiden zeer ruim maar na 2x keer BMW 3-serie Touring (2 lease perioden) ben ik nu even toe aan een SUV denk ik.
Op dit moment denk ik aan de Kodiaq PHEV Sportline maar heb ik nog een beetje moeite met het kiezen of ik DCC erbij zou willen nemen of niet. De Kodiaq inclusief DCC en een paar opties komt zo goed als precies uit qua het lease budget. Maar mocht ik de DCC niet kiezen dan kan ik weer andere optie(s) erbij nemen. Wat ook weer wel fijn is.
Nu dan de vraag concreet: doet het heel veel? Ik ben vooral benieuwd naar de progressieve stuurbekrachtiging. Op de BMW rijden we 99,99% van de keren altijd Comfort. Dus al die dingen als Sport en Sport+ moeten we het niet voor doen.
Mijn idee van de progressieve stuurbekrachtiging is dat als je langzamer rijdt, je stuur vanzelf elektronisch lichter stuurt. En wat zwaarder naarmate je sneller rijdt? Zou dus heel veel comfort opleveren. Maar klopt mijn gedachten wel?
Wat is jullie ervaring met de DCC? Dan vooral mbt de stuurbekrachtiging.
Ben zeer benieuwd naar de reacties. Thanks alvast!
Ik ben nieuw hier en heb even een account aangemaakt omdat ik dit graag even wil vragen.
Op dit moment rijd ik nog een lease BMW en vanaf februari volgend jaar ga ik Skoda rijden. Vandaag heb ik proefrit gehad in de Superb Combi en de Kodiaq. Wij vonden de Kodiaq wat fijner rijden, vooral omdat het wat lichter stuurde. De Superb is absoluut ook een prima auto maar stuurde wel wat zwaarder. Ze zijn beiden zeer ruim maar na 2x keer BMW 3-serie Touring (2 lease perioden) ben ik nu even toe aan een SUV denk ik.
Op dit moment denk ik aan de Kodiaq PHEV Sportline maar heb ik nog een beetje moeite met het kiezen of ik DCC erbij zou willen nemen of niet. De Kodiaq inclusief DCC en een paar opties komt zo goed als precies uit qua het lease budget. Maar mocht ik de DCC niet kiezen dan kan ik weer andere optie(s) erbij nemen. Wat ook weer wel fijn is.
Nu dan de vraag concreet: doet het heel veel? Ik ben vooral benieuwd naar de progressieve stuurbekrachtiging. Op de BMW rijden we 99,99% van de keren altijd Comfort. Dus al die dingen als Sport en Sport+ moeten we het niet voor doen.
Mijn idee van de progressieve stuurbekrachtiging is dat als je langzamer rijdt, je stuur vanzelf elektronisch lichter stuurt. En wat zwaarder naarmate je sneller rijdt? Zou dus heel veel comfort opleveren. Maar klopt mijn gedachten wel?
Wat is jullie ervaring met de DCC? Dan vooral mbt de stuurbekrachtiging.
Ben zeer benieuwd naar de reacties. Thanks alvast!