Dvx-performance (België)

LT83

Forumguru
Ik zal nog even een keer voor je zoeken. Stuur je die link dan wel per pb.

Wat betreft het wegschrijven van de noodloop bij de 1.6tdi tuning, dat is natuurlijk een zeer slechte zaak.
Dit soort informatie hebben we hier wat aan!

Een 1M met meer dan 400pk zal trouwens best aardig vooruit willen denkik.
 

soulchi

Nieuw lid
Het is een beetje TE, maar ja, tuning is een microbe.
Hij heeft trouwens een stage 3 met turbo gedaan met MRC en zit op 506pk.
Maar deze eer gaat naar MRC aangezien het een klant van daar is.
Maar daar begin ik niet aan
 

Sand3r

Senior Member
Helaas worden dit soort berichten steeds weer geplaatst vanwege wat frustraties jegens JD versus wat Belgische tuners. De betreffende uitdraai is van een auto die niet op de bank is afgesteld bij JD (standaard chip dus) en na reclamatie terug zou gaan, afspraak was wel gemaakt (hebben ze wel tijd voor vrij gehouden) en is daar niet eens heen gegaan om dit te laten herstellen maar meteen naar DVX die door een geval probeert op deze manier reclame te maken. Das sneu!

Jos.


Goh.. JD en reclamatie?
Uit eerste hand meegemaakt dat een auto was voorzien van een standaard JD chip. De bestuurder gaf aan dat er iets niet in orde was. JD wilde NIETS doen!
Ik heb de correspondentie tussen JD en bestuurder mogen lezen.
Na veel moeite is de JD chip uiteindelijk vervangen door het originele programma.
De betreffende auto is daarna elders voorzien van een chip, wat uitstekend bevalt. En ook nog eens tegen veel lagere kosten.
En dit alles zonder dat er een Belgische tuner aan te pas kwam....
 

MarcoO2

Forumguru
De meeste ervaringen die ik lees over reclamatie bij JD zijn toch iets anders. Moet ook wel, anders zouden ze 't niet zo druk hebben en niet zo'n goede naam hebben.
 

LT83

Forumguru
@ sander Ik heb uit eerste hand, mijn eigen O2, toch echt heel anders meegemaakt. Na de stage 2 tuning stond de powercontroller in de 1e versnelling niet helemaal naar mijn wens. Ik vond dat hij teveel vermogen wegnam. Overigens liep de motor voor de rest perfect. Mark (Raceend) gaf aan dat ze hier even naar zouden kijken in de file en ik kreeg dezelfde dag een bericht terug dat hij inderdaad iets meer "geknepen" stond dan in mijn stage 1 programma. Mark gaf aan dat Jeroen het direct had aangepast en ik gewoon langs kon komen om het direct aan te laten passen. Afspraak maken was niet nodig; kom maar langs als je in de buurt bent en het uitkomt, we doen het dan wel even tussendoor.
 

Noord26

Forumguru
Vreemd om te horen dat er negatief over JD gedaan wordt. In het verleden een groepsaankoop georganiseerd bij JD en alle deelnemers waren vol lof over de werkwijze en nazorg van JD. Lijkt mij daarom wel heel sterk dat die 37 deelnemers niet als representatief kunnen worden beschouwd? 100% klanttevredenheid is iets waar je alleen naar kunt streven, behalen is een utopie. Maar JD komt toch wel akelig in de buurt.
 

MarcoO2

Forumguru
Ach, er zal ook bij JD wel eens iets niet goed gaan. Er werken mensen, dus kan me niet voorstellen dat daar nooit fouten gemaakt worden. Maar het gros van de ervaringen die ik ken en lees is toch wel positief.
 

Noord26

Forumguru
Precies, je kunt niet alles perfect doen. Maar een kenmerk wat ik hier las; dat JD er achteraf niets aan wilde doen- dat heb ik nog nooit ergens gehoord of gelezen. Nazorg is iets wat erg hoog in het vaandel staat. Dus niet zoals in post #63. Het is ook wel makkelijk praten aan de zijlijn zonder de betreffende correspondentie te kunnen lezen.
 

MarcoO2

Forumguru
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb dat ook nooit eerder gelezen. Vergeet ook niet dat ook de houding en perceptie van de klant meespeelt in het al dan niet krijgen van (goede) aftersales...
 

jos_br

Actief lid
Goh.. JD en reclamatie?
Uit eerste hand meegemaakt dat een auto was voorzien van een standaard JD chip. De bestuurder gaf aan dat er iets niet in orde was. JD wilde NIETS doen!
Ik heb de correspondentie tussen JD en bestuurder mogen lezen.
Na veel moeite is de JD chip uiteindelijk vervangen door het originele programma.
De betreffende auto is daarna elders voorzien van een chip, wat uitstekend bevalt. En ook nog eens tegen veel lagere kosten.
En dit alles zonder dat er een Belgische tuner aan te pas kwam....

Degene die hier bedoelt werd is NOOIT terug gegaan naar JD, nadat er een afspraak gemaakt was is deze man gewoon niet op komen dagen en is bij een Belgische tuner "geholpen" zonder dat er nu nog na te gaan was of er een fout in de software of de auto zat.

Jos.

Oja, ook iets uit eerste hand e.d.
 

soulchi

Nieuw lid
Degene die hier bedoelt werd is NOOIT terug gegaan naar JD, nadat er een afspraak gemaakt was is deze man gewoon niet op komen dagen en is bij een Belgische tuner "geholpen" zonder dat er nu nog na te gaan was of er een fout in de software of de auto zat.

Jos.

Oja, ook iets uit eerste hand e.d.

Het is net dat wat ik bedoel. negatief wordt snel uitgesproken, maar posoitief is een ander paar mouwen.
Zoals gezegd is tunen nog steeds iets dat door de mens gedaan wordt en elke wagen is anders. Er zal bij elke tuner wel eens een wagen buiten gaan waar iets niet in orde is.
Over JD hoor ik AlGEMEEN positieve zaken, dus dit is top.

Wat betreft de GTi bij DVX. Alle GTi's zijn positief over het programma.
Betreffende GTi is werkelijk iets minder, waar niet veel aan gedaan kan worden.
Echter de stage 2 klopt niet. Het is een lijn met de originele downpipes, wat niet echt een stage 2 meer is en veel beïnvloedt.

Ik zou zeggen. JD, doe zo voort. Idem voor DVX.
 

brunoL

Nieuw lid
Er zijn beelden van zijn programma waarop je kan zien dat de noodloop is weggeschreven omdat de uitlaatgastemperaturen de hoogte in gaan.
Gevolg 1.6 TDi -> Binnen een paar maanden allemaal aan de kant, want is reeds een gevoelig blokje.
Andere tuners halen op een correcte wijze hun 140-145 pk, maar hem lijkt het enkel te lukken door bepaalde zaken gewoon weg te schrijven.
zie facebook dvx (ook zonder namen te noemen)

Als ik dit soort dingen lees, en ik had het al op facebook ook gelezen dan moet ik echt super hard lachen, om te beginnen met de tuner die dit soort onzin schrijft, want dat bewijst dat hij er echt NIETS van kent, maar nog harder met de blinde volgelingen die maar al te graag Bijbel verkondigen van hun tuner, het lijkt soms wel een sekte waar de leden gebrainwashed zijn.

hier even een korte samenvatting van hoe de uitlaatgastemperatuurregeling werkt bij de 1.6 TDI :

1) een kenveld "Basic torque limitation based on exhaust gas temperature" , dit kenveld zal hoe warmer de uitlaatgastemp wordt, steeds meer en meer het vermogen begrenzen. Kortom de het vermogen wordt geleidelijk aan steeds meer en meer begrensd hoe warmer de EGT

2) een kenpunt "Exhaust gas temperature threshold for overheating protection" , dit is een maximale temperatuur vanaf de welke de ECU drastisch ingrijpt in het motorvermogen teneinde oververhitting te voorkomen.

Dus even conclusie, het eerste kenveld mag je gerust compleet "wegschrijven" de EGT zal toch niet stijgen boven de maximale waarde van het kenpunt, moest dat toch gebeuren omdat de EGT niet snel genoeg daalt, dan krijg je noodloop en foutmelding. Kortom het is in geen geval "onveilig" het eerste kenveld wat het koppel begrensd bij hoge temperaturen te verhogen want de ecu zal toch ingrijpen.

Een tuner kan er dus voor kiezen om ofwel het vermogen steeds meer en meer te gaan begrenzen bij hogere EGT's, ofwel maximaal vermogen toe te laten totdat een bepaalde temperatuur bereikt wordt en dan drastisch het vermogen te verlagen. De ene tuner is daarom zeker niet slechter dan de andere !

Maar een tuner die naar de tuning van een andere tuner kijkt en daar een kenveld op maximale waarde ziet staan en dan maar meteen vanuit gaat dat zijn collega niet kan tunen, die zou beter 2 keer nadenken hoe de ecu precies werkt en misschien ook de hele file eens bekijken om te zien wat er nog zoal gewijzigd werd. Hoge EGT's kan je overigens pas bereiken in hoge toeren en er zijn dan ook wel andere manieren om de EGT's onder controle te houden dan enkel met dat ene kenveld.

just saying.....

Sincerely

Bruno Lermusiau Ing.

@Soulchi : je verhaal van de 1.6 TDI doet mij ook wel hard lachen, denk zelf eens na, als jij iets ontwikkeld had wat veel geld waard is, ga jij dat dan gratis aan een israelier geven die je niet kent ? En die israelier staat wel bekend als een super verstandige kerel die reeds jaren gespecialiseerd is in het hacken van computers, zou het dan niet logisch zijn dat hij het ontwikkeld heeft en probeerde te verkopen aan de hoogste bieder ?
 

soulchi

Nieuw lid
Als dit onderstaande kan... Dan ben ik geinteresseerd :)

Stage 1
STAGE 1
standaard
pk
tuned
pk
standaard
koppel
tuned
koppel
tuning
type
prijs
1.2 TSi (tuningactivatie met sportknop en v-max)
86pk
130pk
160Nm
215Nm
chip
425

staat op zijn site, dus geen probleem.
Tuningactivatie indien sportknop erop zit.
Dus OFF is origineel en ON = getuned

bel hem even of mail
 

Rosinfield

† In Memoriam
Goh, had dit hele topic zowaar gemist. Zo net geheel doorgelezen en ik moet zeggen de amusementswaarde is werkelijk top!
Mijn conclusie: goede wijn behoeft geen krans en slechte wijn moet je niet al te opzichtig aan de man willen brengen.
 

VEEJAY

Forumguru
Groot gelijk Freewheeler.

Ik kan ook overal heel hard roepen dat mijn auto met extreme tuning/stage 3 of hoe je het ook wil noemen al 100K probleemloos rondrijd en bij elkaar al meer dan 2ton gereden heeft, en dat nog eens met een DSG bak.

Mijn auto is het type Filerijden, stoplichtsprintjes en boodschappen doen maar ook zo nu en dan de nurburgring op. Een echte allrounder dus.

Ik ken maar weinig tuners of tuningsprojecten die het zolang hebben volgehouden. Veel PK krijgen is niet moeilijk, maar probeer het allemaal maar op termijn betrouwbaar/heel te houden. Ik zal maar niet roepen waar de mijne getuned is.
 

brunoL

Nieuw lid
ben even zijn naam kwijt maar er was een blije klant met een supersnelle 150PK TDI GOlF 4x4 met flinke tuning die de beste reclame aan het maken was op alle fora en discussies niet uit de weg ging. Sympathieke kerel verder, ik had naast hem zittende zijn auto geklokt op 6,1 seconde naar de 100. (en dat ergens in 2002).

zijn naam was Bruno, dit filmpje ken je mss nog wel :

[video=youtube;xIxhn-NVI3s]http://www.youtube.com/watch?v=xIxhn-NVI3s&feature=player_detailpage[/video]
 

LT83

Forumguru
Haha precies Veejay....en dat turbo upgrade-tje, ik neem toch aan dat dit groter slakkenhuisje gewoon het levenslicht heeft gezien in de bankschroef van
jouw tuinhuis ;) Er gaat niks boven Home made tuning;)
 
Bovenaan Onderaan