Dus...

Tinto

Forumguru
@Tinto: de jouwe; je schreef "ten alle tijden". Hoewel ik me wel vaker stoor aan spelfouten, reageer ik er zelden of nooit op omdat ik daar een dagtaak aan zou hebben. Maar in het geval van zo'n fraaie ouderwetse bepaling, kan ik het niet laten daarop een uitzondering te maken ;)
Begin "off topic" @Rosinfield je opmerking is geheel terecht. Heb het aangepast. Zelf kan ik me ook storen aan spelfouten. Maar betrap mezelf er op dat ik ze ook maak. Laat ik maar niet beginnen over het grammaticale standaard van de jeugd van tegenwoordig. Einde "off topic".

Laatst bewerkt:

tritus

Senior Member
Woensdag terug op de takel :-p
Dat hoop ik toch van niet. Want als ik dit gedoe even vergeet, dan is de superb gewoon een prachtig mooie wagen die fijn rijd. Ik ben daarnaast ook nog eens erg blij met de gekozen uitvoering.
Hoop dus dat hij het gewoon blijft doen....

tritus

Senior Member
@tritus zorg er aub voor dat de LM deze toezegging op papier zet. Desnoods stuur je ze een email met daarin het verzoek om deze toezegging per omgaande email te bevestigen. In deze email moet wel staan vermeldt wanneer ze deze toezegging gaan uitvoeren. Bijvoorbeeld als er binnen een periode van 6 weken, uitgaande van de dagtekening van de email, geen langdurige oplossing is gevonden, en geimplementeerd, voor deze tekortkomingen. Als ze dit niet doen dan kan het mogelijk zijn dat ze geen navolging willen geven aan hun toezegging. Als je een geschreven toezegging hebt, kan je de LM daarop wijzen. De LM weet dan zelf wat de wettelijke implicaties deze geschreven toezegging heeft. Sorry dat ik zo zeurderig ben. Maar zolang je geen geschreven toezegging hebt zal de LM ten alle tijde proberen er onderuit te komen. Voor hun is het een aardige investering om een tweede auto in te zetten op een leasecontract.

Ik snap je verhaal helemaal. Ik ga het echter niet zo aanpakken. De situatie is namelijk zo dat ik mede eigenaar ben van ons bedrijf en dat we zojuist de 3e auto hebben besteld bij de leasemaatschappij en dat de 4e er ook aan zit te komen. Daarnaast hebben we 65 auto's met grijs kenteken rondrijden via een andere leasemaatschappij die ook een keer vervangen moeten gaan worden. Die wil de leasemaatschappij waar de superb nu geleased word, ook graag gaan leveren straks. Wat dat betreft doen ze dus graag extra hun best om er voor te zorgen dat die order straks bij hen terecht komt. Tot nu toe ben ik dan ook zeer tevreden over hoe het door hen opgepakt word.

oco1979

Forumguru
Geen nieuws was tot nu toe daadwerkelijk geen nieuws.Tot vandaag dan.

Door de test software is gebleken dat verstuiver nr 3 ook waarden aan gaf die tegen de grenzen van de bandbreedte waarbinnen hij moet werken aanzaten. Met de normale software viel hij dus net binnen de toleranties, maar dat zou dus waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd ook problemen hebben opgeleverd. Deze verstuiver is samen met de laatste originele af fabriek gemonteerde verstuiver vervangen, alsmede weer een nieuw roetfilter en nog wat onderdelen(??) en nieuwe "normale" software.

Sinds gister word er weer mee proef gereden en ook dit weekend word de auto bereden. Als dit nu allemaal goed gaat kan ik de auto maandag weer ophalen. Hopelijk dus positief nieuws maandag!

Zijn alle 4 de verstuivers nu al vervangen ?

Als die verstuivers gaan blijven problemen geven ga je nog een gat in de piston krijgen.

Straks lig het aan de aansturing van de verstuiver(s) alias printplaat ecu ook mogelijk.

Alweer een nieuwe roetfilter :pieker: :sterretjes:.

Ken lijk de indruk dat ze maar aan het proberen zijn.

Wat ook soms een probleem is, dat de garage maar mag vervangen wat de importeur voorsteld in de garantieperiode.

Al meermaals meegemaakt dat een technieker van de garage denkt/weet wat het is, maar niet mag toepassen van de importeur. :mad:

tritus

Senior Member
Zucht.....

Maandag te horen gekregen dat het niet lang meer zou duren voordat ik de auto terug zou krijgen, maar dat ze hem nog 1 keer na het proefrijden van afgelopen weekend wilde controleren, dus vandaag maar weer eens gebeld hoe het met de auto stond en of ik hem nu deze week nog op kon komen halen of niet.

Blijkt dat ze nog een foutmelding gevonden hadden die iets met het brandstoftoevoer systeem te maken had. geeft geen problemen tijdens het rijden, maar dus wel een foutmelding. Ze zijn nu dus maar weer in overleg met de fabriek wat dit nu kan zijn. Word er een beetje moedeloos van........

tritus

Senior Member
Zo, hij staat eindelijk weer voor de deur. De leasemaatschappij heeft hem weer netjes gepoetst bij me afgeleverd.

Ze hebben me het gevoel gegeven echt hun uiterste best te hebben gedaan om alle fouten eruit te krijgen. Hopelijk is dit dan ook 1 van de laatste berichten in dit topic...

newwolf84

Forumguru
Ik hoop het voor je. Als je alles doorleest is dat werkelijk een drama...man man man dat hoop je toch niet dat je dit overkomt..

Ik neem aan dat je via dit topic ons op de hoogte houdt van het wel en wee..

memoscan

Senior Member
@Tinto: de jouwe; je schreef "ten alle tijden". Hoewel ik me wel vaker stoor aan spelfouten, reageer ik er zelden of nooit op omdat ik daar een dagtaak aan zou hebben. Maar in het geval van zo'n fraaie ouderwetse bepaling, kan ik het niet laten daarop een uitzondering te maken ;)
Prachtig dit taalgebruik weer in ere herstellen !

Tuulster

Forumguru
Ik schrik toch telkens weer als ik een melding krijg dat je een reactie in dit Topic hebt geplaatst merk ik......

Ik hoop op alleen maar positief nieuws :thumbsup:

Bovenaan Onderaan