Duindam - Den Haag

Beker

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wellicht speelt de werkgever ergens nog een rol (afspraken tussen werkgever/leasemij)?

[/ QUOTE ]

Dat was ik helemaal vergeten te melden. Dit heeft inderdaad alles te maken met het contract dat je werkgever sluit. Het spreekt voor zich het niet zelf kunnen kiezen een kostenbesparende werking zal hebben.

Ik vind overigens de optie die je bijvoorbeeld bij directlease ziet mooier. Daar krijg je korting op de maandprijs als je de maatschappij de dealer laat kiezen. Zou voor mij overigens meteen een leuk onderhandelingsitem zijn bij een dealer. "ik kies jou als dealer als jij.....(radio/trekhaak etc. etc)"
 

VEEJAY

Forumguru
hmm Duindam had niet erg veel kennis van zaken omtrent mijn kenteken probleem, ze verwezen mij door.

Gelukkig heeft sneeuwbal garage het beter begrepen, kentekens werden besteld en meteen gemonteerd + factuur naar de leasemij :-).
 

Laus

Actief lid
ik heb een proefrit gemaakt bij duindam. Prima aardige mensen daar naar mijn ervaring. Mijn auto uiteindelijk bij broekhuis hoogeveen besteld want die gaf VEEL meer korting. En waar ik wilde bestellen maakte ING CarLease niks uit.

en ja, ze zijn hem vanuit hoogeveen komen brengen naar Den Haag. Mgoed, volgens mij gaat mijne wel in onderhoud bij Duindam.
 

Merwede4

Nieuw lid
Ik ben dus wel lease klant van Duindam heb er nooit problemen mee denk dat het meer aan de klant lig en de leasemaatschappij dan aan de garagehouder.Waarom haal je zelf je nieuwe auto niet zou ik wel doen in plaats van hem af te laten leveren voor de deur.Zijn kosten die denk ik niet door de leasemaatschappij vergoed worden aan de gearagehouder.En trouwens over een aantal weken komt mijn nieuwe O2 binnen zit er met smart op te wachten en Duindam ga zo door.Mischien dat ik mensen tegen de schenen trap maar ik heb nu eenmaal goede ervaringen met ze en een medaille heeft 2 kanten he.
 

Exciter

Administrator
Ik beweer ook niet, dat ze altijd slecht zijn. Absoluut niet.
Wel, wij voelen ons hier wel afgekraakt, en dat is echt niet onze schuld. Wij zijn altijd beleefd, van mij weten jullie het allemaal best, het is, neem ik aan, wel te zien ook in onze optreden hier.
En wat het niet zelf kunnen halen betreft, lees a.u.b. het alle eerste bericht van dit draadje grondig door. Ik dacht het gooed te hebben omschreven.
Hoe dan ook, 1 september is dichtbij, we houden het wel vol, en ja, onze ervaring is nou eenmaal minder, misschien zijn wij in de loop van de tijd te lief behandeld door de andere dealers? Wie zal het zeggen...

Volgende keer beter. Ander plek, ander tijdstip, ...ander dealer. Whatever.

Groetjes,

Exciter
 

Calvin

Nieuw lid
Ik wil ook niet beweren dat ze altijd slecht zijn maar mijn ervaring is nou niet echt positief met ze. Korte geschiedenis:

Begin oktober 2005 kon ik een nieuwe lease auto bestellen. Ik wilde graag de O1 demarage en wat bleek, Duindam kon hem "uit voorraad" leveren. Althans, ze zouden hem reserveren bij Pon.
Ik twee dagen later de bestelling bij hen op de fax en afwachten, binnen twee weken zou ik hem hebben.
Als eerste werd de twee weken vier weken om dat de gasinbouwer het druk had.... Nou, das overmacht, jammer dan.

En toen...een week na bestelling ineens, sorry meneer maar Pon heeft besloten de auto aan iemand anders te geven. Kan me niet voorstellen dat ze dat zomaar doen. We gaan een nieuwe bestellen en die word in week 49 (7 weken later dan ik leuk vond) gebouuwd en asap afgeleverd. Ik bel u in week 49 om een afspraak voor aflevering te maken. Week 49, niets gehoord, week 50 niets gehoord. Ik maar weer eens bellen, even kijken..oja die wordt in week 51 gebouwd, komt goed.

Weer twee weken later.
Nu, het was het nieuwe jaar, de auto zou nu echt komen. Ondertussen reed ik al weken in een veel te dure opel vectra, maar ja, dat overleef ik ook wel weer.
Ik vorige week maar weer eens gebeld, goh, waar blijft mijn auto? Ja, we wilden henm deze week afleveren maar we krijgen de navigatie en cd wisselaar niet goed aan de gang maar maandag om 16u leveren we hem af.
Maandag 15.30u, telefoon gaat, duindam, uh, uh, ja, tsja, het navigatiesysteem is kapot denken we, komt u de auto ophalen dan stoppen we wel even een radio erin.
Ik, en wanneer krijg ik dan mijn navi set? Ach meneer dat is 2 of drie dagen, voor het weekend is het geregeld.
Ondertussen kunnen ze de skoda uitvoering niet leveren dus ik akkoord met een vw uitvoering en ze hebben niet gebeld om morgen mijn auto op te halen. Ik maar weer eens bellen, ken het nummer zowat uit mijn hoofd, en wat zegt die &amp;*Y!#*!#(*&amp;!(#&amp;!( verkoper, Ik heb nooit gezegd dat het voor het weekend geregeld zou zijn. Lekker dan.
Afspraken nakomen hebben ze bij mij nog nooit gedaan, ik ga de auto lekker ergens anders in onderhoud doen en als ze het navi hebben ingebouwd zien ze mij niet terug. En ik zit er hard over te denken om een klacht over hen te sturen naar Po n en de lease maatschappij. Als ik morgen, vrijdag 27-1, dat navi systeem niet heb g aik het nog doen ook.

Zo, dat is er uit.....
 

VEEJAY

Forumguru
lullig Calvin. Misschien kan je je auto bij de sneeuwbalgarage in onderhoud doen. Niet dat zij helemaal top zijn maar ik kan me vorstellen dat je het wel gehad hebt met Duindam.
 
Ben bij Duindam binnen gelopen voor mijn eerste Skoda, op een zaterdag in de 'vrije-tijds kleding' ik werd bijna de zaak uitgekeken. In de trend van: Wat kom jij hier doen?
Toen ik vervolgens eindelijk de aandacht van de koffie drinkende, meer geinteresseerd in zijn vrouwelijke collega, slecht pak aanhebbende autoverkoper had getrokken en hem vertelde dat ik interesse had in een Octavia Elegance, werd ie wakker.. Kortom ik was gelijk klaar met Duindam. Bij de sneeuwbal garage was het een ander verhaal.. Vriendelijke ontvangst, door een zeer nette verkoper, kop koffie, uitleg over de auto's het bedrijf etc.. Ik werd direct in een octavia gezet, want je moet er eerst in rijden voordat je koopt, kortom keurig. Je voelde je welkom en een gewaardeerde klant. Onderhoud ook altijd netjes, nooit een probleem om 'even' iets tussendoor te doen. Bij Duindam zien ze me nooit meer terug!
 

VEEJAY

Forumguru
goed man, duindam is hier vaker minder positief langsgewees. Ik adviseer mensen dan ook sneeuwbalgarage. Daar heb ik positieve ervaring mee.
 

Calvin

Nieuw lid
Wel een compliment voor de werkplaats, nadat ze afgelopen vrijdag alles geplaatst hadden, werd ik vandaag gebeld door een van de medewerkers(ik denk de chef) of alles naar tevredenheid was. Kan de verkoop nog wat van leren.....
 
Medeforumgenoten,
Ik wil ook gaarne mijn ervaring over dealer Duindam met jullie delen.

De in voorgaande postings vermelde ervaringen komen zo te lezen niet echt positief over,maar ik kan dit
toch niet geheel beamen.

Omstreeks half maart 2006 bij Duindam naar binnen gestapt en daar zeer netjes en klantvriendelijk ontvangen.
praatje gemaakt over evt. bestelling van een Octavia
combi RS en mogelijke inruil van vorige auto.

Dezelfde middag konden wij het nog eens worden en meteen de volgende dag de offerte in een definitieve bestelling omgezet.

De chiptuning bij ABT zou meteen na binnenkomst in
Den Haag plaats vinden...

De produktieweek was 16-06 tot verbazing van alles en iedereen bij Duindam een stukje eerder dan gedacht.

Maargoed,de wagen werd uiteindelijk in week 20 in Den Haag onderhanden genomen oa. de chip en verder nog een Wax Guard protectie (lakpantserbescherming) van Cartex..

Vanwege de Hemelvaartvakantie in Duitsland duurde het best nog even voordat de auto afgeleverd kon worden...

Tussen de (lange)weken wachten door, nog eens langs geweest en weer werd alle tijd voor mij genomen met wederom lekkere koffie.

De aflevering verliep uiterst prettig en ontspannen en alle afspraken zijn zonder meer nagekomen.

Vandaag nogmaals langs geweest om een zonnebril op te halen
die ik in de vorige wagen had laten zitten...en ja toch weer even vriendelijk als vorige bezoeken.

Kortom mijn eigen mening (maar das persoonlijk natuurlijk)over beide broers Duindam is zeer positief,en dat wilde ik even kwijt.

groet Henk.
 

Nico

Nieuw lid
Ben nog nooit bij deze dealer geweest, maar ben nou al witheet !!
Er is door LeasePlan een nieuwe O2 Combi Elegance 1.9 TDi met Maxidot en Stream besteld voor mij omstreeks 25 mei.LeasePlan heeft bepaald dat de auto door de Duindam geleverd moet worden, woon zelf in Almere. Via dit forum de wijzigingen voor 2007 vernomen en was heel blij met de MP3 wijziging voor de Stream. Produktie week zou week 25 zijn. Voor mijn vakantie contact opgenomen met Duindam en auto kon misschien afgeleverd worden half juli, afgesproken om het maar eind juli te doen ivm inrijden. Na de vakantie gebeld, wordt 7 of 8 augustus. 4 aug maar weer eens gebeld, wordt nu definitief 15 augustus, echter de Stream is niet vanaf fabriek, ze hebben samen met Leaseplan maar besloten dat het beter voor mijn bijtelling is om de radio achteraf in te bouwen, dus mooi GEEN MP3 want de losse Stream's hebben geen MP3 ondersteuning. Toch fijn dat zo'n verkoper voor mij beslist wat goed is voor mij en mijn financieen.
 

purk

Senior Member
Ik heb mijn skoda daar ook gekocht, leuk verkoop gesprek gehad en leuke deal kunnen maken, ik ging met een goed gevoel weg, jammer alleen dat bij aflevering bleek dat alles wat je met de verkoper had besproken, dat dat niet of nauwelijks na gekoemen is, maar wel gelijk voor een deel werd opgelost wat ik ook jammer vond is dat op weg naar huis na 65 km het check lampje ging branden omdat ze een onderdeel geruild hadden met een andere auto.

ik weet uit ervaring hoe garages met occassions omgaan als het om afleveringsklaar maken gaat. jammer is dat je krijgt dan een vervelend gevoel over de garage en zult niet gauw terug komen bij ze. Gelukkig hebben we nog garantie ...
 
Kort en goed:
Aankoop (fabia 1.4 hb): goeie deal en redelijke afhandeling (Patrick D.).
Installatie (12V kabeltje voorPDA): netjes en goed (Mark).
Reparatie (klachten weggedrag): ronduit beroerd (chef werkplaats geschatte leeftijd: minderjarig) en klachten van klant worden openlijk afgedaan als onbestaand (Ron D.).

Geen zin om dieper in te gaan op de rot-ervaringen met de werkplaats. Ga in geval van onderhoud/reparaties/klachten alsjeblieft niet naar Duindam maar naar een echte (vak-)garage met vakbekwame monteurs.
 

zullo59

Nieuw lid
Volgende donderdag ontvang ik mijn nieuwe O2, TDI 2.0, Buss. Ed, mica zwart.
Auto wordt geleverd door Garage Duindam in Den Haag. Niet bij mij in de buurt maar Leasemaatschappij heeft dit zo geregeld.
Al een paar keer telefonisch contact gehad met de garage en elke keer snel en correct te woord gestaan.
Omdat ik een Blue Tooth radio wil laten inbouwen en deze zelf heb aangeschaft ben ik gisteren bij de garage langsgeweest om de radio af te geven.

Terloops vroeg ik of mijn auto al klaar stond
'O ja, hoor, zullen we er even heenrijden?" was het antwoord van de verkoper.
Samen in de auto naar het magazijn van Duindam, auto stond al klaar, en in alle rust de auto even kunnen bekijken.

Echt mooi!!!!

De hele ontvangst, vriendelijkheid en de tijd die ze voor je nemen zorgt ervoor dat deze garage van mij een dikke plus krijgt!
 

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: zullo59</font><hr />

Volgende donderdag ontvang ik mijn nieuwe O2, TDI 2.0, Buss. Ed, mica zwart.
Auto wordt geleverd door Garage Duindam in Den Haag. Niet bij mij in de buurt maar Leasemaatschappij heeft dit zo geregeld.
Al een paar keer telefonisch contact gehad met de garage en elke keer snel en correct te woord gestaan.
Omdat ik een Blue Tooth radio wil laten inbouwen en deze zelf heb aangeschaft ben ik gisteren bij de garage langsgeweest om de radio af te geven.

Terloops vroeg ik of mijn auto al klaar stond
'O ja, hoor, zullen we er even heenrijden?" was het antwoord van de verkoper.
Samen in de auto naar het magazijn van Duindam, auto stond al klaar, en in alle rust de auto even kunnen bekijken.

Echt mooi!!!!

De hele ontvangst, vriendelijkheid en de tijd die ze voor je nemen zorgt ervoor dat deze garage van mij een dikke plus krijgt!

[/ QUOTE ]

Een collega van mij die volgende week zijn O2 krijgt en deze ook via de leasemaatschappij in Den Haag heeft besteld, heeft tot nu toe toch andere ervaringen, althans met één van de verkopers...die schijnt niet echt vriendelijk en behulpzaam te zijn.
 
2X een poging gedaan om daar een nieuwe auto aan te gaan schaffen. 2X niet gelukt.
Mijn zien ze daar NOOIT meer...
 
Ik ben vanaf dag 1 heel netjes behandeld. Hoe het met mijn auto gaat, tja dat kan ik nog niet zeggen. Zij zijn wel de enige die moeite hebben gedaan om een witte RS te leveren. En de enige die het zijn gelukt om er 1 bij de dealer te kunnen bestellen. Wat betreft shitservice. Tja als een Leaseplan een auto bestelt dan zullen zij ook anders reageren dan als je zelf ff langs gaat. Dat speelt natuurlijk ook wel mee, lijkt mij dan. Op werk ga ik heel anders om met opdrachten die ik heb liggen, dan met de vragen die mijn privé gesteld worden. Hoe dan ook, half goed en half slecht zo te zien. Ik merk het wel tijdens het onderhoud.
 

Exciter

Administrator
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DieBruine</font><hr />

Tja als een Leaseplan een auto bestelt dan zullen zij ook anders reageren dan als je zelf ff langs gaat.

[/ QUOTE ]

Daar hoef ik als klant toch niet de dupe van te worden?
(wat dus wel is gebeurd)
 
Ik hoef geen leaseauto.Ik kom met mijn geld aan om een auto te gaan aanschaffen. Of hebben ze daar liever die een auto kopen met een afbetalings-regeling?
Vooral die rare snuiter (de jongste van de verkopers), die heeft geen verstand van auto's. Hard rijden kan ie wel, kreeg zijn auto mee om een proefrit te maken. In zijn asbak zat een klein geel briefje(bekeuring), had 78 gereden waar ie maar 50 mocht.
Niet zo netjes om dat soort spullen in een auto te laten liggen waar de klanten een ritje mee maken.
 
Bovenaan Onderaan