Dubbele uitlaatpijpjes nep?

___JC___

Forumguru
Toch een overdruk? Misschien spuwt die van jou iets teveel roet? (verbruikt hij veel olie soms?):grin:

Ze gebruiken allemaal olie en die van mij niet meer dan een ander volgens mij.
Litertje per 10.000km. Roet komt door het chippen en het ontbreken van een dpf uiteraard. :D
 

GTJ

Lid
Ze gebruiken allemaal olie en die van mij niet meer dan een ander volgens mij.
Litertje per 10.000km. Roet komt door het chippen en het ontbreken van een dpf uiteraard. :D

Maar jij hebt geen RS tdi en hebt dus ook niet dezelfde einddempers en ook nog eens geen roetfilter! Vandaar dat jou beide uitlaatpijpjes vies zijn!
 

nemo

Senior Member
Zelfs mijn broer (die in een SMART rijdt) heeft een dubbele uitlaat (althans: dubbele look dus fake)!! Dus waar kan mijn mijne laten tunen??
 

___JC___

Forumguru
Maar jij hebt geen RS tdi en hebt dus ook niet dezelfde einddempers en ook nog eens geen roetfilter! Vandaar dat jou beide uitlaatpijpjes vies zijn!

Dus de normale 2.0TDI heeft twee werkende pijpen en de RS heeft een neppijpje??
Raar verhaal...
 

GTJ

Lid
Net nog effe getest door m'n hand de rechter pijp dicht te houden! Uitlaatgassen komen dan gewoon uit de linker pijp, dus niet nep.

Joehoeeeeee :)
 

!Škoda!

Actief lid
Opvallend hoeveel autos met een dubbele pijp 1 vuile en 1 schone hebben. En dan kun je in veel pijpen (zoals bij mij) nog niet eens kijken :)

BMW 5 Serie, Volvo S70 (geloof ik) hebben ook zo'n "overstroom" pijp, met (die ik heb gezien tenminste) een rechte inkijk, dus kun je het goed zien, EN VALT HET EXTRA OP...
 
Ik reed vanmiddag achter een splinternieuwe A4 met 2.0 commonrail diesel en keek met behulp van m'n xenon door de pijpjes: bij de linker tegen de hagelnieuwe DICHTE achterkant van de demper. Oftewel hardstikke nep.
 

LenK

Forumguru
Ik reed vanmiddag achter een splinternieuwe A4 met 2.0 commonrail diesel en keek met behulp van m'n xenon door de pijpjes: bij de linker tegen de hagelnieuwe DICHTE achterkant van de demper. Oftewel hardstikke nep.
Dat was mijn gedachte ook toen ik dit draadje startte, maar de berijders van een 2-pijp hebben dit vermoeden al ruimschoots ontkracht.
Lees even terug.
 
Bovenaan Onderaan