Dubbele uitlaatpijpjes nep?

LenK

Forumguru
Vorige week stond ik achter een BMW. Mijn koplampen schenen in zijn rechte dubbele uitlaatpijpjes. De rechtse was zwart van binnen maar de linker was blinkend schoon van binnen, het einde van de pijp blonk me tegemoet, daar was beslist geen roet doorheen geweest.
Oftewel die 2e pijp is geen uitlaatpijp maar alleen een 2e pijp omdat dat zo stoer staat.

Gisteren reed ik achter een Passat en die had precies hetzelfde, 1 zwarte en 1 schone pijp, dus het kan geen toeval zijn.

Kan een van de dieselaars onder ons dit vermoeden bevestigen?
Weer een "ooooow dat wist ik al lang"?
 

redfoxert

Senior Member
Hoe vaak heb je al eens een zogenaamde BMW M3/M5 gezien met stickers maar zonder de dubbele uitlaat? :)

Iedereen weet toch dat die dingen zo nep als maar zijn kan.
 
tja die van mij zijn gewoon de standaard naar beneden gebogen lelijkaards, maar ze zijn allebei zwart van het roet.
 
Persoonlijk vind ik het VRESELIJK nep als ze vanaf de linkerdemper een buis lassen en ook een rechterdemper plaatsen. Doe dat dan ergens vanaf het midden ofzo, dan heb je er ook nog wat aan. Maar vaak is het gewoon op gelijke hoogte en dan zie je heel de constructie.

Mits netjes gedaan vind ik twee dempers mooier dan 1.
 

van inkel

Forumguru
Bij een 535d is de rechterpijp voorzien van een vlinderklep, deze kun je als je achter de auto staat goed zien. Als de rechterpijp blinkt durft deze beemer geen gas te geven, deze gaat namelijk pas open bij een bepaald toerental. (kost waarschijnlijk te veel diesel)
 

LenK

Forumguru
Het gaat niet over 1 pijp links en 1 pijp rechts aan de auto maar over 1 demper met 2 pijpjes (zoals die bij de O2 gebogen naar beneden zijn). Zo dus:
( o o )​

Bij de BMW en de Passat was pijpje 1 helemaal schoon van binnen en zag je het eind (zou een klepje kunnen zijn dat nog nooit open is geweest inderdaad)
 

van inkel

Forumguru
Die twee pijpen naast elkaar met in de ene een vlinderklep, heeft met de geluidskeuring te maken. De klep is nog dicht bij het vereiste toerental van de meting, boven dit toerental gaat de klep open en kan de motor vrij uitademen (of brullen).
 

sitechris

Donateur
Ik vind de dubbele sieruitlaatstuk echt een optische meerwaarde bieden. Zie bijgevoegde pics. Nofi, maar op een 1.6 MPI vind ik net wat teveel van het goede. Je moet je mooie kontje wel kunnen waarmaken door prestaties...
 

Bijlagen

  • octavia achterzijde.jpg
    octavia achterzijde.jpg
    29,3 KB · Weergaven: 114
  • achterkant1.jpg
    achterkant1.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 104
  • achterkant2.jpg
    achterkant2.jpg
    81,4 KB · Weergaven: 110
  • achterkant3.jpg
    achterkant3.jpg
    58,4 KB · Weergaven: 121

higgy

Forumguru
Wat me onlangs in Tsjechië opviel bij de daar rijdende Scouts: die hebben twee, dubbele, uitlaten.
(OO)----(OO) dus
Mooi! Zou de Nederlandse Scouts ook niet misstaan.
 
Ik heb bij mijn O2 ook de 2 gebogen pijpjes aan de linker zijde en ze zijn allebei even "vies" zal ik maar zeggen.

Nou moet ik zeggen dat ik vorige week achter een Audi A8 4.2 reed met 4 uitlaat pijpjes (OO)----(OO) die ter hoogte van het bord "Ritsen vanaf hier" besloot nog even snel een paar auto's in te halen, en bij hem kwam er uit zijn 2 rechter uitlaatpijpjes een enorme witte rookwolk terwijl er uit zijn 2 linker uitlaat pijpjes niets kwam, volgens mij was dat ook niet helemaal goed.
 

Frankie

Actief lid
Nofi, maar op een 1.6 MPI vind ik net wat teveel van het goede. Je moet je mooie kontje wel kunnen waarmaken door prestaties...

tja.... tis allemaal relatief, niet !? Een eigenaar van een 'echte' sportauto zal jou ABT (WOOHOOO) O2'tje sportieve pijpjes ook niet waardig vinden vrees ik !! Maw, beetje flauwekul opmerking dus. Mag een 1.6 MPI rijder dan ook geen sportvelgen ofzo volgens jou ?
 

sitechris

Donateur
Het is maar een mening hoor, er zullen best veel mensen het niet met me eens zijn. Maar ik vind dat je een heet uiterlijk altijd moet kunnen waarmaken met prestaties. Ik ben geen voorstander van de schapen in wolfskleren (zie je vaak bij oudere BMW 316 modellen). Liever een wolf in schaapskleren.
 
Mijn pa heeft ook een sierstuk op zijn O2 en ik vind het toch dat een achterkant met sierstuk of 2 pijpjes net wat meer heeft want die normale standaard pijpen zijn eigenlijk een beetje saai

Grtzzz jordy
 

MadDog2K

Actief lid
Ik ben van plan ze eronder te laten zetten (Skoda sierstuk), maar kan dit gewoon op de 'standaard' bumper ?
 

___JC___

Forumguru
Tegenwoordig is een dubbele uitlaat toch niet echt meer een teken van een snelle auto denk ik. Bijna de helft van alle nieuwe auto's rijdt dr mee rond. Twee dubbele uitlaten (dus 4) ziet er altijd zo overdreven uit. Dat is het enige wat ik niet mooi vind aan bijvoorbeeld een M5, die lelijke achterkant VOL met uitlaten.

De uitlaat van de O1 RS, dat vond ik nou een mooie uitlaat, en origineel !
 

JettaFreak

Actief lid
Ik vind de dubbele sieruitlaatstuk echt een optische meerwaarde bieden. Zie bijgevoegde pics. Nofi, maar op een 1.6 MPI vind ik net wat teveel van het goede. Je moet je mooie kontje wel kunnen waarmaken door prestaties...
ik heb er geen dubbel/ovaal uitlaatstuk op laten zetten, maar zo'n abt plakker vind ik dus pas echt 'seriously uncool'. Als je dan toch zo graag in een wolf in schaapskleren rijdt, haal die badge er dan af, die is echt kansloos. Het voor de 1.6 MPi beschikbare ovaal achtige uitlaatstuk vind ik op zich nog wel mooier dan die twee dubbele pijpjes, is iets netter. Maar het standaardpijpje volgt wel erg mooi de hoek van de onderste bumperrand, dat is pas mooi ingetogen!

Een BMW M5 is inderdaad erg lelijk van achteren, daarnaast is die auto wat mij betreft zwaar overschat.

Groet,


JettaFreak
 
Bovenaan Onderaan