Wolf75
Senior Member
Hallo allemaal, Ik hoop een eerlijk antwoord te krijgen hier. Ik ben bezig met een Superb Sportline of L&K te kopen van ergens rond de 2017 met zo'n 70000km op de teller. Ik heb proef gereden met een 1.4 met een DSG en ik ben eigenlijk helemaal verliefd op deze auto. Nou ben ik me aan het verdiepen in deze auto en dus ook in de motor en de DSG7 versnellingsbak. Hoe meer ik lees, hoe slechtere gevoelens ik krijg bij de DSG bak wat betreft het vreten van koppelingen. Ik rij 32000km per jaar en dus vooral lange afstanden alleen in de auto. 1x per jaar knoop ik er een caravan van 1300kg aan voor een vakantie meestal richting de Alpen.
Adviseren jullie mij om deze auto te laten staan met een DSG 7 en voor een handbak te gaan of zeggen jullie van die verhalen lees je, je gek op. Dat gaat over auto's van 2012 en die problemen zijn al lang verholpen. Ik heb geen zin om elk jaar een nieuwe koppeling van 1000+ euro's erin te laten zetten.
Adviseren jullie mij om deze auto te laten staan met een DSG 7 en voor een handbak te gaan of zeggen jullie van die verhalen lees je, je gek op. Dat gaat over auto's van 2012 en die problemen zijn al lang verholpen. Ik heb geen zin om elk jaar een nieuwe koppeling van 1000+ euro's erin te laten zetten.