DSG plaatje schakelpook

Okki

Donateur
Het (plastic) chrome randje van het dsg plaatje van de schakelpook is gaan bladderen. Zitten nu scherpe randjes aan.

Iemand een idee of dit los te bestellen is?

Ik zie op Superskoda wel voor handgeschakelde versies en dan ook nog geschroefde en klikbare versies.....
 

TurboT

Forumguru
Het (plastic) chrome randje van het dsg plaatje van de schakelpook is gaan bladderen. Zitten nu scherpe randjes aan.

Iemand een idee of dit los te bestellen is?

Ik zie op Superskoda wel voor handgeschakelde versies en dan ook nog geschroefde en klikbare versies.....

Ik heb daar ook last van. Wat een prutzooi is het ook. Valt dit toevallig onder garantie?
 

eriktv

Forumguru
Post anders even een foto van hoe het DSG-plaatje eruit ziet, dan kan ik eens in wat Tsjechische webshops speuren voor je.
 

Taffy

Forumguru
Kijk anders eens bij onze vrienden uit het oosten, aliexpress.
Heb daar een 2tal jaren terug voor mijn Superb een ander plaatje besteld
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Volgens mij is dit ook één van de echte Skoda kwaaltjes, samen met de verwerende naafdoppen.

Je doelt waarschijnlijk op het bovenste gedeelte van de knop die je moet indrukken om de schakelpook te kunnen verstellen?
 

Okki

Donateur
Je doelt waarschijnlijk op het bovenste gedeelte van de knop die je moet indrukken om de schakelpook te kunnen verstellen?

Nee niet echt. Boven op de schakelpook zit een zwart plastic plaatje met DSG erop..,daar omheen zit een plastic chroom randje (zwarte plaatje zit daarin geklikt) en dat "chromen" randje is gaan bladderen met scherpe plekken er nu aan....
 

TurboT

Forumguru
Ik verwacht dat het chrome plaatje en zwart plastic plaatje te demonteren is.
 

Bijlagen

  • C562A6B8-6A29-4687-A497-6224B0BCA3C8.png
    C562A6B8-6A29-4687-A497-6224B0BCA3C8.png
    1,8 MB · Weergaven: 85

Okki

Donateur
Dat verwacht ik ook...alleen de vraag is: hoe krijg je het zwarte plaatje er ongeschonden uit. Het zit geklikt (lipjes die waarschijnlijk afbreken) en geplakt met dubbelzijdig tape?

Ik kan ook niet goed zien of de grote van het plaatje van handbak versie gelijk is aan de dsg versie. Als dat wel zo is kan ik gewoon de versie bij Superskoda bestellen en die chromen plaat gebruiķen.
 

EdK

Forumguru
Bij de Yeti was het 1 op 1 vervangen
Oude loshalen was beginnen aan achterzijde van plaatje ( dus kant van achterbank )
en nieuwe klik je er daarna gewoon weer op.
 

Okki

Donateur
Skoda dealer gemaild: het plaatje niet los leverbaar...enkel een complete pookhoes voor € 155 exlusief montage :sterretjes:

Ik moet even langskomen zodat ze kunnen zien of het garantie is (of niet)
 

TurboT

Forumguru
Ik geloof er helenaal niets van. :-). Dus het kan onder het geval garantie vallen. De grote vraag is hoe bepalen zij dit.
 

Okki

Donateur
De grote vraag is hoe bepalen zij dit

Tsja....dat is de vraag. Je zit niet constant te schakelen.....dus is het vreemd dat het al zo snel slijt.
En ook vreemd dat voor "handgeschakelde" de plaatjes wel te bestellen zijn.....maar voor (deze) DSG niet.....
 

EdK

Forumguru
Dus het kan onder het geval garantie vallen. De grote vraag is hoe bepalen zij dit.
Dat is toch niet zo moeilijk.
Ze maken foto's die ze mailen naar pon met vraag of garantie puntje is ?
En die zeggen uiteraard nee omdat het een eigenschap is en dus krijg je daarna te horen dat het niet onder garantie valt....
Tsja a b ceeetje:D:wavecry::mad:
 

Okki

Donateur
een cover-up zou dit zijn:
Dat is een hele ander pook....

Het gaat om deze:

images



plaatje van handgeschakeld is ook heel anders dan van DSG

type_orig.jpg
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Ze maken foto's die ze mailen naar pon met vraag of garantie puntje is ?
En die zeggen uiteraard nee omdat het een eigenschap is en dus krijg je daarna te horen dat het niet onder garantie valt....

Vandaag even bij de dealer langs gereden...."geen probleem meneer....valt onder de garantie...." :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan