DSG olie verversen

hemi24

Forumguru
Je kunt eens bij de klantenservice van Pon vragen of dit een normale gang van zaken is..?
  1. Ongevraagd benaderd worden;
  2. Afwijkend/onjuist serviceadvies verstrekken;
:mad:
 

Fmoon

Forumguru
Dat is een goed idee. Ga eens een belletje doen vandaag, puur uit interesse. DSG dokter is trouwens nog €100,- goedkoper ook. Neem aanaan dit een betrouwbare zaak is voor dit klusje toch.
 
Laatst bewerkt:

gossy

Actief lid
100k ipv 60k eenmaal andermaal.. Komt neer op
De transmissievloeistof op tijd verversen -----------------------bedrag/omzet N
De transmissievloeistof niet op tijd verversen------uiteindelijk bedrag/omzet 30N =_=
Stel maar even uit dat is prima hoor - de eerste verversing wat laat niks negatiefs op te merken

Dan als de teller wat verderop staat bemerkt men t een of ander.. Verversing dan met flush en hé hij slipt!
Dat kunnen we prima maken hoor! ^_^

Je bent een wat vroeg - maar als dit je best uitkomt qua agenda is daar niks mis mee. Als ze je vervolgens dat soort sprookjes vertellen over monteurs die hun handen verbranden aan de transmissie vloeistof XD
Misschien had je niet een techneut aan de telefoon…
 

Fmoon

Forumguru
Beter te vroeg dan te laat. Waarschijnlijk staat die pas in april op de 60dkm. Maar heb het liever voor de winter even erin zitten.
 

Fmoon

Forumguru
Maar ervaringen met TVS zijn wel oké? Lijkt me een routine klus, maar zal wel goed komen toch? Ben meestal een Thuishonker en ga graag naar wat ik ken, dus het is wel even een "ding".
 

gossy

Actief lid
Vraag naar een dag dat je hem komt brengenvroeg en dan elders vertier zoekt tot het klaar is en laat ze maar komen met een een tijd indicatie. Met wat fantasie denk ik misschien zit hun danskaartje al wat vol met wat minder voorspelbare klussen en word iets als dit tussendoor geschoven - dan komt ene dag brengen en andere dag halen hun in ieder geval beter uit zeg maar..
 

gossy

Actief lid
lol Sorry - de kleine z'n bed in gekregen uiteindelijk na veel getreuzel maar al 4 keer boven toe heen en weer want t stormt en meneer vind dat maar niks..afleiding genoeg alhier XD en de studiedag van de leraren en meneer's aanwezigheid thuis doet mijn zinsopbouw naar volwassenen toe kennelijk niet veel goeds..

Nou fijn - 2 uurtjes is wel te overzien
 

CDK

Forumguru
Maar ervaringen met TVS zijn wel oké? Lijkt me een routine klus, maar zal wel goed komen toch? Ben meestal een Thuishonker en ga graag naar wat ik ken, dus het is wel even een "ding".

Voor DSG softwareaanpassingen en onderhoud is er geen beter adres te vinden. Don’t worry!
 

Fmoon

Forumguru
Zo, vandaag bij TVS engineering gearriveerd. Voor de oliewissel (die nog bezig is) hebben we samen even een stukje over het industrieterrein gereden en is de bak even aangevoeld, wat testjes. gelukkig kwam daar niks uit dus gaat er mooi verse DSG olie in :-). Prima wachtruimte om rustig een uur of 2 erop te wachten. Ben nu al zo blij dat ik die dealer aan de kant heb gezet voor deze klus.
 

Fmoon

Forumguru
Gister een wat langer ritje gemaakt, toen rook ik ineens dezelfde geur in en rond de voorkant van de auto die ik ook rook toen ik bij de Oliewissel vandaan kwam/instappen bij TVS voor de deur\ toen was het alleen wel heel veel sterker, tot best erg in de auto. Daarna enkel een paar kleine ritjes gemaakt. Heb voor de zekerheid even TVS een mail gestuurd of het zou kunnen of het mogelijk was door verhitting van de motorruimte dat er geur vrij kwam door eventueel wat knoeien bij het DSG filter weg te halen (deze zit bovenop de bak waar je niet lekker bij komt). Gelukkig kreeg ik binnen 15 minuten een antwoord dat het heel goed mogelijk was, toch een flinke opluchting zo een berichten, en inderdaad is het bijna onmogelijk dat het zonder knoeien verwisseld kan worden. Nog wel de tip gekregen even onder de auto te kijken maar alles ziet er droog uit. Net nog even een ritje gemaakt maar de geur was nu enkel bij het stilzetten van de auto even te ruiken door de ventilatie heen en met de neus bovenop de versnellingsbak. Het hart bonkte even in de keel gister :sterretjes:.. allergisch voor problemen. Maar die zijn er gelukkig niet als het goed is!
 

Fmoon

Forumguru
Inmiddels een kilometer of 200 verder en ruik af en toe nog een klein beetje de DSG olie, helaas ruikt het niet heel lekker. Ga van de week een ritje van 1500km maken en hoop dat het daarna weg is. Ondanks dat TVS me heeft gezegd dat het normaal is hoop ik toch dat het snel weg is, kreeg het advies het anders in de wasstraat schoon te spuiten, iemand ervaring daarmee?
 

ertromp

Forumguru
Ja na elke winter sproei ik de motorruimte in met aan APC all purpose cleaner
Daarna rustig afspuiten met een HD reiniger en je motorruimte is als nieuw.
Gelijk na afspuiten met HD reiniger je auto/motor droog rijden
Niet met de volle waterdruk op elektrische verbindingen of componenten spuiten.
Al je stekkerverbindingen in de motorruimte zijn wel waterdicht uitgevoerd hoor
 

Fmoon

Forumguru
Oh top, dat ga ik dan wel even doen als de geur er nog in zit na de vakantie. En sowieso na de winter is dat wel wat.
 

Fmoon

Forumguru
Wat ik me afvraag, nu ik de DSG vloeistof niet bij de dealer vervangen heb... Is m'n auto nu nog "dealer onderhouden?" Ik ga voor m'n interval burgerlijk altijd netjes naar de dealer om "dealer onderhouden" te hebben als ik hem een keer zou inruilen. Auto tikt nu de 5 jaar aan en net de 60.000. M'n zwager is 20 jaar monteur geweest en inmiddels vliegtuig monteur, voor hem een peulenschil om m'n wagen te onderhouden. Maar zou me dat nou veel minder opleveren bij een inruil? Scheelt me wel een hele hoop euro's aan onderhoud.

Moet zeggen dat m'n vertrouwen ook wel een klein deukje heeft opgelopen na het DSG verhaal en de woorden van de dealer. Daarom ook bij TVS laten uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Zolang alle vereiste beurten in het onderhoudsboekje zijn afgestempeld en getekend door dealers, is je auto "deaker-onderhouden". Wat je tussen door extra laat door anderen laat doen maakt daarbij niet uit...
 

haassie

Forumguru
Voor mij persoonlijk is het bewijs van onderhoud belangrijker dan waar dit is gedaan. Is echt geen rocket science een beetje olie vervangen en de bijbehorende filters. Bij inruil wordt zowieso alles aangegrepen om de prijs te drukken is het niet op onderhoud dan is er wel iets mis met de kleur of de maat velgen haha. Ineens is men wel bewust van alle tekorkomingen. Een onderhouden auto is voor hun meegenomen maar gaat je echt geen duizenden meer opleveren.....sterker nog vaak wordt een auto zelfs nog zonder beurt doorverkocht of kan je dit tegen extra kosten laten doen....
 
Bovenaan Onderaan