Hier een update van de DSG van de afgelopen tijd. Enerzijds om het topic straks goed af te kunnen sluiten, anderzijds omdat nijv.
@gjmaters nieuwsgierig was naar mijn bevindingen.
Kort en krachtig: de DSG schakelt soms hondsberoerd. Dus de koppeling was toch niet het euvel, veel meer lijkt het op de mechatronica (jawel,
@Tees nog eentje). Melding gelukkig in de garantietermijn gedaan, dus dat moet goed komen. Binnenkort wordt de auto in de garage verwacht en dan gaan we zien wat er verder uitkomt.
Schakelen blijft dus een dingetje: Soms blijft hij wat hangen, kom je een rotonde af en schakelt hij ineens bij bijna 5000 rpm ipv 2500 rpm, terwijl ik niet eens enthousiast ben qua gasgeven. Ook voel je soms -vooral bij koude motor/DSG- een soort rilling door de aandrijflijn gaan als je optrekt bij een stoplicht. Om te vergelijken heb ik proefgereden in een golf 71/2, met 1.5TSI en DSG7-DQ200. Die reed als een zonnetje, in het half uur wat ik ermee reed, geen enkele misschakeling of wat dan ook... dat gaf voor mij wel de doorslag dat er bij mij iets niet klopte. Daarna werden de klachten ook merkbaarder, dus een extra bevestiging.
Ik ben dus ook benieuwd of dat in het uitlezen terug te zien is,
@hemi24
Als er weer nieuws is (gaat wel een paar weken duren), komt er een update.
Even off-topic: ik moet wel zeggen dat het vertrouwen in de auto dalende is. DSG gedoe, parkpilot in storing, een rammeltje en kraakje enzo. Nee, het is niet de kwaliteitsauto die ik voor ogen had toen ik hem kocht. Maar dat terzijde. Wie weet levert een weekje garagetherapie weer een goed huwelijk op tussen auto en eigenaar