Gisteren teruggebeld door TVS. Was een beetje een gek gesprek. In eerste instantie dacht de medewerker dat ik TVS beschuldigde van een foute diagnose. uitgelegd dat dat niet zo was, maar dat ik het bijzonder vond dat zij K1 als 'versleten' definieerden, terwijl de garage aanagaf dat visueel gezien K1 niet versleten was. Medewerker gaf aan dat niet alleen fysieke/visuele inspectie van doorslaggevend belang is, maar dat er meer bij komt kijken. Vervolgens gevraagd -nu er nog steeds af en toe een bonk is- of de mechatronica dan problemen geeft. Medewerker gaf aan dat dat niet terug te zien is nu, omdat door het vervangen van de koppeling feitelijk de DSG opnieuw uitgelezen zou moeten worden. Medewerker dacht zelf van niet, juist omdat de bonk in de hogere versnellingen is, als mechatronia niet goed zou werken zou je het juist in de lagere versnellingen moeten merken.
Vervolgens zei hij wel dat in de data te zien was dat K1 soms niet goed vrij kwam bij het schakelen. Tja, dan denk je toch aan mechatronica? (
@hemi24 mee eens?)
Enfin. Al met al niets wijzer geworden, maar wel een baalgevoel erbij. Want wat nu? Gaan zeuren bij de garage? Kan ik weer naar Assen...3u rijden. Of het maar zo laten omdat zowel de Skodabroeders hier op het forum als TVS aangeven dat een DSG nooit 100% perfect is. M<aar ja, als je dan over een jaartje aan de beurt bent. En dan kan ik niet aankomen met de aanspraak of verlengde garantie zoals
@MarcoO2 aangaf in een eerdere post....
Ik denk dat dit is wat het is. Overigens, het is wel zo dat de 'bonk' er af en toe is, de automaat schakelt eigenlijk best oke verder....