DSG aangrijp moment (evt tunen)

EdK

Forumguru
echter heb ik de auto pas 2 weken
Misschien dat hij al verkeerd is gemonteerd.
En ja wel / niet vertellen van Tuning.Eerlijkheid duurt het langst.
Maar je kunt ook even zwijgen en doen of je neus bloed tot ze er zelf over beginnen.
En dan kun je altijd nog vertellen wat je reden is geweest, maar in 4 dagen je koppeling verkloten??? dan heb je aardig wat moeten ruiken met optrekken toen de stenen uit het wegdek werden getrokken....
 
Ja precies en dat heb ik dus zeker niet gedaan. Weten ze bij de dealer ook wel dat ik zuinig ben op mn auto's.

Ik heb extra garantie erbij gekocht dus zal eens kijken wat het doet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Okki

Donateur
wat is de huidige km stand?

ik zit ruim aan de 138.000 km, vanaf begin de schakelmomenten al aan laten passen en nu nog nergens last van
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wat die sport stand betreft ik geloof dat ze hadden verteld het niet bij vagtechniek te kunnen doen.

Ze passen in elk geval alleen D aan. Mijn ervaring is, dat die dan zo prima de luxe is, dat ik de S stand helemaal niet meer gebruik.
In mijn geval wel een enkele keer als ik wat plofjes wil horen, maar verder vind ik D eigenlijk perfect nu
 

Rosinfield

† In Memoriam
Km stand zegt niet zo veel. Hangt erg af van hoe er mee gereden is gedurende die 70 000 km. Wanneer dat bv een groot deel filerijden is, met een onaangepaste DSG, dan willen die platen wel slijten.
 

EdK

Forumguru
Wat blijf ik telkens toch gelukkig met me handbak... wat je al niet moet doen om met een DSG tevreden te zijn...:deuk::dankje:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Valt best mee toch. Eenmalig ritje, tijdje wachten en afrekenen. Ik calculeer dat gewoon in bij elke opvolger. En als je toch al laat chippen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag naar de dealer geweest. Monteur meegereden. Die erkent het als microslip. Schijnt die koppeling te doen. Ze gingen wel kijken naar de koppeling.

Wat betreft handgeschakeld of dsg, omdat het bijna naadloos rijd vallen dingen ook eerder op denk ik ;).

Dat die getuned is maakte voor de monteur verder niets uit gelukkig. Die snapte dat het e.e.a. los staat van elkaar.

Benieuwd wat men gaat adviseren!
 

Schippersss

Forumguru
Als ik het zo lees is tvs de betere optie? Ik wil binnenkort voor zn zelfde behandeling, ook een 1.5tsi dsg. Maar wil wel de stage 2 en stage 2 dsg aanpassingen hebben. Zie dat op het moment 100 euro verschil in zit met vag techniek. Dat zijn de kosten niet, en als tvs wel alle aanpassingen kan uitvoeren zijn die kosten zo terug verdient.

Wel vervelend van je mircoslip. Das wel het grote probleem bij de dsg7. Fijn dat de dealer niet moeilijk lijkt te doen.
 

haassie

Forumguru
Oei de wel bekende microslip ook beter bekend als een VAG producteigenschap althans zo verkocht door dealer en importeur. Zonder microslip geen soepel schakelen, helaas tonen sommige ook slip op de momenten dat het niet moet met gevolg schade aan je koppeling (frictiemateriaal van de droge koppeling kaputt, versleten of verglaasd) Hoop dat ze met een passende oplossing voor je komen….ben wel benieuwd….tvs heeft het bij mij nooit weggekregen en zeggen ook dat dit een comfort issue is met de dq200 en zwaardere motor….suc6 met de afhandeling van het probleem.
 
De dealer gaf aan dat er een update is voor mijn dsg die dat ondervangt, maaaar die schrijft dan de software van VAG deels over. Volgens de monteur kon die update wel hand in hand met die dsg stage daarna. Dus word in de pen klimmen om te kijken wat VAG daarmee doet. Ik geloof 3 tientjes rekenen. Volgens die update zou het dan verholpen moeten zijn...

Nu btw nog een 3 spaaks leder sportstuur vinden. Maar in mijn andere topic geen reacties gehad waar ik die zou kunnen bestellen. Ik kan alleen voor de octavia vinden. Ik wil er 1 met zo'n rechter onderkant.
 
Bovenaan Onderaan