Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ze passen in elk geval alleen D aan. Mijn ervaring is, dat die dan zo prima de luxe is, dat ik de S stand helemaal niet meer gebruik.
In mijn geval wel een enkele keer als ik wat plofjes wil horen, maar verder vind ik D eigenlijk perfect nu
Km stand zegt niet zo veel. Hangt erg af van hoe er mee gereden is gedurende die 70 000 km. Wanneer dat bv een groot deel filerijden is, met een onaangepaste DSG, dan willen die platen wel slijten.
Vandaag naar de dealer geweest. Monteur meegereden. Die erkent het als microslip. Schijnt die koppeling te doen. Ze gingen wel kijken naar de koppeling.
Wat betreft handgeschakeld of dsg, omdat het bijna naadloos rijd vallen dingen ook eerder op denk ik .
Dat die getuned is maakte voor de monteur verder niets uit gelukkig. Die snapte dat het e.e.a. los staat van elkaar.
Als ik het zo lees is tvs de betere optie? Ik wil binnenkort voor zn zelfde behandeling, ook een 1.5tsi dsg. Maar wil wel de stage 2 en stage 2 dsg aanpassingen hebben. Zie dat op het moment 100 euro verschil in zit met vag techniek. Dat zijn de kosten niet, en als tvs wel alle aanpassingen kan uitvoeren zijn die kosten zo terug verdient.
Wel vervelend van je mircoslip. Das wel het grote probleem bij de dsg7. Fijn dat de dealer niet moeilijk lijkt te doen.
Oei de wel bekende microslip ook beter bekend als een VAG producteigenschap althans zo verkocht door dealer en importeur. Zonder microslip geen soepel schakelen, helaas tonen sommige ook slip op de momenten dat het niet moet met gevolg schade aan je koppeling (frictiemateriaal van de droge koppeling kaputt, versleten of verglaasd) Hoop dat ze met een passende oplossing voor je komen….ben wel benieuwd….tvs heeft het bij mij nooit weggekregen en zeggen ook dat dit een comfort issue is met de dq200 en zwaardere motor….suc6 met de afhandeling van het probleem.
De dealer gaf aan dat er een update is voor mijn dsg die dat ondervangt, maaaar die schrijft dan de software van VAG deels over. Volgens de monteur kon die update wel hand in hand met die dsg stage daarna. Dus word in de pen klimmen om te kijken wat VAG daarmee doet. Ik geloof 3 tientjes rekenen. Volgens die update zou het dan verholpen moeten zijn...
Nu btw nog een 3 spaaks leder sportstuur vinden. Maar in mijn andere topic geen reacties gehad waar ik die zou kunnen bestellen. Ik kan alleen voor de octavia vinden. Ik wil er 1 met zo'n rechter onderkant.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.