Druppellader - wat doe ik fout.

Hakar

Donateur
Ah niet helemaal duidelijk.
In de beschrijving staat;
Stap 2: Kies de voorgestelde reparatietijd (5 uur = motor accu,
8 uur = auto accu), de langst mogelijke reparatietijd is 24 uur
daarna schakelt de modus om naar normaal laden van de
accu.

Na telefonisch contact bleek deze keuze en of mogelijkheid er helemaal niet te zijn
 

Hakar

Donateur
Dit staat er in de handleiding;
Stap 2: Kies de voorgestelde reparatietijd (5 uur = motor accu,
8 uur = auto accu), de langst mogelijke reparatietijd is 24 uur
daarna schakelt de modus om naar normaal laden van de
accu.

En omdat ik met geen mogelijkheid iets van instelling daarvoor kon vinden contact opgenomen met leverancier, en toen kwam er naar voren dat je eigenlijk geen keuze hebt, je drukt op die repair knop, en dan is het afwachten wanneer die er klaar mee is.
 

Jer

Nieuw lid
Noot: EFB of AGM accu's (zoals in hedendaagse wagens met start/stop) hebben geen lineaire laadcurves. Dus, om boven de 70% te laden hebben heel veel laders (met geringe laadstroom) daarom een pak meer tijd nodig. Sowieso moeten ze een AGM/EFB modus hebben om überhaupt te kunnen werken, omdat deze batterijen een hoger laadvoltage nodig hebben dan klassieke lood-zuur accu's.
Wellicht heeft de 'repair' functie in jou lader ook een hoger laadvoltage en -stroom.
 

Hakar

Donateur
Mijn Fabje beschikt nog over een oude loodaccu, echter die van @ftilman over een EFB.
Mogelijk dat bij hem de lader de accu daarom niet kan volledig kan vullen?
 

CDO

Forumguru
@ftilman op de foto staat een EFB accu. Daar staat ook een pictogram op met is het rondje zwart dan is de accu goed, is het rondje geel dan niet.

Kijkglaasje naast pictogram lijkt wel gelig ( en geel of doorzichtig is te laag vloeistof niveau dus vervangen), accu niet gewoonweg einde oefening?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan