Dpf verwijderen

oco1979

Forumguru
kostprijs egr en roetfilter leegmaken zal rap 500 euro zijn. weet een bedrijf met chiptuning er nog bij voor 800 euro.
Tis vooral leegmaken van de roetfilter die geld kost.
Software tuning, software egr en roetfilter val mee.
een downpipe ipv roetfilter is ook rap 200euro.
nu de kostprijs voor een egr-klep te vervangen begint bij 650 euro... das enkel vervangen,zit je terug na een tijd met zelfde probleem.
 

kansberg

Forumguru
@oco Is me al voor, maar dat zijn inderdaad de gemiddelde prijzen voor de diverse ingrepen. Het leegmaken van het roetfilter is zo duur omdat het subframe er onder weg moet om erbij te kunnen. Dat is een behoorlijke klus en dat brengt de hoge kosten met zich mee. Bij een Octavia moet het subframe er ook onder uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: KWc

ElScorpione

Forumguru
Ik heb een tijdje terug een prijsopgave gevraagd bij een hier vaker genoemd bedrijf. Kosten voor tunen, dpf verwijderen en egr wegschrijven kwamen op 795 euro. Het roetfilter wordt dan vervangen door een RVS downpipe. Ik moet het nog steeds laten doen overigens. Eigenlijk durf ik niet goed, omdat ik bang ben voor APK gezeik. Andere gevolgen kan ik ook niet overzien. Stel je krijgt in het buitenland een motorstoring, waarbij men in een garage dan ziet dat de auto gemodificeerd is. Helpen ze je dan nog wel? Waarschijnlijk ongegrond, maar toch. Voor mijn vakantie deze zomer wil ik het toch laten uitvoeren. Kan ik onderweg naar Frankrijk eens kijken hoe het rijdt.
 
  • Leuk
Waarderingen: KWc

mwhite

Forumguru
@ElScorpione ik denk dat je nu meer kans hebt op een storing dan wanneer het filter eruit en egr dicht mits dat het geod is uit gevoerd.
ik ben na mijn aanpassing naar oostenrijk gereden 2dkm.
maar ik had al een storing die oorzaak was van het filter.
dus kon alleen maar beter worden....
 

Havana

Forumguru
Ik ben wel heel benieuwd hoe die keurmeester gaat kunnen vaststellen of de roetfilter is leeggehaald. OK, als je een downpipe hebt is het zo klaar als een klontje maar bij de "goedkope" techniek (waarbij het bestaande filter open wordt geflext, leeggehaald en dichtgelast) lijkt me dat nog niet zo evident.

Op zich natuurlijk volledig terecht dat het verboden wordt, laat dat duidelijk zijn...
 

Octavia32

Forumguru
Dit zullen ze denk ik wel vast kunnen stellen als je waardes hebt die teveel afwijken van fabrieks opgave.

Zelfde verhaal met een EGR afblinden Co2 zal veel minder zijn maar NoX zal meer zijn bijv.
 

Havana

Forumguru
Dan zullen die waardes bij de APK flink omlaag moeten worden bijgesteld want ook zonder DPF en EGR kom je daar nooit aan.

Het zal hoe dan ook nog minimaal 1-2 jaar duren voordat e.e.a. is doorgevoerd schat ik zo in. Politiek is nu eenmaal traag.
 

Import Yeti

Forumguru
Het zal hoe dan ook nog minimaal 1-2 jaar duren voordat e.e.a. is doorgevoerd schat ik zo in. Politiek is nu eenmaal traag.
Helaas is dit in het nadeel van de automobilist vaak niet het geval. Dan weten ze in Den Haag vaak wel snel te kunnen schakelen ben ik bang voor....:pieker:
 

ElScorpione

Forumguru
Kwestie van tegen die tijd de auto maar op export te zetten dan. Ik voel er weinig voor om mijn DPF weer terug te plaatsen....
 

CDK

Forumguru
@mwhite, dit was te verwachten, vandaar dat veel bedrijven ze niet meer verwijderen maar leeghalen en zo terug monteren dat het slijp en laswerk vanaf de onderkant niet meer zichtbaar is.
 

ElScorpione

Forumguru
Zou me nog kunnen voorstellen dat het alleen een visuele controle is. In dat geval ben ik zuur, want ik heb een pijpje in plaats van een leeggehaald exemplaar.
 

Octavia32

Forumguru
@ElScorpione marktplaats of onderdelenlijn....zal nu nog meevallen in prijs maar straks zal er een prijsstijging ontstaan op deze onderdelen.

Je kunt dan altijd een lege terugplaatsen
 

ElScorpione

Forumguru
Ik wacht het wel af. Met die prijzen loopt het vast wel los. Heb er totaal niet aan gedacht om mijn roetfilter mee te nemen en te bewaren. Tja....
 
Bovenaan Onderaan