Dpf verwijderen

Havana

Forumguru
Over APK: op internet staan wel allerlei verhalen van moraalridders die zeggen dat 't niet mag, maar NERGENS vind je ook maar 1 iemand die gezeur heeft gehad.
 

oco1979

Forumguru
dpf verwijderen en deze vervangen door downpipe zal in theorie de turbo sneller op druk komen,minder weerstand. Minder turbogat.
Lijk me wel nuttig als je de dpf verwijderd,ook maar de egr-klep dicht zet.
Nu heb ik horen zeggen dat omgekeerd niet ideaal is.

Dus egr-klep dicht zetten en dpf nog aanwezig is.
Al heb ik daar enige bedenking over.

Oververhitting dpf zou dat kunnen geven.

Technisch bekeken : ecu chippen is meer vermogen en daarbij verhoogde uitlaattemperatuur.

dpf leegbranden/schoonbranden is 650 graden +/- bereiken.

Om deze warmte in de uitlaat te bereiken zal er om de 800km - 1000 km +/- verhoogde brandstofinspuiting plaats vinden om deze temperatuur te bereiken.(naar gelang het nodig is,kan vroeger of later ook zijn)

Want de wagen zal met NORMAAL te rijden deze waarde niet echt bereiken.

Als die echter gechipt is,wat zijn dan de uitlaattemperaturen ?

Mogelijks doe die spontaan al aan verbranding(gedeeltelijk) sportief rijden.

Bij psa-groep doen ze additief bij om te kunnen verbranden op 450 graden.

In de handel ook al zo produkt om de dpf op lagere temperatuur leeg te branden.

Voor terug te komen op de egr-klep.

Deze regeld de verbrandingstemperatuur bij de regeneratie.

Dicht zetten zou geen optie zijn.

Zal nog wel andere beveiligheden inzitten om te regelen ?

Zoals inspuiting te verminderen,turbodruk te verminderen enz......

Want stel dat je egr-klep niet goed ga,zal de regeneratie ook niet door gaan(toch bij geforceerde via diagnosetoestel)

Egr-klep kan ook defect zijn en toch geen FOUTMELDING geven. Inwendig de klep die afbreekt(komt veel voor)

Iemand die het beter kan uitleggen, laat je gaan :-)
 

Oenoud

Forumguru
@mwhite Ik zie iets over een ABT chip tuning staan.
Is dat makkelijk toe te passen en hoe zit je met fabrieksgarantie? Betreft een leasert... ;)

Wat is het effect van zo'n chip?
 

CDK

Forumguru
@ounoud, ABT chip moet je niet aan beginnen, daar ga je niet blij van worden. In principe vervalt je garantie (alleen op motorschade) tenzij je hierover met je dealer afspraken maakt. Toepassen is makkelijk en kan dmv een externe ECU of via de OBD poort de ECU herschrijven. Gerenommeerde tuners in NL zijn VAG Techniek in Nuenen, TVS Engineering in Varsseveld, JD Engineering in Lochem en voor alleen diesels VVT in Marum. Het effect van een goede tuning is een krachtigere en soepelere motor met een optimale afstelling.
 

mwhite

Forumguru
oenoud gaat leasen dus ecu herschrijven vinden de leasemaatschappijen niet zo leuk.
Ben wel met je eens dat je beter een ecu kan herschrijven en kan ook beamen dat dat het beste resultaat heeft.
Maar ik heb zonder tuning (proef) gereden, abt externe ecu gehad en nu ecu herschreven.
En ik kan zeggen dat de abt externe ecu echt wel merkbaar is.
Maar het beste resultaat blijft de ecu herschrijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@mwhite, wist niet dat het om een ABT box ging ;) maar dan geld bovenstaande nog steeds, ga naar een goede tuner en laat daar zo'n box plaatsen én netjes afstellen, dan is het verschil met OBD tuning gering.
 

Oenoud

Forumguru
@mwhite @Corné de Kluijver Denk dat ik de tuning eerst maar even laat voor wat het is.
Mijn huidige passat beschikt over de zelfde motor als de Superb straks.
Ondanks dat het mijn zijn 105 PK geen strepentrekker is heb ik nog niet echt het gevoel gehad om echt te kort te komen. Zou natuurlijk anders kunnen zijn als je het eenmaal gewend bent.

Maar aangezien het inderdaad een leaseauto is houd ik ook graag de leasemaatschappij een beetje te vriend.
Bedankt voor jullie input trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

kansberg

Forumguru
Heb vandaag nog een EGR klep verkocht (wordt verkocht als complete module) voor CAYC motor. € 330,00 exclusief de BesTe Wensen :bloos: Daar schrok ik best van.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Je aanmelden voor de nazomer meeting op 5 september en ons die dikke bolide van je komen showen én een gratis voucher meenemen voor tunen met hoge korting die sowieso 1 jaar geldig is. Mocht je dan toch nog in het volgende jaar willen tunen kan dat goed en goedkoop ;) Ik zeg een win win situatie :)
 

ElScorpione

Forumguru
Heb vandaag nog een EGR klep verkocht (wordt verkocht als complete module) voor CAYC motor. € 330,00 exclusief de BesTe Wensen :bloos: Daar schrok ik best van.
En als je hem bij Skoda laat vervangen komt er nog 450 euro arbeidsloon + 35 euro aan overige zooi bij. Reken maar uit.
 

oco1979

Forumguru
kost meer aan arbeidsuren dan dat het waard is.
Al eens de binnenkant gezien van zo iets.
Speelgoed is dat.
Niet moeilijk dat deze stuk gaan.
Groot nadeel is nog ,dat die zeer slecht bereikbaar is.
 
Bovenaan Onderaan