JeSko
Forumguru
Downsizing,
Het is een vaak terugkerende term in het huidige auto klimaat. Omdat hier geen groot duidelijk topic voor bestaat maak ik dit topic aan, enkel te gebruiken voor en door mensen die ervaring hebben met een kleinere 3 pitter, op deze manier hoop ik meer duidelijke info over meerdere jaren te vergaren van mensen die langdurig gebruik hebben gemaakt van een 3 pitter, dewelke de ultieme downsizing motor is.
Ja, ik ben me ervan bewust dat mijn 4 cyl 1600 ook een kleine motor is met turbodruk, echter is dit een bewezen blok gebleken door de jaren, en niet onbelangrijk, een tam te rijden Diesel die niet per sé altijd de turbodruk aanspreekt. Een blok met een geheel ander karakter dan een 3cyl turbo Benzine.
Mijn argwaan en standpunten, die trouwens mogelijk aan verandering onderhevig zijn --> vandaar dit topic, zijn hierin bekend en niet relevant. Dit topic is enkel en uitsluitend een topic dat de ervaringen van mensen met een 3 pitter moet verzamelen, en dat over meerdere jaren/km's, zodat wij met zijn allen een klare kijk krijgen op de duurzaamheid van dit type motor.
Dus aub geen reacties vanuit vermoedens, zoals die van mezelf in andere topics, enkel ervaringen met regelmatige updates. Dat houd het topic overzichtelijk maar vooral eerlijk.
Grt Jesko.
Het is een vaak terugkerende term in het huidige auto klimaat. Omdat hier geen groot duidelijk topic voor bestaat maak ik dit topic aan, enkel te gebruiken voor en door mensen die ervaring hebben met een kleinere 3 pitter, op deze manier hoop ik meer duidelijke info over meerdere jaren te vergaren van mensen die langdurig gebruik hebben gemaakt van een 3 pitter, dewelke de ultieme downsizing motor is.
Ja, ik ben me ervan bewust dat mijn 4 cyl 1600 ook een kleine motor is met turbodruk, echter is dit een bewezen blok gebleken door de jaren, en niet onbelangrijk, een tam te rijden Diesel die niet per sé altijd de turbodruk aanspreekt. Een blok met een geheel ander karakter dan een 3cyl turbo Benzine.
Mijn argwaan en standpunten, die trouwens mogelijk aan verandering onderhevig zijn --> vandaar dit topic, zijn hierin bekend en niet relevant. Dit topic is enkel en uitsluitend een topic dat de ervaringen van mensen met een 3 pitter moet verzamelen, en dat over meerdere jaren/km's, zodat wij met zijn allen een klare kijk krijgen op de duurzaamheid van dit type motor.
Dus aub geen reacties vanuit vermoedens, zoals die van mezelf in andere topics, enkel ervaringen met regelmatige updates. Dat houd het topic overzichtelijk maar vooral eerlijk.
Grt Jesko.
