Doorlopende achterruit logo los halen.

jeroen88

Actief lid
Ook in glas kunnen ze gaatjes maken met de productie.
En markeren waar deze ongeveer moet komen kan natuurlijk nooit kwaad
En zitten er geen gaatjes en je moet de pootjes wegknippen dan zal het ergste zijn om hem er recht op te krijgen.
Zou zeggen succes ermee, en morgen word het een mooie dag met goede temperaturen om er aan te beginnen
En maak een how to voor de Rapid als deze afwijkt dan de andere skoda's

Ik wou hier zoiezo mijn ervaring delen.
Maar door het oplopen van een gebroken duim bij sporten, kan ik er niet aan beginnen.
Dus moet geduld hebben.
 

turboturbo

Forumguru
Ik ben toch wel zeer benieuwd. Deze ronde logo’s hebben meestal toch een soort iets van nokje om te voorkomen dat ie iets scheef opgeplakt kan worden.
Zou mij wel verbazen als die er toch niet is, ondanks dat het op een glazen ondergrond geplakt zit.
 

BramBam

Forumguru
Plakken van Skoda letters en Model letters gaat met een mal. Heb ik al in meerdere produktiefilmpjes gezien. Logo zit wel met nokjes, om waarschijnlijk het recht op kunnen plakken te garanderen. Grote kans dat het bij de Rapid dus ook gewoon geplakt is. Dealer kan dit misschien ook wel vertellen. Ik vraag de dealer altijd om e.e.a. er af te halen. Nu bij de Kodiaq ook weer gedaan.

O.a.
vanaf 13.10 t/m 13.30.
 
Laatst bewerkt:

jeroen88

Actief lid
Bij ons wilden ze alleen de type aanduiding verwijderen. Maar het ronde logo niet.
Maar iedere dealer is anders
 

jeroen88

Actief lid
Heb net contact gehad met de dealer voor een onderhoudsbeurt.
Toen gelijk maar gevraagd hoe het zat met het logo aan de achterkant.
Dit schijnt geplakt te zitten op de ruit, net zoals type aanduiding rapid en skoda.

Dus voor de gene die het eraf willen hebben of willen vervangen het is mogelijk zonder putjes of iets dergelijks.
 

TurboT

Forumguru
En nr 2 picture op Instagram. Wel een leuke bak zo. Verlaagd en smoked achterlichten.
 

Bijlagen

  • DA9956A1-3096-4F5A-B315-08A4C97820A9.jpeg
    DA9956A1-3096-4F5A-B315-08A4C97820A9.jpeg
    275,8 KB · Weergaven: 74
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Logo's voor de voorzijde en achterkant zijn binnen, de zwarte komt achterop het glas. SuperSkoda had de opmerking erbij gezet op de pakbon dat enkel de nokjes/pinnetjes achterop het logo verwijderd moeten worden om hem te kunnen plaatsen. Dus inderdaad zoals al eerder genoemd is het glas vlak zonder inkepingen voor het logo/pinnetjes. Ik zal alles rondom het huidige logo dus afplakken zodat de nieuwe op precies dezelfde plek weer terugkomt. Als ik hem eraf heb zal ik nog even een foto plaatsen ter bevestiging haha :)

2l9hcv4.jpg
 
Gisteren het logo op de glazen achterklep vervangen. Vrij simpele klus gelukkig!

Met een plastic spatel is het logo er met 2x wurmen snel vanaf.
2qu12e9.jpg


De lijmresten heb ik met een lijmkrabber er snel af gekregen, dat krast niet op glas. Vervolgens
hou je ook na enig poetswerk een kring over maar daar valt het nieuwe logo overheen. Als je het
logo eraf wilt laten is er nog wel enig poetswerk vereist om het glas streep/vuil vrij te krijgen.
seuhix.jpg


Links het logo van de voorkant, rechts die van de glazen achterruit. Af fabriek dus zonder pinnetjes.
2e3r8z7.jpg


Met de dremel van het nieuwe logo de pootjes afgevlakt.
311xowz.jpg


Een tevreden eindresultaat. Ik plaats nog wel een keer een foto met wat meer overzicht.
2l9r21x.jpg
 

s-line

Forumguru
Net wat @EdK zegt, je kan glas ook goed polijsten. Dus ik zou zelf zonder logo gaan rijden, met een strakke glasplaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Netjes gedaan. Oogt echt strak.
Hoe zou je het helemaal schoon kunnen als je geen logo meer wil?

Die kring kreeg ik niet weg met wasbenzine en zelfs niet met poetsgoedje wat ik nog had staan.
Even in laten trekken, uitgesmeerd en erna stevig schoon gewreven maar die kring bleef... Voor
mij uiteindelijk geen probleem natuurlijk omdat er weer een nieuwe op ging.

Wellicht is inderdaad een soort pasta om glas te polijsten met daarbij een polijsttool de truc!
 
Bovenaan Onderaan