Door Handle lights achterportieren

Michelv.

Forumguru
Haha, ik was er vanmiddag al bang voor, de ledjes worden op deze wijze van monteren ook gedimd met de rest van de binnenverlichting :D.
Dus voor degene die het nog willen inbouwen, gewoon zo monteren. Als je de voorportieren ook nog moet doen, deze ook via de schakelaar verlichting inbouwen, scheelt je codeerwerk met VCDS(of anders).
 
Haha, ik was er vanmiddag al bang voor, de ledjes worden op deze wijze van monteren ook gedimd met de rest van de binnenverlichting :D.
Dus voor degene die het nog willen inbouwen, gewoon zo monteren. Als je de voorportieren ook nog moet doen, deze ook via de schakelaar verlichting inbouwen, scheelt je codeerwerk met VCDS(of anders).

dat scheelt inderdaad een hoop gedoe... hebben ze dan ook de zelfde "sterkte" als voor?
 

Michelv.

Forumguru
Redelijk gelijk, misschien de achterste ieeeets sterker maar is wellicht gezichtsbedrog omdat je geen strooilicht hebt zoals bij de voorste.
 
Redelijk gelijk, misschien de achterste ieeeets sterker maar is wellicht gezichtsbedrog omdat je geen strooilicht hebt zoals bij de voorste.

ik kwam der alleen achter dat de lampjes van de ruitbediening uit gaan als het contact uit staan, dus gaan dan ook de lampjes van de deur hendels uit.. dat is dan wel jammer (vind ik)

de voorste blijven bij mij wel branden als contact uit is..
 

Rofffel

Forumguru
Ik had een vraag gesteld in de kennisbank over de doorhandle lights maar denk daar geen reactie te krijgen.
Ik wil de doorhandle lights gaan installeren maar kwam even niet verder.
Ondanks dat ik wel handig ben heb ik weinig kaas gegeten van electra.
Ik heb dus 2 rode draden in de blauwe connector namelijk rood/wit en rood/blauw. Welke moet ik hiervoor hebben?

Is de manier van aansluiten van de bedrading nu goed als ik het op deze manier doe:
 

heusinkveldb

Forumguru
@Rofffel

sorry dat ik wat later reageer. Ik kan je wel helpen maar dan moet ik even in de foto's duiken. Ik heb vorige maand de "Door Handle Lights" voor en achter geplaatst incl. de rode waarschuwingslampen in de voorportieren.
Ook dit heb ik weer volgens het originele stroomschema aangesloten. Voor de achterportieren moet er dan een draad van de A-stijl naar de B-stijl getrokken worden. (in de connector) De uitgang van de stuurmodule in de voorportier wordt dan doorgelinkt naar de achterportier. Alle vier doorhandle lights zijn dan dimbaar via het menu. Dit is weer de originele wijze. Ook hier is weer een simpelere methode, direct aftappen van de interieurverlichting.
 

Rofffel

Forumguru
Yes, de eenvoudige manier is ook niet mijn manier.
Achter ga ik later doen denk ik, eerst voor.
Heb jij gewoon VD draad gebruikt voor de voeding?
Ik ben alleen even benieuwd naar het aansluiten in de stekker want uit de beschrijving wordt ik niet echt wijs.
 

heusinkveldb

Forumguru
aansluiten deurhendelverlichting:

blauwe stekker, pin 3 naar pin 2 van het LED lampje.
Pin 1 LED lampje moet aan aarde. Deze kan je aftappen van een bruine draad in de kabelboom.
Meer is het niet voor de voorportieren.

LET WEL! Je moet het wel programmeren, anders zal er op pin 3 geen stroom staan en de lampjes niet werken.
Het doorlussen zoals jij in de foto hebt getekend is gewoon het aftakken van de stroom. Zo hoort het dus niet. De PDF beschrijft het vrij goed en daarmee moet je zeker uit de voeten kunnen voor de voorportieren.

Ik heb de originele kleurcodes van draden gebruikt. In dit geval een gele draad voor de + en een bruine voor de aarde.
Je kan de "repairwires" kopen zoals in de PDF staat. Ik heb de kabels zelf gemaakt met losse onderdelen, maar dt omdat ik ook achter meteen heb aangesloten en je daar ook nog apparte kabels voor moet maken.
 

Rofffel

Forumguru
Waarom heb ik dan een derde draad nodig zoals in de PDF? Alvast dank voor de goede hulp!
Ik begrijp nu dus van de ledlamp naar pin 3 van de blauwe connector en andere aarde maken middels bruin uit de blauwe connector.
 
Waarom heb ik dan een derde draad nodig zoals in de PDF? Alvast dank voor de goede hulp!
Ik begrijp nu dus van de ledlamp naar pin 3 van de blauwe connector en andere aarde maken middels bruin uit de blauwe connector.

ik zie nu pas de vragen :nailbiting: sorry.

ik heb gebruik gemaakt van 3 draden, 1 voor linker portier led die, 1 voor rechterportier led, en de 3e door geknipt om in de blauwe connector te stoppen, en de draden van de led naar de connector aan elkaar te solderen.

zoals @heusinkveldb ook al zegt zou je uit de voeten moeten kunnen met de PDF mocht je in de buurt van Nieuw-Vennep wonen wil ik je wel helpen met het aansluiten van de connectors..
 
Laatst bewerkt:

Rofffel

Forumguru
Als ik de PDF lees, dan heb ik hetgeen dat ik in de afbeelding heb weergegeven.
Nieuw Vennep is niet echt in de buurt (100km enkele reis) maar bedankt voor het aanbod.
 

EdK

Forumguru
Nieuw Vennep is niet echt in de buurt (100km enkele reis)
Het is maar wat je gewend bent...... voor mij zou dat in dienst bij me werkgever om de hoek zijn.....
En zodra ik vanuit het 020 gebied ff een dagje luxembourg moet tsja dan is me reistijd eigenlijk al mijn werkdag van 8 uur.... En dat dan ook nog allemaal in een caddy :pieker::pardon:
 

Rofffel

Forumguru
Tenzij je alleen maar hoeft te weten hoe het ledje aangesloten moet worden (met 3 f*ck*ng kabeltjes) en iemand mij dat even fatsoenlijk kan vertellen aangezien het niet in de turorial (PDF) staat ;)
 

EdK

Forumguru
Tenzij je alleen maar hoeft te weten hoe het ledje aangesloten moet worden (met 3 f*ck*ng kabeltjes) en iemand mij dat even fatsoenlijk kan vertellen aangezien het niet in de turorial (PDF) staat ;)
Tsja maar voor een techneut is het vaak ergggg moeilijk om iets duidelijk te maken aan iemand met 2 linkerhanden die dan ook nog vertikt om bij de Gamma twee rechterhandschoenen te kopen....:D

Citeer: met 3 f*ck*ng kabeltjes
Je bedoeld draden !!??
Kabels hebben namelijk meerdere aders.
Net als dat ik op bepaald moment iemand in dit topic hoor praten over VD draad te gebruiken.....
VD draad is een stugge draad en word in woningbouw in pijp gebruikt
VDs zou dan al een betere term zijn omdat de s staat voor soepel.
Maar beste is en blijft om de juiste draden met kleurcode's te gebruiken en niet van Ohhh ik heb dat draadje toevallig nog liggen dus dat gebruik ik dan maar ff.....

Enne mbt linkerhanden: voel je niet PERSOONLIJK aangesproken !!!!
Dit is een algemene opmerking !

Ik maak het wekelijks mee met onderhoud en storingsritten dat men " denkt " dat men het zelf wel kan oplossen.
Als het dan niet gaat dan mogen we uiteindelijk komen, en dan heeft men het zo verkloot dat het een dure reparatie word.
En dan is vaak het leuke er van dat wij als duur worden bestempeld !
Alleen zijn ze ff vergeten dat ze het zelf duur hebben gemaakt.
Maar ja men had een keer meegekeken met een vorige storing of onderhoud en dacht van , ohhhh is dat alles ? Dat doen we zelf wel in het vervolg....

Nogmaals vat bovenstaande tekst niet TE persoonlijk op.

Maar vele mensen denken soms dat alles erg makkelijk zelf te doen is doordat alles maar te koop is via interpret en een manual geschreven door iemand die je vaak geheel niet kent dus ook hun kennis niet.
Zie dit bv ook vaak met VCDS en de kabels, tsja het lijkt makkelijk maar je moet zoooo goed weten wat je doet !
En dan wel met een orginele kabel en niet een clone, want dat is de eerste fout dan al ...

PS: Nu niet boos worden hoor !! :pardon::pardon:
 

Rofffel

Forumguru
Hahaha rustig maar @EdK , ik heb een dikke huid.
Ik kan me volledig inleven in jouw problematiek.

Ik heb alleen geen twee linkerhanden en vraag me alleen maar af waar 3 halve draadjes naar toe gaan.
Het foutje van een kabeltje en een draadje was snel gemaakt ;)

Helaas is VD(s) het enige dat bereikbaar is voor de consument. Ik heb gezocht om de draden te bestellen die VAG gebruikt, met juiste kleuren maar die zijn niet te vinden (niet voor mij als gemiddelde gebruiker .An google).
 
Tenzij je alleen maar hoeft te weten hoe het ledje aangesloten moet worden (met 3 f*ck*ng kabeltjes) en iemand mij dat even fatsoenlijk kan vertellen aangezien het niet in de turorial (PDF) staat ;)

zoals in de PDF staat:
connector die naar de led gaat:

"gebruik 1 000979009E en klik beide uiteinden in de connector en sluit deze. knip het kabeltje in het midden door."

dit voor beide deuren

het f*ck*ng 3e kabeltje gaat als je die doormidden knipt in de blauwe connector zoals de PDF hier zegt:

"gebruik nog een kabeltje 000979009E en knip deze ook door midden, bewaar de andere kant van het kabeltje voor de andere deur."

het draadje uit de blauwe connector gaat naar de rode kant van het ledje, de bruine kant naar een massa....

edit:

als ik het zo bekijk kun je ook het draadje van de rode kant van het ledje direct op de blauwe connector doen als deze lang genoeg is... dan hoef je alleen de bruine kant te knippen voor de andere deur... maar misschien maakt dit het alleen maar meer verwarrend.....

Hahaha rustig maar @EdK , ik heb een dikke huid.
Ik kan me volledig inleven in jouw problematiek.

Ik heb alleen geen twee linkerhanden en vraag me alleen maar af waar 3 halve draadjes naar toe gaan.
Het foutje van een kabeltje en een draadje was snel gemaakt ;)

Helaas is VD(s) het enige dat bereikbaar is voor de consument. Ik heb gezocht om de draden te bestellen die VAG gebruikt, met juiste kleuren maar die zijn niet te vinden (niet voor mij als gemiddelde gebruiker .An google).

zoals ook in de handleiding staat kun je ze bij ali kopen, met type nr en al
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan