Door Handle lights achterportieren

heusinkveldb

Forumguru
Voor mijn komende projectje ben ik informatie en onderdelen aan het verzamelen voor het inbouwen van de Door warning lights en Door handle lights. Dit is voor de voorportieren. Nu zag ik dat de achterportieren ook een uitsparing hebben voor de Handle lights. Het zou wel mooi zijn om die meteen ook te installeren.

Weet iemand of de achterportieren ook een stuurmodule hebben zoals de voorportieren? Scheelt me weer onnodig de bekleding demonteren. Heb er nog niks over kunnen vinden namelijk. Altijd alleen de voorportieren.

Ik doel op deze handleiding.
http://www.skodaforum.nl/forum/downloads/doorhandle-lights-install.207/
 

heusinkveldb

Forumguru
Voor mijn komende projectje ben ik informatie en onderdelen aan het verzamelen voor het inbouwen van de Door warning lights en Door handle lights. Dit is voor de voorportieren. Nu zag ik dat de achterportieren ook een uitsparing hebben voor de Handle lights. Het zou wel mooi zijn om die meteen ook te installeren.

Weet iemand of de achterportieren ook een stuurmodule hebben zoals de voorportieren? Scheelt me weer onnodig de bekleding demonteren. Heb er nog niks over kunnen vinden namelijk. Altijd alleen de voorportieren.

Ik doel op deze handleiding.
http://www.skodaforum.nl/forum/downloads/doorhandle-lights-install.207/
Helemaal niemand die weet of er in de achterportieren een stuurmodule aanwezig is of hoe het origineel aangesloten is?
 

Michelv.

Forumguru
Hier even een log(stukje) van de mijne. Kan je even verder zoeken hoe of wat.






Address 42: Door Elect, Driver (J386) Labels:| 5QX-959-X93-42.clb
Part No SW: 5Q4 959 593 HW: 5Q4 959 593
Component: TSG FS 007 0006
Serial number: 0000062034696
Coding: 00150120D000028000001100
Shop #: WSC 73430 790 00114
ASAM Dataset: EV_DCUDriveSideEWMAXCONT 006001
ROD: EV_DCUDriveSideEWMAXCONT_VW37.rod
VCID: 020B42C795161B569C-8056

Drivers Door Rear Control Module:
Subsystem 1 - Part No SW: 5Q0 959 811 A HW: 5Q0 959 811 A Labels: 5QX-959-81X-V1.CLB
Component: FOND_FHSG_DRV 005 0004
Serial number: 00000000000000199819
Coding: 010200

No fault code found.
 

heusinkveldb

Forumguru
@Michelv.

Bedankt voor de info. In de beschrijving staat dat je de deurmodule moet programmeren, bit 3, Interior Door Handle Illumination installed.

Kan je toevallig ook zien of deze optie aanwezig op de deurmodule van de achterportieren?
 

Antera

Donateur
alles word in de deuren aangestuurd via de raammodule :-). Indien de optie wel aanwezig is in deze module is het nog niet gegarandeerd dat het pinnetje ook aanwezig is. Dit zla je dan ook even moeten controleren
 

Michelv.

Forumguru
Maar gaat het ook werken op de achterportieren? Eerste bestelling is eruit maar moet even zeker weten voor ik de lampjes bestel.
 

heusinkveldb

Forumguru
Maar gaat het ook werken op de achterportieren? Eerste bestelling is eruit maar moet even zeker weten voor ik de lampjes bestel.
Ik weet ook nog niet zeker of de aansluiting in de achterportieren aanwezig is. Als dat niet het geval is kan je altijd nog een draad van de voorportieren naar de achterportieren halen. Wel wat extra werk maar wel waard denk ik. Ik heb de onderdelen ook al in bestelling staan. Stekkers en losse pins besteld bij Ali. Krimptang voor de connectors heb ik zelf, dus de kabels maak ik zelf. Scheelt een boel in plaats van het kopen van de gele reparatie kabels.
 
Ik weet ook nog niet zeker of de aansluiting in de achterportieren aanwezig is. Als dat niet het geval is kan je altijd nog een draad van de voorportieren naar de achterportieren halen. Wel wat extra werk maar wel waard denk ik. Ik heb de onderdelen ook al in bestelling staan. Stekkers en losse pins besteld bij Ali. Krimptang voor de connectors heb ik zelf, dus de kabels maak ik zelf. Scheelt een boel in plaats van het kopen van de gele reparatie kabels.

heb je misschien een parts list, ik heb hier ook wel oren naar :-)
 

Michelv.

Forumguru
Voor de achterportieren zijn er volgens mij geen andere ledjes, je kunt daar die van de voorportieren voor gebruiken, je zult ze dan met lijm vast moeten zetten.


Retrofit doorhanle lights.
benodigdheden:
Ledjes: 5E0919173 2 stuks (alleen bij dealer te verkrijgen ongv. 8 euro)
connectors: 4B0972623 2 stuks (te bestellen bij ali express, ongv. 8 euro)
wire's: 000979009E 3 stuks (te bestellen bij ali express, ongv. 6 euro)
 
Voor de achterportieren zijn er volgens mij geen andere ledjes, je kunt daar die van de voorportieren voor gebruiken, je zult ze dan met lijm vast moeten zetten.


Retrofit doorhanle lights.
benodigdheden:
Ledjes: 5E0919173 2 stuks (alleen bij dealer te verkrijgen ongv. 8 euro)
connectors: 4B0972623 2 stuks (te bestellen bij ali express, ongv. 8 euro)
wire's: 000979009E 3 stuks (te bestellen bij ali express, ongv. 6 euro)

Dankje!

zitten daar eigenlijk ook die uitsparingen in die in de voor portieren zitten?
 

Michelv.

Forumguru
Vooral de aansluiting in de A-stijl vond ik best lastig, ook zelf een pin in steken, en dan vanaf de binnenkant in de A-stijl zal je ook een pin in de connector moeten steken, hetzelfde voor de B-stijl. En het lastigste deel wordt niet eens genoemd op zijn russisch.

Of gewoon in de achterdeuren op een constante stroom zetten, hoef je ook geen kabels van voor naar achter te trekken ;) zo kan je ze niet dimmen maar die lampjes mogen best op 100% branden, zo fel zijn ze toch niet :D
 

Rofffel

Forumguru
Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat, onderbouwd met een kwalitatieve foto :D.
De foto's die ik kan vinden is met alleen het ledje maar ik zou graag het resultaat met de tellercluster in 1 foto hebben.
Zou iemand zo vrij willen zijn?

Dit is zeker een projectje die ik wil gaan doen, als het resultaat mij bevalt.
 

Michelv.

Forumguru
Valt niet mee om het ledje met de tellers in beeld te krijgen, dan valt de felheid van het ledje in het niet :D
 
zie mijn how to...: laatste foto.. maar zoals Michelv. al zegt, het valt net mee een foto van te maken...

klik

ik denk dat ik ze achter ook ga inbouwen al is dat inderdaad wel wat meer werk....
 
Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
Vandaag de achterportieren voorzien van de ledjes, voorlopig de makkelijke manier gekozen om ze aan te sluiten(wacht namelijk nog op de juiste stekkertjes Ali).
De ledjes gewoon op de lampjes van de schakelaar-raambediening aangesloten, omdat ik de ledjes toch op 100% wil laten branden daar ik ze niet heel veel licht vind geven. Vanavond moet ik weg met de auto en dan kan ik pas zien of het eventueel te fel is, maar ga er niet van uit.

De ledjes horen er eigenlijk niet in, de opening voor de ledjes is veel te groot, maar omdat ze er toch op vast gelijmd moeten worden maakt dat niet heel veel uit.

Van de vulstukken die er inzitten moet je het grote punt losboren en dan kan je hem er voorzichtig uitbreken/kantelen, foto's zijn volgens mij wel duidelijk.

rCQOE0lWEmty.jpg


2lGg6poFLBHT.jpg


2HuFyd7iyKDO.jpg


zz9vxAJIPWwq.jpg


WgnRJrz0iRiy.jpg


zyH4d6SBkkru.jpg


gN8sqrCy3DQY.jpg
 
Bovenaan Onderaan