Door bezuinigingen Skoda wordt extreem tunen onmogelijk gemaakt

ertromp

Forumguru
Dat is balen Arjan @plaza . Echt vreemd dat soort bezuinigingen in een kabelboom. Had/heeft de S2 pre face lift dat probleem niet??
 

Noord26

Forumguru
Is er al eens gedacht aan de aansturing van een nieuwe computer van een Audi of VW voor de nieuwer 2.0TFSI? Onderhuids zijn het identieke motoren natuurlijk?
 

dirkkroneman

Forumguru
Ach, je loopt tegen een motorische grens, die wel te overwinnen is. Moeten ze dan overal rekening mee houden? Hebben ze ook echt niet gedaan met het onderstel en de remmen.
Dat vind ik wel een goed punt, remmerij e.d. zijn ook "maar" tot een bepaald aantal pk's afgestemd. Op zich snap ik je punt vanuit jouw oogpunt, maar moet een fabrikant rekening houden met (extreme) tuning? Dan zeg ik nee ;)
 

ertromp

Forumguru
Helaas zijn de nieuwere 2.0 TSI blokken van VAG niet vergelijkbaar met wat Skoda biedt. Blok is anders. Ook onderling in die nieuwere blokken weer (al) versie verschillen
 

Noord26

Forumguru
Ok, versie verschillen. Maar dan valt Skoda niets te verwijten. Wat de TS wel doet? Wellicht loopt JD straks ook wel bij een Audi of VW tegen dit probleem aan.

Ook niet helemaal correct, in mijn optiek, als je een fabrikant gaat verwijten dat de auto niet harder kan als 275km/h. Waarvoor hij helemaal niet bedoeld is. Dat zou een ander verhaal worden als dat wel kan vanuit vanuit fabriek. Beetje pot verwijt de ketel?
 

ertromp

Forumguru
Ik snap best dat @plaza een max uit z'n auto wil halen en dat het dan zuur is dat als het bij een Audi of VW wel kan volgens JD bij Skoda dus blijkbaar onmogelijk is.
Tja de een die rijdt graag een stukje met moeders op de zondagmiddag over een 60km/h weggetje en de ander vindt het prachtig om is een keer met 275 km/h door Dld te knallen wat daar op diverse stukken ook prima kan
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
We zijn het nu ook veel minder gewoon dat er zo een extreme projecten op Škoda's plaatsvinden, maar daarom moeten we dit niet minder respecteren vind ik dan..

Ik denk dat @plaza bijzonder veel aan zijn auto hecht en daar ook heel ver in wil gaan, dus ik kan me zeker wel voorstellen wat voor een frustratie dit nu te weeg brengt. Als een Golf 1.9TDI met standaard 105pk naar 200pk gebracht wordt dmv 3 stages hoor je niemand roepen wat voor een onverantwoorde boel dat niet is..

En een detailer met 37 verschillende kuisproducten en wax in zijn garage veroordelen we toch ook niet?

Ieder zijn hobby, ieder zijn passie
 

plaza

Forumguru
[quote="Joske, post:
Ieder zijn hobby, ieder zijn passie[/quote]

Dit is wat ik ook bedoel , en nu heb ik al heel veel € qua tuning er in zitten , en dan is
het frustrerend dat het niet 100 % gaat lukken omdat we na aanschaf van een nieuwe Superb en
dito tuning pakket erachter komen dat Skoda ineens onderdelen gaat weglaten die essentieel zijn
voor tuning
 

Cordoba

Forumguru
@plaza Arjen weet je waar nu precies de beperking zit: kan die kabel niet toegevoegd worden omdat de brandstofpomp die aansluiting niet heeft, of heeft de ECU de mogelijkheid niet? (ik ga er gemakshalve vanuit dat er in de auto de ruimte er wel is om die kabel te leggen, maar dat het probleem in het aansluiten/doorgeven-lezen van het signaal zit).

Als het probleem in de brandstofpomp(en) zit, dan moet ook de Audi-versie gemonteerd kunnen worden, en ook bij de ECU moet dat volgens mij kunnen. Misschien moet je eens contact opnemen met Lucas van Vagtechniek: hij weet veel van aanpassen van modules, ECU's enz. zodat je mogelijkheden krijgt, die normaal niet kunnen. Ik ben er in elk geval van overtuigd, dat dit probleem op de één of andere manier te omzeilen moet zijn, of je daar het geld en de moeite voor over hebt dat is iets wat je zelf moet bepalen.
 

plaza

Forumguru
volgens mij zitten er al 2 brandstofpompen van Audi in toch?
Klopt , daar zit het probleem ook niet ( ook al geeft de storingscode dit wel aan ) , omdat de computer
geen waarde's doorkrijgt van de brandstofpomp , gooit hij hem bij 270 km in de noodloop , dit was overigens
in het begin al bij 210 km per uur , een snelheid die je toch zeker wel mag bereiken zonder tuning.
JD heeft met noodoplossingen er toch voor gezorgd dat hij het in iedergeval regelmatig goed doet , maar helemaal erop vertrouwen kan je niet , vorige week ook weer 1 x in de noodloop gehad, terwijl hij even daar voor nog
de 275 aantikte.
 

CDK

Forumguru
Dit is echt waardeloos! Je moet er wel op kunnen vertrouwen natuurlijk! Is een soort van second opinion door een andere partij geen optie?
 

dirkkroneman

Forumguru
We zijn het nu ook veel minder gewoon dat er zo een extreme projecten op Škoda's plaatsvinden, maar daarom moeten we dit niet minder respecteren vind ik dan..

Ik denk dat @plaza bijzonder veel aan zijn auto hecht en daar ook heel ver in wil gaan, dus ik kan me zeker wel voorstellen wat voor een frustratie dit nu te weeg brengt. Als een Golf 1.9TDI met standaard 105pk naar 200pk gebracht wordt dmv 3 stages hoor je niemand roepen wat voor een onverantwoorde boel dat niet is..

En een detailer met 37 verschillende kuisproducten en wax in zijn garage veroordelen we toch ook niet?

Ieder zijn hobby, ieder zijn passie
Begrijp mij niet verkeerd! Ik probeer niet te zeggen dat het onverantwoord is. Alleen dat als je zo (extreem) gaat tunen, het slim is om jezelf af te vragen of er misschien een max aan zit? En dan heb ik het niet over het blok zelf, maar in dit geval ligt dat dus bij de brandstofpomp. Skoda garandeert natuurlijk nergens dat je er minimaal 400 pk uit zou kunnen halen bijvoorbeeld. Ik heb volle begrip voor de situatie en begrijp dat het echt zwaar k*t is voor de TS! ;)
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat het nog nét iets anders ligt, dat bijv. het aantal bits voor brandstofverbruik bij Skoda-ECU net iets minder is dan bij de rest binnen de VAG-groep, en dat zou met 'heropvoeden' /aanpassen van de ECU volgens mij op te lossen moeten zijn. Mogelijk dat je zelfs de complete ECU moet wisselen met een Audi/Seat exemplaar, en daar bepaalde software aanpassingen voor Skoda moet doen. (elk merk heeft zo zijn eigen specifieke dingen, zoals bijv. het merklogo voor de navi (of zit dit toch in de navi zelf?)
 

sitechris

Donateur
@plaza ik zou ook balen van zoiets. De tuning doe je niet voor niets natuurlijk, zeker als je de extremen opzoekt zoals jij dat doet. Dat maakt je auto zo bijzonder!

Ik kwam er ooit achter dat mijn octavia niet harder kon dan 218 km/h op de teller. 4000 RPM in de zesde versnelling. Reden: bescherming van het roetfilter. Iedere keer als ik die begrenzer aantikte raakte ik gefrustreerd.
 
Bovenaan Onderaan