Door bezuinigingen Skoda wordt extreem tunen onmogelijk gemaakt

plaza

Forumguru
Helaas moeten constateren dat Skoda toch ergens zijn " goedkoopste " imago van de VAG groep
waar moet maken , en gewoon onderdelen die je toch niet ziet wegbezuinigd.
Mijn nieuwe Skoda Superb 2.0 Tfsi stage 4 JD 365 K en 465 NM koppel is hier het slachtoffer van.

Telkens bij 250 km per uur gaat de auto in noodloop , storingscode : brandstof pomp defect.

JD heeft er heel veel tijd en up date's in moeten stoppen om de storing grotendeels op te lossen.

Nu haalt hij met gemak 275 km per uur , maar vervalt soms toch weer in de noodloop.

Wat is het geval : Skoda haalt " gewoon " de kabelverbinding tussen de computer en de brandstof pomp
weg , mooi weer 100 € bespaart , en nu kan de computer bij hogere stage's tuning niet meer de waarde's
lezen , en gooit hem dan maar in de noodloop , hij weet het niet meer.
Helaas is het niet mogelijk om na die tijd die kabelverbinding nog aan te leggen.
JD snapt ook niet wat SKODA bezield om dit onderdeel weg te laten bij een 2 liter motor , en Skoda heeft de
primeur van de VAG Groep , dit is nog nooit eerder gebeurd....

Conclusie : Dit is mijn 4e Skoda , en zal hierdoor helaas ook de laatste zijn .
Ik wil geen auto die onderdelen mist vanwege besparingen .
 

EdK

Forumguru
Onderdelen missen ?
Zoals Skoda zijn wagen op de markt brengt is er geheel niets aan de hand en was hij eigenlijk overkill waar je (we) voorheen voordeel aan hadden met bv een tuning.
Maar tsja ze motten van VAG blijkbaar op de kleintjes letten en bezuinigen ze het overtollige blijkbaar weg waar de doorsnee automobilist toch niets van zal merken.
En dat dan 0,1 % van de skoda rijders hierdoor beperkingen hebben waar ze waarschijnlijk toch niet achterstaan....mwahhh zal hun een worst schelen...
 

plaza

Forumguru
[quote="EdK, post:
En dat dan 0,1 % van de skoda rijders hierdoor beperkingen hebben waar ze waarschijnlijk toch niet achterstaan....mwahhh zal hun een worst schelen...[/quote]

Idd, ze zullen er zeker bij Skoda niet van wakker liggen dat ik geen nieuwe Skoda meer zal kopen ,
maar na 10 jaar en 145.000 € in Skoda hebben gestopt , blijft het daarbij.
 

Noord26

Forumguru
Kun je niet een andere brandstofpomp gebruiken welke te gebruiken is buiten de aansturing om? Heeft JB Autoservice wellicht ideeën?

Wellicht is er bij alle nieuwe 2.0TFSI's dit niet aanwezig? Hebben ze deze modificaties al uitgevoerd bij VW en Audi bijvoorbeeld vanaf dit bouwjaar?
 

plaza

Forumguru
Er zitten al 2 up grade's van brandstofpompen op , dat is het probleem niet ,
De hoofdcomputer krijgt geen waarde's door van de brandstofpomp , omdat de verbinding
er simpelweg niet meer is.
Skoda heeft de twijfelachtige primeur van de VAG groep waar dit zich voordoet , JD heeft dit
in al die jaren nog nooit meegemaakt.
 

Antera

Donateur
Tja of dit zon drama moet zijn vraag ik me dan af. De auto loopt goed origineel en daar word geen rekening fabrieks af gehouden met het feit dat de auto een bepaalde tuning mee krijgt waardoor hij deze problemen krijgt of dat hij boven de bepaalde waardes komt.

Ik vind het erg rigoreus dat je vind dat dit daarom de laatste skoda is maar goed dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.
 

CDK

Forumguru
Best wel apart dat dit alleen bij Skoda niet aanwezig zou zijn, hoe zal dat bij de 280 pk Seat en de R300 van VW zijn? Beide ook 2.0 TSI motoren.....?????
 

LdN

Forumguru
Ik begrijp het wel, je kan natuurlijk moeilijk met het verkeer meekomen omdat je maar 275kmh haalt en te meer omdat er maar 365pk en 465Nm tot
je beschikking staan.
Kan je nagaan hoe ik me moet behelpen met 140pk en 250Nm. en flat out 205kmh.
Waar hebben we het in vredesnaam over.
 
Eens @Antera

En wat is eigenlijk het probleem? Dat je nu geen 275 km/u kunt rijden maar slechts 250?? Met alle respect overigens voor de hoeveelheid geld, tijd, moeite die je erin hebt gestopt maar ik zie de meerwaarde hiervan totaal niet in. Ik weet trouwens heel goed waar ik het over heb, ik heb zelf ruim 10 jaar een Porsche 944 turbo gehad die met gemak al 270 km/u haalde. (Op de teller)

En als ik nu terug kijk, hoe vaak rij je uberhaupt dat soort snelheden?? Om dan maar, door in mijn ogen een lullig kabeltje, maar gelijk het merk Skoda te declaseren gaat wel erg ver:nono:
 

plaza

Forumguru
Ik vind het erg rigoreus dat je vind dat dit daarom de laatste skoda is maar goed dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.[/quote]
Na ruim een half jaar alleen maar ellende met een auto van 55.000 € , ben ik er wel klaar mee.
En het klopt dat er bij 1 fabrikant van de VAG Groep geen rekening meer gehouden wordt met
het eventueel tunen , blijven er nog steeds 3 fabrikanten over die dat wel doen , dus na deze
Superb nog meer dan keuze genoeg om wel goed te kunnen tunen , b.v. Seat Leon Cupra station ? ,
De verwachte Golf Variant R, Audi Q5 2.0 Tfsi enz enz enz.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

vRS

Actief lid
Ach, je loopt tegen een motorische grens, die wel te overwinnen is. Moeten ze dan overal rekening mee houden? Hebben ze ook echt niet gedaan met het onderstel en de remmen.
 

plaza

Forumguru
[quote="LdN, post: 413705,
Ieder koopt zijn heilige koe met een reden , die van mij is al 15 jaar : tunen
2 x Seat , 2 x Volvo en 4 x Skoda.
Bij aankoop nieuwe auto moet de inruil auto geen kuren vertonen , helaas is dat nu wel zo.
 

LdN

Forumguru
Wat is het geval : Skoda haalt " gewoon " de kabelverbinding tussen de computer en de brandstof pomp
weg , mooi weer 100 € bespaart , en nu kan de computer bij hogere stage's tuning niet meer de waarde's
lezen , en gooit hem dan maar in de noodloop , hij weet het niet meer.

Ik kan het bovenstaande eigenlijk niet goed plaatsen, als het een kabel voor een meetsignaal betreft heeft het motor management die waardes
net zo goed nodig bij lagere vermogens en snelheden, het "weglaten van een kabel" kan in mijn ogen dus eigenlijk niet.
Het lijkt me waarschijnlijker dat de pomp het niet meer kan bolwerken en dat je dus tegen natuurlijke mechanische limieten aanloopt.
Het kan natuurlijk best zo zijn dat er uit het oog van besparing voor een goedkopere pomp gekozen is omdat inderdaad 99,99% van de
skoda rijders niet zo ver gaan als jij.

Ik respecteer je reden waarom je een auto koopt, die is voor een ieder anders, maar ik vind het ook te ver gaan om dit Skoda te verwijten
gezien dit toch auto's zijn voor de massa.
Wil je extreem ga dan voor een Hennessey Venom GT of iets gelijkwaardigs, die kennen dit probleem vast niet.

In ieder geval is dit weer een uitdaging voor de extreme tuners.
 

CDK

Forumguru
@plaza, ik begrijp je volkomen hoor, waar anderen nu roepen van waar heb je het over?? die vergeten zich even te verplaatsen in jou, iemand die gewoon zijn auto wil onderscheiden door tuning, waarom? gewoon omdat het een hobbie is, net als pennen of aanstekers sparen, aleen veel leuker en kostbaarder. Je hebt een doel voor ogen en dat wil je halen, lukt dat niet dan is dat balen! Ik voel met je mee! Hopelijk is er iemand waar een lampje gaat branden en die dit alsnog onverwacht voor je kan en wil oplossen.
 

plaza

Forumguru
[quote="LdN, post: 413718, member: 12146"

Er zit voor 1500 € 2 nieuwe brandstofpompen op ( 1 in de tank en 1 op het blok ) die tot 500 pk gaan,
dus dat is het niet, puur de bezuiningsdrift van Skoda is het probleem bij deze auto.
 
Bovenaan Onderaan