Domme vraag: wat met resterende ruitensproeiervloeistof nu het koud wordt?

Canon-Eye

Forumguru
Tuurlijk - maar dat geldt net zo goed voor andere lampen, als je daar - in termen van zowel Zien als Gezien Worden - maximaal nut van wilt hebben!
 

Joske

Forumguru
Tuurlijk - maar dat geldt net zo goed voor andere lampen, als je daar - in termen van zowel Zien als Gezien Worden - maximaal nut van wilt hebben!
ale, ik zal mijn voorgaande post aanpassen dan..

de voorruit, de velgen EN de koplampen worden bijna wekelijk gepoetst bij de O2 :tongue: :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Blacky

Forumguru
Ik giet gewoon het winterspul erbij, op een gegeven moment heb je vanzelf je winterse ruitenvloeistof. Als we naar de wintersport gaan neem ik altijd een 5l fles mee en die meestal leeg eer we weer naar huis gaan en moet dan meestal bijvullen.
 

Chatslet

Forumguru
Ik heb in de kofferbak altijd een 3 litter kannetje en in de schuur 2 kannetjes van 5 liter waar ik altijd zelf vloeistof in mix. 1 met winterspul en de ander met zomerspul. Het kannetje in de kofferbak heeft zomer of wintervloeistof afhankelijk van het seizoen en gebruik ik alleen als ik onverwachts zonder kom te zitten. Haal meestal van het geconcentreerde spul en mix dat met water en een druppeltje glasspoel middel. In de zomer wil een druppeltje vloeibare biotex ook goed helpen tegen insecten op de ramen.
Ik vul eens per maand bij en dan gaat er toch wel iets van een litertje in. Meestal als het herfst is vul ik bij met het kannetje in de kofferbak totdat die half leeg is en gaat er gewoon geconcentreerd winterspul bij.

Ik verbaas me wel hoe weinig sommige mensen hier gebruiken. Ik heb een hekel aan ransigheid op mijn voorruit en ga me daar ook aan storen dus sproei altijd flink. In de winter gaat het nog harder omdat ik er zo eentje in heb zitten: http://www.heatshot.com/nl/ Nooit meer krabben en sproei zo het ijs van de voorruit af.
 

Der Einser

Forumguru
Bij mijn andere auto (Mercedes) wordt de ruitensproei verwarmd wanneer ik de motor start / contact maak.
Dus helemaal nooit last van.
Maar goed, gewoon mengen en als het teveel is gewoon leeg laten lopen en antivries bijvullen.
Succes
 

EdK

Forumguru
Als ik 5 minuten heb gereden is de vloeistof ook weer ontdooit en dat is maar met een simpele skoda :lezen::pardon:
 

Falcon

Donateur
Ik verbaas me wel hoe weinig sommige mensen hier gebruiken. Ik heb een hekel aan ransigheid op mijn voorruit en ga me daar ook aan storen dus sproei altijd flink. In de winter gaat het nog harder omdat ik er zo eentje in heb zitten: http://www.heatshot.com/nl/ Nooit meer krabben en sproei zo het ijs van de voorruit af.

Ik mag hopen dat jij nog wel uitstapt om even de zijruiten etcetra te doen?
 

Chatslet

Forumguru
Vreemd genoeg heb ik eigenlijk nooit ijs op mijn zijruiten. Het blijft vrijwel altijd beperkt tot voor en achter ruit. Spiegels en achterruit zijn verwarmd.
 

Canon-Eye

Forumguru
Daar heb ik een zeiltje voor van €1,69 :D
Twee zelfs: voor als het flink vriest of sneeuwt heb ik er ook nog eentje voor de achterruit - netjes met een sparing voor de wisser eruit geknipt.
Ik wil namelijk mijn ruiten (en spiegels) schoon hebben voordat ik wegrij. :jaja:
Met alleen de ruit- en spiegelverwarming duurt me dat veel te lang.
 
Bovenaan Onderaan