Dolle koplampfratsen, xenon-edition

Update in het verhaal, rechtse lamp zat niet helemaal goed na montage. Deze moest ik er met de linkse hand insteken en ik ben rechtshandig... Ik zag het pas na een rit, dus de hele boel weer open. Ging al wat vlotter.
Daarna heb ik de linkse kant nog maar eens gecontroleerd om zeker te zijn. Ging het nog wat vlotter :thumbsup:.

Wat ik heb vastgesteld dat na een rit zonder regen er terug vochtaanslag te zien was in beide koplampen deze keer. Ik heb er op gelet om de lampen nog eens te openen in de droge koude lucht. Dus daar doe ik niets meer aan en ga er vanuit dat het vocht vanzelf zal wegtrekken. Lullig staat het wel moet ik zeggen, goedkoop zeg maar. De dichtingen heb ik wat uit de behuizing getrokken en meer vooraan laten zitten op hun plaats maar veel helpt het niet.

Mochten er nog gegadigden zijn om de lampen te wisselen, ik kan het in minder dan een uurtje voor beide lampen. Maar dat is nog belachelijk veel langer dan bij onze Fabia en bij veel andere wagens.

Moraal van het verhaal, hoe meer je iets herhaalt hoe beter je het kan. :D
 

EdK

Forumguru
het gelige licht heeft een langere golflengte en zal daardoor verder te zien zijn. Vandaar dat deze lampen bij mist en slecht zicht een verbetering zouden moeten zijn
Kun je heel goed oplossen door in de wagen een bril met gele glazen te leggen en deze met mist en slecht zicht op te zetten.
Doe dit al jaren en bevalt prima, en kosten zijn het niet.
 

Eltjo

Forumguru
Een paar weken geleden is een xenon lamp na 276 dkm overleden.
Eerst gecheckt of het echt de lamp was, door te wisselen waarmee de werkende lamp meteen links kwam te zitten.
Toen 4300 K lampen besteld bij Xenon Odijk - 2 voor € 43. Als ze 100 dkm mee gaan ben ik tevreden.

Helaas een aantal ritten moeten maken met een oog en de mistlampen dan maar er bij aan.
Post.nl deed er een week! over om het af te leveren. Het zou er op de dinsdag zijn, toen op de woensdag en daarna stond er alleen nog op de site dat ze het erg druk hadden.

Als je er dan zelf van bewust bent dat je met een oog rond rijdt, dan zie je veel auto’s ook zo rond rijden.
Montage van zo’n ds1 lamp vindt ik makkelijker dan een H4 lamp met zo’n maf beugeltje dat de fitting in huis drukt en je aan 2 kanten moet inhaken.

Van de lichtopbrengst kan ik niet veel zeggen, ze zijn allicht beter dan de oude toen ze het nog deden. Lastig vergelijken in NL waar het bijna nooit echt donker is.
 
Bovenaan Onderaan