Dof worden portierlijsten Octavia Combi verhelpen?

Pisklink

Nieuw lid
Ik wilde jullie nog even laten weten wat de huidige status is.

Afgelopen week heb ik de IPA gebruikt om de kunststof delen te reinigen / ontsmetten.
Het was mijn verwachting dat ik daarna de delen ook nog wel zou moeten poetsen maar dat was eigenlijk helemaal niet nodig.
Na het aanbrengen van de IPA (die overigens heel snel weer verdampt) sloegen de delen doffer uit.
Vervolgens heb ik met een droge doek geprobeerd de dofheid weg te poetsen (zonder poetsmiddel) en dat werkte prima.
Het leek wel of de IPA de aanwezige waxlagen van alle 2-wekelijkse wasbeurten deed oplossen in een doffe laag waarna de wax met een droge doek gewoon afgenomen kon worden.

Ik heb de IPA ook nog op een klein stukje chroom geprobeerd om te testen of het daar ook werkte maar dat werkte helaas niet.

Zodra ik thuis ben zal ik nog even wat foto's toevoegen.

@Captain Hook, hartelijk dank voor de tip!

EDIT: Foto's toegevoegd.
 

Bijlagen

  • 20190825_115615.jpg
    20190825_115615.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 40
  • 20190825_115628.jpg
    20190825_115628.jpg
    1 MB · Weergaven: 47
  • 20190825_115641.jpg
    20190825_115641.jpg
    880,3 KB · Weergaven: 44
  • 20190825_115647.jpg
    20190825_115647.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
@Pisklink Goed om te horen! Dank voor de terugkoppeling.

Enne, probeer ook maar eens die 'goedkope' Action cockpit spray...
Dan verdwijnt het doffe vrijwel helemaal (bij onze Roomster in ieder geval) en is het ook nog vuil/waterafstotend. :jaja:

Als het niet bevalt, poets je die met IPA er zo weer af.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Die lijsten zijn flink opgeknapt zeg!

Iemand enig idee of die lijsten makkelijk los te krijgen zijn? Ik stoor me ook aan de krasjes die erop zitten, want krassen zitten er binnen no-time op...

En nieuwe lijsten zullen wel belachelijk geprijsd zijn?
 

EdK

Forumguru
Volgens mij zitten die lijsten geplakt.
Maar gewoon ff lekker buiten aanpakken met de DAP900V3
 

Pisklink

Nieuw lid
Die lijsten zijn flink opgeknapt zeg!

Iemand enig idee of die lijsten makkelijk los te krijgen zijn? Ik stoor me ook aan de krasjes die erop zitten, want krassen zitten er binnen no-time op...

En nieuwe lijsten zullen wel belachelijk geprijsd zijn?

Ik heb hier recentelijk eens voor naar de Skoda garage gebeld. Zij gaven toen aan dat de portier voor (een gedeelte) uit elkaar moet om die kunststof delen eraf te kunnen halen.
Dat leek mij op zichzelf al veel werk dus heb niet meer naar de prijs van nieuwe gevraagd.

Overigens zie ik bij mij ook nog wel kleine krasjes zitten maar ben al blij dat die doffe waas er niet meer op zit.
 
Bovenaan Onderaan