Dochter is over op Skoda :)

Erik_NL

Forumguru
een mooie kleur, Cayenne Oranje Metallic
de AQW is een soepele motor die lang meekan
er is op dit forum heel wat gebruikerservaring over te vinden

Canon-Eye

Forumguru
De AQW motor [...] Verder een heerlijk koppel motortje, bij 2500tpm heb je zijn maximale koppel beschikbaar...meen 126nm.
Ik heb er bijna 6 jaar met veel plezier mee gereden (F1 combi), nadat een proefrit met de iets potentere 16-klepper me totaal niet beviel. Véél te nerveus, moest continu flink in de toeren om een beetje vooruit te komen, niks voor mij.

En nog belangrijker dan die 2500 rpm is het toerental waarbij minstens 80% van het maximumkoppel (100 Nm dus) beschikbaar is, want daar begint voor vrijwel elke motor het toerengebied waarin je hem met goed technisch fatsoen flink aan het werk kunt zetten (acceleratie, of bergop, of met aanhanger).
Voor de AQW kan ik zo snel geen koppelkromme meer vinden, die gegevens heb ik niet meer (te lang geleden). Maar misschien in het boekje (of via de dealer dan wel een ander forumlid) te achterhalen?

Laatst bewerkt:

verhulstr

Forumguru
Ik heb er bijna 6 jaar met veel plezier mee gereden (F1 combi)....

En nog belangrijker dan die 2500 rpm is het toerental waarbij minstens 80% van het maximumkoppel (100 Nm dus) beschikbaar is, want daar begint voor vrijwel elke motor het toerengebied waarin je hem met goed technisch fatsoen flink aan het werk kunt zetten (acceleratie, of bergop, of met aanhanger).
Voor de AQW kan ik zo snel geen koppelkromme meer vinden, die gegevens heb ik niet meer (te lang geleden). Maar misschien in het boekje (of via de dealer dan wel een ander forumlid) te achterhalen?

Found it! Ik zat er niet ver vanaf......120nm bij 2500tpm voor de AQW (bron; Wikipedia)

EEDB3666-0144-4ED8-829F-7343DDC1DE31.png

verhulstr

Forumguru
Ik heb die boekjes nog wel...en de auto ook nog (volgende week niet meer)....maar zover ik weet...staat daar niet specifiek een grafiek van zijn koppel in....
Ik zal eens een blik in het handschoenen vakje werpen :jaja: ( voor het boek jongens.....niet de koppelkromme :D)

Edit;

Een blik in het handschoen vakje gegooid en er kwam niks terug uit! :sterretjes::D....
Ff serieus...ik heb in de boekjes gekeken...geen koppelkromme gevonden van de AQW...

Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Mooie rooie!

En og even naar de AC tion of Ome Ali voor een verloopdingetje voor de stekkertjes, want ja die draad voor de phone moet mee, en dan nog een draad voor nog iets, en dan moet er vast nog wel iets van stroom worden voorzien.
Dus minimaal 2 x usb stekker en 1 x sigarettenplug.

Heb je die dakdekkers overigens al weer aan het werk gezet>
Naar een mooie rooie kijken ala, maar ze staan al sinds woensdag te loeren zie ik.

Bovenaan Onderaan