Ik heb er bijna 6 jaar met veel plezier mee gereden (F1 combi), nadat een proefrit met de iets potentere 16-klepper me totaal niet beviel. Véél te nerveus, moest continu flink in de toeren om een beetje vooruit te komen, niks voor mij.De AQW motor [...] Verder een heerlijk koppel motortje, bij 2500tpm heb je zijn maximale koppel beschikbaar...meen 126nm.
Kwam door extreem trage forumrespons bij het plaatsen. Maar is allang weer gecorrigeerd zoals je ziet.Het echo't hier nogal, @Canon-Eye![]()
Ik vermoedde al zoiets.Kwam door extreem trage forumrespons bij het plaatsen.
Ik heb er bijna 6 jaar met veel plezier mee gereden (F1 combi)....
En nog belangrijker dan die 2500 rpm is het toerental waarbij minstens 80% van het maximumkoppel (100 Nm dus) beschikbaar is, want daar begint voor vrijwel elke motor het toerengebied waarin je hem met goed technisch fatsoen flink aan het werk kunt zetten (acceleratie, of bergop, of met aanhanger).
Voor de AQW kan ik zo snel geen koppelkromme meer vinden, die gegevens heb ik niet meer (te lang geleden). Maar misschien in het boekje (of via de dealer dan wel een ander forumlid) te achterhalen?
Da's mooi.Found it!
De "mijne" uit 2002 is in oktober 2007 al uit beeld verdwenen, opgevolgd door een O2C 1.9 TDI DSG.dat 1 van ons op de dyno mag