Distributie vervangen

K.S.

Nieuw lid
Ik heb een Skoda fabia sdi uit 2005. Hiervan wil ik de distributie set vervangen. Wie kan mij informatie geven hoe dit te doen
 

hemi24

Forumguru
Een goede werkplaatshandboek lijkt me aanbevelenswaardig net als goed gereedschap en eventueel een brug en natuurlijk de juiste onderdelen…
 

ertromp

Forumguru
Zat instructies van te vinden van de SDI hoe de distributieriem te vervangen.
Is geen hogere wiskunde.
Wat ik zelf doe bij klussen aan een distributieriem is de blokkeergereedschappen voor nokkenassen en krukas via Ebay kopen. Daar vindt je voor een paar tientjes het juiste gereedschap.
Belangrijkste is dat je riem spanner wiel op de juiste spanning zet. Dit gaat voor vele automerken vaak met een bepaalde procedure voordat je die vast zet.
Klus om goed de tijd voor te nemen als het niet je dagelijks werk is.
En let er op dat je ondersteuning voor je blok of een motorhefbalk hebt als je de motorsteun aan de distributie zijde moet lossen.
 
  • Leuk
Waarderingen: K.S.

ertromp

Forumguru
Als je een ASY blokt hebt:

 

Ted

Forumguru
Wil je meer weten dan kan ik je helpen met tips! Dan maak ik graag een stappenplan voor je.
 

catch me

Forumguru
Vagcom om de pomp op tijd te zetten....leg dat uit..
Heb heel wat van die distributie riemen gedaan bij de vw dealer maar als je alles op tijd zet, blokkeerd met t juiste gereedschap voor demontage is dat echt niet aan de orde.
 

Ted

Forumguru
Dit wordt in de link goed weergegeven! Bij de indirect gespoten diesels ging dat zo prima (met een blokkeerpen) maar dat is nu te onnauwkeurig.

Het viel mij op dat het uitermate gevoelig was de verstelling en daarna uitlezen. Overigens heb ik hem iets later gezet weliswaar binnen de marges. Dat rijdt soepeler en zuiniger, wel iets minder vermogen wellicht bij hoog toerental.
 

Bijlagen

  • Timing 2020.JPG
    Timing 2020.JPG
    48,2 KB · Weergaven: 12
Bovenaan Onderaan