Dazzler
Lid
Hier ook prijs met de wagen van mijn vrouw. Fabia van 2011. Heeft 14 jaar lang voorbeeldig gereden, nooit problemen mee gehad, heeft vandaag 102.000 km op de teller. Ging afgelopen week op het dashboard het algemene 'motorblok storing' lampje aan (orange) en vandaag is de auto naar de garage geweest. Bij het uitlezen gaf de computer storing sensor nokkenas. Ze hebben dan de sensor vervangen en een testrit gedaan, maar de storing kwam er nog steeds op en de motor had geen vermogen. Na verder zoeken zijn ze ook bij de ketting uitgekomen, die was blijkbaar uitgerekt en had een 'tand' overgeslagen, waardoor de timing ook niet meer klopte.
Vervangen van de ketting (en eventuele andere stukken die daarbij horen) zou ons aan onderdelen en werkuren op 2.500€ komen.
(en dan vraag ik mij af of er enkel schade aan de ketting is, aangezien mijn vrouw wel nog een week heeft rondgereden met een foutieve timing in de motor - garage had gezegd dat ze met een orange lampje wel nog even kon verder rijden)
Dat is behoorlijk wat geld voor een auto van 14 jaar, weet eigenlijk niet goed of het dit nog waard is, want waar gaat dit eindigen.... Ik vermoed dat er na 14 jaar wel nog wat meer 'slijt' delen stillaan aan vervanging toe zijn en dat dit het begin van een lopende rekening gaat zijn....
Vervangen van de ketting (en eventuele andere stukken die daarbij horen) zou ons aan onderdelen en werkuren op 2.500€ komen.
(en dan vraag ik mij af of er enkel schade aan de ketting is, aangezien mijn vrouw wel nog een week heeft rondgereden met een foutieve timing in de motor - garage had gezegd dat ze met een orange lampje wel nog even kon verder rijden)
Dat is behoorlijk wat geld voor een auto van 14 jaar, weet eigenlijk niet goed of het dit nog waard is, want waar gaat dit eindigen.... Ik vermoed dat er na 14 jaar wel nog wat meer 'slijt' delen stillaan aan vervanging toe zijn en dat dit het begin van een lopende rekening gaat zijn....