PizzaPieter
Donateur
Dit is normaal, lijkt me. Koplampen zijn zó afgericht door reflector of lens dat die naar rechts hoger schijnt dan naar links, om borden en zo langs de weg te verlichten. Dat kun je ook zien als je op een muur of garagedeur schijnt. (zie foto) Dus als iemand links van jou rijdt, zou die je kunnen verblinden. Als iemand rechts van jou rijdt is die kans kleiner en een dimspiegel dus niet nodig.Beste Skodafielen,
Vraagje.. op mijn Skoda kamiq heb ik de optie van dimbare buitenspiegels genomen. Echter kwam ik tot de verassing dat alleen de bestuurderszijde spiegel automatisch donker wordt en passagiers zijde helemaal niet.
Dit is normaal, lijkt me. Koplampen zijn zó afgericht door reflector of lens dat die naar rechts hoger schijnt dan naar links, om borden en zo langs de weg te verlichten. Dat kun je ook zien als je op een muur of garagedeur schijnt. (zie foto) Dus als iemand links van jou rijdt, zou die je kunnen verblinden. Als iemand rechts van jou rijdt is die kans kleiner en een dimspiegel dus niet nodig.
Rij dan ook een beetje door…!zeker bij vrachtauto's bepaalt niet prettig.