Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben al jaren fervent VW rijder, en moet zeggen dat daar niks aan mankeert.
Op dit moment rijdt ik zakelijk een Caddy Maxi DSG ( welke ik vorige week heb ingeruild tegen het nieuwe model ook met DSG en common-rail motor).
Op dit moment rijdt ik prive en zakelijk een Golf 6 1.4 TSI DSG.
Aangezien ik toch een hogere instap wil, heb ik mij de laatse weken verdiept is het grote aanbod van ,,kleine,, SUV, en dat valt niet echt mee.
Tenslotte als je al jaren DSG rijdt, wordt de keus wel heel erg lastig, want een fijnere bak als een DSG bestaat er in mijn beleving dus niet.
De VW Tiquan viel af, aangezien je daar voor een aangeklede TSI / DSG al snel rond de 50.000 euro zit.
Nu dan het dilemma,het liefst zou ik een Yeti 1.4 met DSG kopen, maar helaas zijn die er ,,nog,, niet.
Dus ik moet naar een 1.2 DSG, van ik meen 105 pk.
Maar als ik de verhalen op het net mag geloven, is het na 125 km gedaan met de acceleratie , en dat stemt mij niet echt fijn.
Kortom, hoe is de ervaring van de 1.2 DSG ????????
Op dit moment rijdt ik zakelijk een Caddy Maxi DSG ( welke ik vorige week heb ingeruild tegen het nieuwe model ook met DSG en common-rail motor).
Op dit moment rijdt ik prive en zakelijk een Golf 6 1.4 TSI DSG.
Aangezien ik toch een hogere instap wil, heb ik mij de laatse weken verdiept is het grote aanbod van ,,kleine,, SUV, en dat valt niet echt mee.
Tenslotte als je al jaren DSG rijdt, wordt de keus wel heel erg lastig, want een fijnere bak als een DSG bestaat er in mijn beleving dus niet.
De VW Tiquan viel af, aangezien je daar voor een aangeklede TSI / DSG al snel rond de 50.000 euro zit.
Nu dan het dilemma,het liefst zou ik een Yeti 1.4 met DSG kopen, maar helaas zijn die er ,,nog,, niet.
Dus ik moet naar een 1.2 DSG, van ik meen 105 pk.
Maar als ik de verhalen op het net mag geloven, is het na 125 km gedaan met de acceleratie , en dat stemt mij niet echt fijn.
Kortom, hoe is de ervaring van de 1.2 DSG ????????