Digital Music Changer (mp3 op je af-fabriek radio)

J@N

Lid
Ik heb net mijn DMC binnen, besteld voor mijn f1 met Symphony radio. Handig apparaat, ik kan nu sd kaarten en usb sticks gebruiken met mp3 en WMA bestanden. Een aux aansluiting is ook aanwezig (voor aansluiten externe apparaten zoals Ipod, maar nog niet getest)
Het apparaat doet zich voor als een cd wisselaar, daardoor heb je 6 'cd's' (mappen) met elk tot 99 nummers. Nadeel is dat je op het scherm geen info over de mp3's ziet, maar het is in ieder geval een stuk beter dan met gevaar voor eigen leven cd'tjes wisselen!
Installatie was overigens simpel; radio eruit, stekkertje erin, even meegeleverd draadje doortrekken (ik heb hem nu achter de versnellingspook zitten)​

Rallye

Forumguru
Leuk. Het lijkt om een Solisto-achtige te gaan. Ik hoor graag je ervaringen. Wat heb je betaald (als ik zo vrij mag zijn)? Heb je foto's van hoe je hem geïnstalleerd hebt?

Ronnie

Forumguru
Ik heb dezelfde in 't grijs..... € 69,- in Rheine gehaald (stond op Ebay)
Werkt perfect en je kunt zelfs de CD wisselaar blijven gebruiken!

J@N

Lid
foto's

Ik heb even twee foto's gemaakt, ze zijn niet geweldig van kwaliteit, maar het geeft een goed idee van hoe hij gemonteerd zit. Ik heb twee stroken zelfklevend-klitteband gebruikt voor de montage (blokker, 1 euro per twee meter) zodat ik hem makkelijk kan demonteren (voor de reset knop)
Ik heb overigens inmiddels ontdekt dat de shuffle functie niet werkt (bij jou ook niet Ronnie?) dat is wel een minpunt met 99 nummers (per 'cd') verder bevalt hij nog goed, het is wel duidelijk van 'japans/ chinese' makelij qua materialen.
Ik heb er via ebay 66 euro (incl. verzenden vanuit Duitsland) voor betaald.

Bijlagen

• DSC_0438.jpg
    DSC_0438.jpg
    8,8 KB · Weergaven: 209
  • DSC_0433.jpg
    DSC_0433.jpg
    5,2 KB · Weergaven: 207

J@N

Lid
bijgeluiden

Toch nog een minpuntje, ik hoor wat bijgeluiden. Volgens de verkoper van de DMC komt het doordat de radio gevoelig is voor storingen van buitenaf. Het geluid varieert ook mee met het aantal toeren, dus lijkt me een logische verklaring. De verkoper kwam helaas niet met een oplossing... Iemand een idee?

Bart_G

Lid
zo'n magneetgevalletje om de kabel doen? alufolie omhulsel als isolatie voor em-straling?

zeg ook maar wat hoor. Geen idee of't werkt.

J@N

Lid
Probleem is grotendeels opgelost, connector had teveel speling, opnieuw bevestigd en nu veel minder bijgeluid. Ik zal binnenkort nog eens zo'n magneetgeval proberen voor de finishing touch. Bedankt voor het meedenken!

Heb trouwens het klittenband vervangen voor 3M Dual Lock omdat de lijm op het klittenband smolt bij hogere temperaturen met als gevolg dat ik de dmc aan het eind van de middag vaak los hangend in de auto aantrof (net als de mic van de handsfree overigen)
Deze oplossing voelt een stuk degelijker... nu de warme dagen weer afwachten....

Space_NL

Senior Member
Sorry dat ik een oud topic schop, maar dit topic sluit precies aan bij mijn probleem.

Ik heb: Skoda O1 2003, met symphony radio.
deze: http://imgproxy-cdn.skoda-auto.com/www-publishingimages/4all/model/tour/comfort_3_200x100.jpg

Nu wil ik ook een DMC kopen, alleen kan er niet uitkomen of ik een 8-pin of een 12-pin uitvoering moet hebben. Als ik de DMC koop zitten de hulpstukken erbij om de autoradio eruit te halen, maar dan moet ik al gekozen hebben voor 8 of 12 pins .. (en v.v. zonder te kopen krijg ik de autoradio er niet uit om te kijken)

Is er iemand die het antwoord uit ervaring al weet?

Space_NL

Senior Member
Bedankt voor de reactie, ik ga er binnenkort één bestellen en werken maken. Dan gelijk de taxiaansluiting is proberen te zoeken om een chassisdeel USB op aan te sluiten zodat de navigatie stroomkabel niet de halve auto doorhoeft!

Wilko

Senior Member
Ik heb deze DMC gekocht en zojuist de hele radio er uit gehaald om hem aan te sluiten. Wie schetst mijn verbazing toen ik achterop de Stream (zonder MP3) radio een dubbele rij pinnetjes (2X6) tegen kwam en op de DMC deze twee stekkers vond:
v-w-iso-12pin-usb-sd-mp3-adapter-1.jpg
Die gaan zo natuurlijk nooit achter op mijn Stream passen (ondanks dat ik dat van tevoren aan de verkoper had gevraagd en bevestigd had gekregen: die gaat ook nog even een mailtje daarover terug krijgen van mij). Nu zit ik dus met de vraag of er een adapter bestaan voor deze kabels zodat ik die op mijn Stream (zonder MP3) kan bevestigen?

Wilko

Senior Member
@Space_NL: Ik heb inderdaad die eerste besteld, maar die tweede gekregen. Die verloopstekkers die ik kon vinden kosten al snel 10 tot 20 euro, dat vind ik wel wat gortig voor een apparaat van 50 euro dat buiten mijn schuld de verkeerde kabel heeft. Gelukkig heb ik vandaag een mailtje van de verkoper gekregen waarin hij aangeeft dat hij heeft lopen slapen en mij een nieuwe kabel gaat sturen. Ik heb dus dadelijk waarschijnlijk/hopelijk een kabel over. Als ik je daar blij mee kan maken dan mag je hem natuurlijk over nemen, maar ik neem aan dat je zelf ook een compleet setje (DMC plus kabel) gaat kopen?

Space_NL

Senior Member
was meer een aanbod voor als jij niet kan ruilen ..

ik ga inderdaad compleet setje kopen. heb jij ook bij deze verkoper gekocht of bij een andere?

Antera

Donateur
heb net ook een setje besteld. Hopen dat hij wel de juiste stuurt anders dan weet ik de juiste kabel te vinden :-)

Bovenaan Onderaan