Diefstal gevoeligheid Amundsen???

de Jong

Nieuw lid
Ik ben nog geen Skoda rijder, maar voornemens om een Octavia aan te schaffen. De navigatie systemen lijken me erg mooi. Nu schrik ik van het gemak waarmee een Columbus navigatie wordt ontvreemd. Dat is wel verzekeringswerk, maar om elke keer tijd te besteden aan het opruimen van de rommel en het geregel na de diefstal schrikt me af. Nu ben ik benieuwd of de Amundsen net zo diefstal gevoelig is. Ik kan dat nergens terug vinden. Is er vanuit het dievengilde geen interesse voor?

breef

Lid
Tot nu toe ken ik alleen wat verhalen dat deze uit de Golf 6 gestolen zijn.. ( daar heet hij RNS310 )

Stylist

Senior Member
Van de leasemij mag ik de Columbus inruilen voor een JVC met afneembaar front. Dat vind ik niet echt een alternatief, integratie met je auto valt tegen en ziet er niet uit.
Maar bij het zoeken naar andere alternatieven zie ik alleen maar diefstal, diefstal en nog eens diefstal. Dus het maakt niet uit geloof ik. Alles wat er maar dubbel din is met een vast en groot scherm gaat er uit. Dus de Amudsen halen ze er ook wel uit.

Zat even te denken aan een Bolero met een vast docking voor de nieuwste TomTom om aan de leasemij voor te stellen als alternatief. Maar als ik de plaatjes van de Bolero bekijk ziet een gemiddelde dief dat verschil 's nachts ook vast niet.

Van de leasemij mag ik de Columbus inruilen voor een JVC met afneembaar front. Dat vind ik niet echt een alternatief, integratie met je auto valt tegen en ziet er niet uit.
Maar bij het zoeken naar andere alternatieven zie ik alleen maar diefstal, diefstal en nog eens diefstal. Dus het maakt niet uit geloof ik. Alles wat er maar dubbel din is met een vast en groot scherm gaat er uit. Dus de Amudsen halen ze er ook wel uit.

Zat even te denken aan een Bolero met een vast docking voor de nieuwste TomTom om aan de leasemij voor te stellen als alternatief. Maar als ik de plaatjes van de Bolero bekijk ziet een gemiddelde dief dat verschil 's nachts ook vast niet.

Ik denk dat de Amundsen wel gevoellig is maar zeker niet zo als de Columbus. Volgens mij kost de columbus E2200 en de amundsen E750. De marge is dus veel kleiner en minder aantrekkelijk. Ik zeg wel minder aantrekkelijk want E750 is toch nog aanzienlijk voor een audio -/navisysteem dat in Seat VW en Skoda probleemloos kan worden geplaatst.

Stylist

Senior Member
Van een VW-forum: Amundsen = RNS 310

door rickGT » za maart 14, 2009 5:59 pm
het gaat puur om die radio's

Ik werk bij een vw dealer in de buurt en daar worden ze op het terrein al open gebroken

Zodra er een rns 510 of rns 310 in zit dan worden ze (bijna) altijd open gebroken

Die radio's leveren plm 1500€ op, voor hun dus meer dan de moeite waard

Van een VW-forum: Amundsen = RNS 310

door rickGT » za maart 14, 2009 5:59 pm
het gaat puur om die radio's

Ik werk bij een vw dealer in de buurt en daar worden ze op het terrein al open gebroken

Zodra er een rns 510 of rns 310 in zit dan worden ze (bijna) altijd open gebroken

Die radio's leveren plm 1500€ op, voor hun dus meer dan de moeite waard

Een RNS310 of Amundsen levert geen 1500 op. Hiervoor koop je er namelijk 2 legaal bij de dealer. Een columbus ofwel 510 is 3x duurden dan deze kleine broers.

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat de Amundsen wel gevoellig is maar zeker niet zo als de Columbus. Volgens mij kost de columbus E2200 en de amundsen E750. De marge is dus veel kleiner en minder aantrekkelijk. Ik zeg wel minder aantrekkelijk want E750 is toch nog aanzienlijk voor een audio -/navisysteem dat in Seat VW en Skoda probleemloos kan worden geplaatst.

Ik denk dat de eenvoudige montage (en dus ook demontage) "gewoon" de eenvoud met zich meebrengt, al levert een amundsen maar 100 euro op, dan is het nog snel en makkelijk verdiend. Ook de amundsen is een mooi navigatiesysteem, dus ook die worden gevraagd en dus gestolen.

bat

Lid
Theoretisch zou ik ook denken dat de Amundsen minder de moeite waard is, want fors goedkoper dan een Columbus.

Punt is denk ik echter dat de gemiddelde dief vooral kijkt naar 2din navigatiesyteem in een VAG auto en pas thuis teleurgesteld is dat het 'maar' een Amundsen is.

Het is het eerste bericht op dit forum afwachten van iemand die denkt een Columbus te hebben gekocht in de kroeg op de hoek, maar toch wat teleurgesteld is over de schermgrootte...

Rojo

Lid
Nou mijn Amundsen is dus afgelopen vrijdagnacht gestolen, ze hebben maar weinig schade veroorzaakt en het hele apparaat is verdwenen. De enige schade is waarschijnlijk van een schroevendraaier om de amundsen uit de middenconsole te halen. Verder helemaal geen schade de deuren waren zelf netjes en op slot. tegelijk met de Amundsen hebben ze ook 4 navigatie cd's meegenomen een SD-Card van 8Gb die erin zat en een USB-stick die ik tussen de stoelen had liggen. Ook missen er een aantal muziek cd's en een aantal kinder DVD's. Wat een klootzakken zijn het toch ook, ik hoop ze eens tegen te komen die klootzakken die dit doen. Maar het eruit halen kost ongeveer 5 minuten omdat de VAG auto's nog steeds zeer belabberd zijn qua sloten en beveiliging

wimv

Actief lid
@TamRex: bij mijn dealer zijn er een paar weken geleden 7 (!!!) uit net afgeleverde auto's gestolen. Bij iedere auto was de ruit van het linker achterportier ingeslagen. Ik heb me laten vertellen dat ze de gestolen apparaten aansluiten op een laptop met speciale programmatuur (gewoon op internet verkrijgbaar), het apparaat 2 of 3 maal aan en uitzetten waarna hij het gewoon weer doet.

FredV

Banned
Ik heb me laten vertellen dat ze de gestolen apparaten aansluiten op een laptop met speciale programmatuur (gewoon op internet verkrijgbaar), het apparaat 2 of 3 maal aan en uitzetten waarna hij het gewoon weer doet.
Ik wilde reageren, maar doe het maar niet....iets in de trant van.. heb je er een dan en kun je er ook een voor mij regelen?
Maar dat doe ik dus maar niet, ik reageer niet:)

wimv

Actief lid
@FredV: Sorry Fred maar zelfs het ventieldopje op de reserveband heb ik nog gewoon betaald (bij wijze van spreken). Ik zou het gewoon voor mezelf nooit kunnen maken om een gestolen apparaat of wat dan ook te kopen of in mijn bezit te hebben. Waarschijnlijk zal ik nooit rijk worden maar ik kan mezelf wel blijven aankijken (in een spiegel natuurlijk). Ik ga er vanuit dat jij hier ook zo over denkt.

corsaar

Senior Member
Gestolen goed wordt je heel onrustig van ik zie me al rijden
op een gestolen fiets. "nooit" Wel kijk ik nog steeds uit naar mijn gestolen fiets.
Maar vergis je niet er zijn hele kolonies die het niets uitmaakt als het maar goedkoop is.

wimv

Actief lid
@Corsaar: ja die gasten houden de zwarte economie in stand zullen we maar zeggen. Ik kom trouwens regelmatig in Duitsland. Moet ik naar je fiets uitkijken ?:uitlachen:

TamRex

Actief lid
bij mijn dealer zijn er een paar weken geleden 7 (!!!) uit net afgeleverde auto's gestolen. enz...

Als verzekeringsmaatschappij zou ik autoradio's, navi, enz die te verkopen zijn omdat de code gemakkelijk te kraken is... NIET MEER VERZEKEREN !
Zo dwing je de makers eens een keer iets te verzinnen die deze apparaten na diefstal meteen onherstelbaar/onbruikbaar maken.

wimv

Actief lid
@TamRex: ik denk dat de makers hier niet wakker van liggen. Je pakt hiermee alleen maar de slachtoffers van de diefstal. Die lijden een onverzekerbare schade.

Bovenaan Onderaan