Deze nieuwe rijtest al bekend?

AdB

Senior Member
Leuk filmpje. Heb zojuist ook het artikeltje gelezen in de nieuwste Autoweek die vandaag op mijn deurmat lag. Wat betreft het schakeladvies: helemaal mee eens. Er wordt op een net te lage snelheid en bij een te laag toerental al geadviseerd om naar een hogere versnelling te gaan. Niet doen dus. Wat betreft de springerige achteras: dat herken ik totaal niet. Mijn Octavia Combi heeft een prima wegligging en ik heb persoonlijk helemaal niet het idee dat de (achter)vering zo stug is als wordt voorgesteld in deze (en andere) tests.
 

Darkside

Forumguru
Dat hij onderaan weinig pit heeft was mij tijdens de proefrit ook opgevallen. Maar dat had mijn oude 1.3 TDI met 90 PK ook. En die was 25%.
Gewoon een beetje rekening mee houden en je hebt een prima wagen.

Vwb de volvo. 190km is natuurlijk snel zat. De PK's en NM zijn vooral lekker om iemand in te halen (80 -> 120 bv).
Verder prima te rijden met de CC op 150km/ schat ik zo in.

De volvo valt voor mij af om 2 redenen. Ruimte. En budget.
Je kan de volvo leuk aankleden. Maar veelal moet je nog losse opties toevoegen. Wat niet goed is voor de catalogus waarde. Daarbij lijkt de lease prijs duurder te zijn dan een O3 in 20% trim.
Waardoor ik over budget ga en de 14% teniet zou doen.

Onder de streep is een octavia, voor mij, dus goedkoper.
Neemt natuurlijk niet weg. Dat VAG best hun 2.0 TDI met 150pk aan mag passen zodat deze in de greenline past (whishfull thinking......ze hebben nog 6-7 maanden de tijd om dat voormekaar te krijgen :-) )
 
Bovenaan Onderaan