Deze nieuwe rijtest al bekend?

sitechris

Donateur
Voor 27000 euro 190 pk en een verbruik van 1 op 25 is wel een koopje van de buitencategorie. Skoda, Seat, VW en de rest kunnen echt inpakken op de zakelijke markt. Dit wordt de nummer 1 van Nederland.
 

VWim

Forumguru
Inpakken is iets teveel gezegd.

Heb je de ruimte niet nodig is de afweging bijvoorbeeld een Golf of een V40. De V40 is achter het stuur veel krapper dan de Golf. Wat dat betreft dus een argument om toch voor de Golf te kiezen.

Heb je wel ruimte nodig dan komt de V40 sowieso niet in beeld.
 

sitechris

Donateur
@sitechris, je hebt een punt, maar is de zakelijke rijder zo 'dom' om alleen voor pk's te gaan en daar een klein hondenhok voor op de koop toe te nemen?

De best verkochte auto in Nederland is de VW Up. Dus ja....er is wel markt voor een auto waar je achterin niet kunt liggen. Bijtelling is bijna het enige wat telt tegenwoordig. Zie het succes van de Outlander. Voor de elektrische versie kocht niemand meer zo'n ding.

Wat dit een succes gaat maken is dat het een Volvo is (imago!), het een goede auto is, snel is en een geweldige value for money heeft. Ik kan op de ruimte na, geen rationele argumenten verzinnen waarom je deze niet moet kopen.
 

CDK

Forumguru
Het zou zomaar kunnen, als je de ruimte niet nodig hebt ben je er goed mee af, dat is een feit!
 
Precies, als ruimte niet je eerste keus is lijkt me de Volvo de juiste keus, voor mij ruimte noodzakelijk voor mijn hobby en mijn gezin. Anders had ik he ook wel geweten. Prijs / PK verhouding ligt enorm hoger bij de Volvo tov de Skoda.

Ik kan alleen nergens lezen wanneer deze auto te verkrijgen is.
 
Is zeker iets wat in gedachte houdt, eerst maar eens ervaren hoe hij rijdt.
Ik heb er wel het een ander over gelezen op dit forum, maar ismij nog niet duidelijk of het nu daadwerkelijk al kan
voor de green, en de prijs van Eibach is mij tevens niet helder.
 

sitechris

Donateur
Een kleine adder onder het gras bij de Volvo. Ik lees op internet dat de topsnelheid bij de Business modellen is begrensd op 190 km/h. Mss vanwege de Eco banden? De normale 190 pk D4 heeft als topsnelheid wel 230 km/h, maar heeft geen 14% bijtelling.

Dus heel veel nut heeft die power niet bij de bijtellingsversie :(
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Een kleine adder onder het gras bij de Volvo. Ik lees op internet dat de topsnelheid bij de Business modellen is begrensd op 190 km/h. Mss vanwege de Eco banden? De normale 190 pk D4 heeft als topsnelheid wel 230 km/h, maar heeft geen 14% bijtelling.

Dus heel veel nut heeft die power niet bij de bijtellingsversie :(

Topsnelheid van de Octavia is.
Prestaties 1.6 TDI
Greenline_icoon_26_15_trans.ashx
81kW 6-hand.
Acceleratie van 0-100 (s) 10,6
Inhoud brandstoftank, liter 50
Topsnelheid (km/u) 206

Wat betreft de Volvo, deze is wat ik weet wel 14% en onbegrensd, Octavia is tevens niet begrensd.
 
Bovenaan Onderaan